Page 7 of 10

Posted: Sat Mar 04, 2006 20:06
by Terje
Hvis du liker spenningsromaner om spioner og sånt, anbefaler jeg Fredrick Forsyth. "Djevelens alternativ" og "Sjakalen" er kanskje hans beste, men han har en del andre bra bøker også. Men spesielt "Djevelens alternativ" er rå. ("Sjakalen" er kanskje best kjent...)

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:16
by Terje
Til dere som er glade i bøker, vil jeg komme med en anbefaling:
Dersom du bor i nærheten av et stort bibliotek (eller bare et bibliotek i en litn kommune, hvor de for eksempel holder på å slå sammen filialer), ta turen innom og sjekk om de har utgåtte bøker de vil kvitte seg med.

Har skaffa meg utrolig mye flott på slike salg. For eksempel i dag, da jeg fikk tak i Mark Twains Tow Sawyer, i et opptrykk fra 1949, til bare 5 kroner. Og boka var bare lest tre ganger siden det forrige utlånssystemet ble igangsatt en gang på 70-tallet. Med andre ord, den er i veldig god stand.

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:17
by Stine
de har årlig salg på biblioteket her. var litt sent ute i år, så de fleste godbitene var plukket ut, men jeg fikk da med meg en full bærepose med bøker til bare 50 kr. :D

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:20
by Terje
Oi, det der hørtes jo enda bedre ut! :o


Når vi først snakker om salg, er det andre enn meg som har vært på Mammutsalg ennå, da? Var i vei en tur på torsdag, sve av 400 kroner, og skal i vei igjen på tirsdag eller noe sånt. Kanskje ikke helt lurt å svi av hele studielånet uka etter at det kom, men hva har man sparekontoer for, eller hva? :P

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:29
by Stine
bestilte på nettet, jeg. orket ikke å dra inn til byen. :P
kjøpte vel for litt over 400 kr. måtte begrense meg på grunn av min ikke-eksisterende økonomi. :(

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:33
by Ashaman
Fra hvilket nettsted da?
Har leita litt, men finner ikke nettstedet deres. :?

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:34
by Stine

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:45
by Ashaman
Tenkte på Mammut jeg. Eller har de Hugenbok som leverandør eller noe slikt?

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:47
by Stine
haugenbok har i alle fall også mammutsalg... samme titlene som på norli, tror jeg.

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:52
by Ashaman
Å, hehe, trodde det var en bokkjede som kalte seg Mammut jeg, er en bokbutikk i nærhten av her jeg bor som heter Mammut.

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:52
by Ceres
Herre jemeni hvor dårlig mammutsalget var i år altså! Har alltid pleid å finne masse artig på de salgene, men i år var det kun et par bøker jeg var fristet til å kjøpe... (Men så fant jeg ut at pengene var mer verdt i høst da jeg skal ut å reise, og at jeg kan kjøpe de bøkene senere. Noe av tolstoj som fanget min interesse...)

Posted: Sat Mar 18, 2006 23:55
by Stine
bestilte noe dostojevskij, tolstoj, tschekhov og gogol. og en bok av solstad.

Posted: Sun Mar 19, 2006 1:58
by Terje
Tror bare jeg kjøpte bøker av forfattere jeg ikke har høt om, jeg. Kommer i alle fall ikke på noen av dem nå. Unntatt ei illustrert barnefaktabok om en borg under beleiring og ei populærvitenskaplig bok om Norges historie i årstall. Og ei bok som het "Magi i praksis" -- virka som litt cheesy "hverdagsfantasy", men siden den var utgitt på Pax gikk jeg ut fra at den ikke kunne være fullstendig umulig....

Men så mange russere, Stine! Blir helt imponert, jeg. (=

Posted: Sun Mar 19, 2006 9:55
by Sauegjeteren
Kjøpte nok bare kjente kjære Narnia jeg. Den var jo satt ned med 30 eller 50 kr. hehe.

Posted: Sun Mar 19, 2006 12:35
by Stine
russland er tøft.