Page 1 of 4
Den Store Jakten
Posted: Tue Aug 16, 2005 0:34
by Stefan
Etter noen flotte dager i Roma, har jeg nå hørt ferdig The Great Hunt på lydbok. Anbefaler alle å benytte lydbøker, men det er en annen sak.
Må gi meg ende over for disse fantastiske bøkene til Robert Jordan, siden de bare blir bedre og bedre, for hver gjennomlesning. Dette er andre gang jeg leser boka, og veldig mye som var uklart for meg første gang, er nå mye klarere.
Etter EotW sa jeg at den nå var blant mine favoritter i serien, og ettersom The Great Hunt også har hoppet opp blant disse, undrer jeg nå om jeg til slutt ender opp med 8-10 favoritter i serien

Men, så det er sagt, ingenting ville vært bedre.
Hva synes dere om The Great Hunt?
PS! Har forresten oppdatert min (tror hvertfall det var jeg som skrev den

) vurdering av TGH:
http://www.tidshjulet.net/bokene/tgh.php
Posted: Tue Aug 16, 2005 9:14
by Damien Frost
Er ikke helt ferdig enda, men så langt har alt bare vært TOPP! Så hittil blir det eeeeeeeennnn............ 8.5??

Det får bli en 9 da kanskje!

Posted: Sat Aug 20, 2005 1:01
by Terje
TGH er etter min mening kanskje den beste boka i serien. Ingtar's Last Stand er også en av mine favorittscener, og Ingtar er en av favorittkarakterene mine, uansett hvor "liten" rolle han spiller.
Dessuten er det en av WoT-bøkene med den beste strukturen - den kan nesten minne litt om en kriminalroman, til tider.
Posted: Thu Sep 22, 2005 16:15
by Faile
ettersom de tre første er mine absolutte yndlinger, sier det egentlig seg selv at jeg elsker denne!!! ogja, den scenen der er så koselig! jeg liker å vite at uansett hvor lenge en mann har vandret i mørket, kan han vende tilbake til lyset. det ingtar gjør der er bare et bevis på hvor sterk person han er! *koselige scenen*
Posted: Fri Sep 23, 2005 22:35
by Taraisilwèn
Likte den boka veldig godt (tror jeg...har litt vansker med å skille bøkene)
Men det var vel ikke like mye kapittler med Rand i denne enn i de andre? eller tar jeg helt feil nå? Det gir jo isåfall ett lite pluss for meg da hehe.
Posted: Fri Sep 23, 2005 23:46
by Simen
Taraisilwèn wrote:Likte den boka veldig godt (tror jeg...har litt vansker med å skille bøkene)
Men det var vel ikke like mye kapittler med Rand i denne enn i de andre? eller tar jeg helt feil nå? Det gir jo isåfall ett lite pluss for meg da hehe.
Det var vel i The Dragon Reborn at Rand hadde svært lite POVer, før på slutten. Trenger du imidlertid å friske opp glemt handling kan det her være til hjelp;
http://tidshjulet.net/bokene/tgh.php
Posted: Mon Sep 26, 2005 19:26
by Taraisilwèn
Var det den ja, ok

Posted: Tue Dec 13, 2005 19:29
by Faile
leste den store jakten omigjen på norsk nå noen uker tilbake, og det slo meg hvor godt jeg faktisk husket innholdet her. føler at de tre første bøkene har et ryddigere oppsett en de neste, uten at jeg kan si så mye om hvorfor, synes bare det er lettere å huske rekkefølgen på hendelsene.
fant også scenen der de besøker Lønnhagen rimelig festelig, sånn som Loial reagerer på all oppmerksomheten rundt hans egen person, og jeg holdt, i likhet med mat, på å le meg ihjel da Loial ga utrykk for sin beundring for et visst kvinnelig vesen...
spoiler KoD
festelig å tenke på at de faktisk ender opp gift tilslutt
Ingtars last stand, en klassiker, falt en tåre, men den var faktisk korterer en jeg hadde trodd den skulle være...
Posted: Tue Dec 13, 2005 21:06
by Fantasy Freak
Sluttet å lese WoT når jeg var i starten å TGH.. Da jeg begynte å lese igjen var jeg kommet litt ut av hele greiene men da jeg kom meg inn igjen var det veldig bra... karakter 8
Posted: Wed Dec 14, 2005 14:21
by Damien Frost
Faile wrote:Ingtars last stand, en klassiker, falt en tåre, men den var faktisk korterer en jeg hadde trodd den skulle være...
Synes den var veldig kort jeg. Så mange som liker den scenen så godt, å den er jo bra, men alle fikk den liksom til å virke så mye lengre enn den egentlig er.
Posted: Wed Dec 14, 2005 14:24
by Faile
sikkert fordi man tenker så synsykt mange tanker akkurat da! jeg gjør i alle fall det, prøver å få det inn i hodet det jeg nettopp har lest.
Posted: Wed Dec 14, 2005 16:34
by Stefan
Faile wrote:sikkert fordi man tenker så synsykt mange tanker akkurat da! jeg gjør i alle fall det, prøver å få det inn i hodet det jeg nettopp har lest.
Ganske god prestasjon å skrive en så god scene med så få ord... Jeg synes hverken den er for kort eller lang. Men minnerik, det er den.
Posted: Wed Dec 14, 2005 17:10
by Wolfbrother
Jeg synes det var trist

var egentlig overbevist om at han kom til å overleve på en mirakuløs måte.... Det synes jeg hadde vært helt rått.
Posted: Wed Dec 14, 2005 21:03
by Faile
er vel bedre at den er litt trist, og at boka fortsatt har en viss logikk ved seg, en at du skal få hele boka ødelagt fordi du sitter å grunner på hvordan i h****** han fikk til den bragden...
Posted: Wed Dec 14, 2005 23:51
by Wolfbrother
Boka blir ikke ødelagt.. Den blir bedre. Jeg hadde ikke brydd meg hvis jeg ikke likte boka. Ingtar var egentlig ganske ubetydelig for dem. De var jo på vei til krig mot The chilldren of the light. La oss si at han tok ut 4 av dem, før så å løpe. Kunne de risikere å sende noen når de trengte alt de hadde til krig? Det finnes mange mange muligheter....
Faile du trenger ikke bli så opprørt over at jeg liker å fundere, når det er nytteløst
