Slutten var skrevet relativt detaljert fra før, mener jeg å huske det har blitt sagt. Så den blir nok på høyde med resten av serien. Jeg vil tro resten av boka også blir det, siden jeg antar at Harriet følger opp ganske godt som redaktør, eller hva det nå er hun er.
Sauegjeteren wrote:Slutten var skrevet relativt detaljert fra før, mener jeg å huske det har blitt sagt. Så den blir nok på høyde med resten av serien. Jeg vil tro resten av boka også blir det, siden jeg antar at Harriet følger opp ganske godt som redaktør, eller hva det nå er hun er.
Ja, tror det har blitt sagt at han hadde masser av notater, lydopptak og manuskripter, så den blir sikkert bra! Gleder meg skikkelig! Når er det den kommer forresten?
Ville ikke vært for optimistisk og venta det rett over jul, tror jeg. Det er et relativt omfattende verk, og jeg mener faktisk å ha hørt 2012 et sted. Det står inne på sidene her et sted, gjør det ikke?
Endra: Ifølge Dragonmount kan vi visst håpe allerede til høsten igjen. Men som kyniker velger jeg å være tvilende. Jeg håper bare boka kommer.
I følge framdriftsfeltet på heimesida til Brandon Sanderson, er han 73% ferdig med fyrste utkast. (Dette er sjølvsagt ikkje nøyaktig, han har berre satt 400 000 ord som ei mogeleg lengd, og rekner ut frå det. Den kan verte litt kortare, og den kan verte mykje lengre.)
1 år til den kommer på engesk og så 1 år til den kommer på norsk(det er ihvertfall fryktlig træge til å oversette de bøkene og det blir vel ikke akkurat bedre med den tykkelsen). han bruker vel ikke mer en noen månder på å skrive ferdig og så noen månder på å renskrive, så skal den vel gjennom hos harriet og en gang før den skjekkes for stavefeil, så det er vel ikke så usansynlig at de klarer å få den ut på høsten 2009 som de lover, håper ihvertfall ikke det
Nå har de jo også vært på etterskudd med oversettelsen av bøkene. The Eye of the World ble jo utgitt på engelsk i 1990, mens den norske oversettelsen kom ikke før 6 år senere. De fortsatte med seks års forsinkelse fram til Dolkenes vei, der de endelig begynte å ta innpå igjen. Drømmenes kniv brukte de omlag et år på, fra den kom ut på engelsk til den kom på norsk. Såvidt jeg skjønner så var de heller ikke a jour før på den siste boka, og om de prioriterer denne her så går det vel relativt kjapt, selv om det selvsagt tar litt tid med ei såpass massiv bok.
Og om Morten hadde vært innom her av og til kunne han sikkert gitt mer utfyllende info. Ja, altså han som har oversatt de fire av de siste fem bøkene.
Det er et såpass stort emne at jeg ikke engang er sikker på at RJ kunne alt i hodet, men joda, han hadde grei kontroll på mye, ikke minst mange ting utenom Tidshjulet.
Torbjørn wrote:I følge framdriftsfeltet på heimesida til Brandon Sanderson, er han 73% ferdig med fyrste utkast. (Dette er sjølvsagt ikkje nøyaktig, han har berre satt 400 000 ord som ei mogeleg lengd, og rekner ut frå det. Den kan verte litt kortare, og den kan verte mykje lengre.)
Endelig noe å skrive nyhet om, utrolig at jeg husket hvordan man logget inn i admin-panelet