Nyheter om "A Memory of Light"

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Noen som har tittet på det nye materialet til BS? Way of Kings, eller hva det nå heter?

BTW: Prologen blir snart tilgjengelig for ToM! :D
Urban tilværelse
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Noen som har hørt noe nytt angående utgivelsesdato av aMoL?
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Han er ferdig med 40% av førsteutkastet.
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Mulig det, men jeg har hørt høsten 2011/tidlig 2012, er dette fortsatt realistisk, eller det den blitt utsatt?
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Høsten 2011 er ihvertfall helt utelukket. Hvis han er ferdig med 40% nå, så tipper jeg heller på våren 2012 som mer realistisk. De bruker jo en del tid på etterarbeid, og å få boka i trykken.
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste
Posts: 509
Joined: Sat May 27, 2006 15:08
Location: Vennesla

Post by Siri Sedai »

Ser at det er økt til 43%. Videre skriver han at han på FB at han håper på å nå 50% til slutten av måneden.

Vet ikke riktig hva det er 50 % av. Er det av hele boka? Vi vet jo at RJ har skrevet slutten selv.
Tidliger mener jeg å ha sett at disse % er ordtelling der han regner etter et visst antall ord som mal.

Så er dette også first draft. Etterpå blir det i prosenter av final draft. Så skal det redigeres fra forlaget og godkjennes av familien.....

Tror stygt at det kan bli mer høst/vinter 2012/2013. Håper jeg tar feil!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Han sier også på Twitter at han håper å få ut en annen bok sent 2012 eller tidlig 2013, så da må han ihvertfall være ferdig en del før det. I tillegg skal det visst gå fort framover de neste ukene.

Har tatt og fulgt ham på Twitter, så kanskje vi kan få noen breaking news her på siden en gang :P
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

48% nå. Han svarer også på spørsmål i dag på reddit: http://www.reddit.com/r/Fantasy/comment ... elist_and/
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

For dei som ikkje følgjer med på Twitter, eit par aktuelle sitat:
A lot of people are asking about the release date for #AMoL, so I'll
talk about it again. I just couldn't get it out for this November.
My new rough-draft goal is November, with a revised book sent to Harriet Jan 1st. Book could be out any time between Mar (unlikely) and Nov.
I was hoping Mar. It's theoretically possible...but Harriet thinks not. She wants more time to edit than she had for TofM.
Nice big jump in the progress bar today as I pull a few things I'd already been working on and place them in the book. 52% -> 56%
I've used 300k words as a rough estimate for each of these books for getting the % bar.
For those curious, I've been timing lately and looking at my historical wordcounts (I often keep lists of daily progress.) Writing a given amount of words on the Wheel of Time takes about twice as long as it does when working on non-WoT books. I think this is due to: 1) The complexity of working in such a long series. 2) Making sure character voices match those in RJ's writing.
Arangar
Soldat
Soldat
Posts: 30
Joined: Sat Jun 24, 2006 15:49

Post by Arangar »

Ceres wrote:Noen som har tittet på det nye materialet til BS? Way of Kings, eller hva det nå heter?

BTW: Prologen blir snart tilgjengelig for ToM! :D
Dette spørsmålet har vel ikke så mye å gjøre med hvor langt BS har kommet på aMOL.

Men jeg må svare deg uansett :)
Leste første boka i The stormlight archives "The way of kings" for et par måneder siden. Og den vil jeg anbefale til alle som liker WoT, og alle som er glad i fantasy og store episke fortellinger.

Første boka i denne serien var utrolig spennende og interessant. Merket meg at BS er veldig god til å lage og bygge opp karakterer, du får følelser for dem nesten med en gang, enten på en god eller dårlig måte. Verdenen han har laget er på mange måter veldig ulik RJ sin fantasy verden, men også lik på mange områder. Så godt som alle hovedkarakterene som er med i første boka har spennende historier, og jeg opplevde veldig lite dødpunkter.

Gleder meg veldig til neste bok som kommer til høsten neste år (forhåpentligvis).
La Kaosets Herre Rå...
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

BS er på 90% no.
Cautiously moving the #AMoL progress bar up to 90% done, reflecting work finished this week and last.
This last 10% is going to be tough to call. I'm not ready to put in the chunk that RJ wrote yet. We're close, but not there yet.
Yawron
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Thu Sep 07, 2006 14:31
Location: Oslo

Post by Yawron »

Torbjørn wrote:BS er på 90% no.
Cautiously moving the #AMoL progress bar up to 90% done, reflecting work finished this week and last.
This last 10% is going to be tough to call. I'm not ready to put in the chunk that RJ wrote yet. We're close, but not there yet.
Alltid gøy å se framskritt. Først nå begynner det å gå opp for meg at jeg faktisk snart vil bli ferdig med WoT. Merkelig... :)
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Er nå på 90%, og har vært det i noen dager.. Blir spennende å se hvor mye den overstiger 100%!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Kan visst hende at boka ikke kommer ut før neste høst, Sanderson har QA på twitter nå.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Nå er 1. utkastet ferdig. Fikk opp saken før Dragonmount for en gangs skyld ;) Sanderson har postet mer info på twitter, ser ut som den kommer til høsten, og at det ikke vil komme noen ekstra forhistorie-bøker (prequels).
Post Reply