New Spring som tegneserie

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

New Spring som tegneserie

Post by Stefan »

Som dere kan lese på http://tidshjulet.net/nyhet.php?id=15 vil WoT prequelen New Spring, komme som tegneserie denne sommeren...

Hva syntes dere om dette, tror dere det blir en suksess?

Syntes tegningene ser svært spennende ut, og tror det kan være interessant å se bilder fra Wheel of Time-verdenen, godkjente av Robert Jordan.

Spørsmålet er om denne serien vil bli tilgjengelig i Norge, men dette er noe vi på Tidshjulet.net akter å finne ut av!
Iceman™
Trollok
Trollok

Post by Iceman™ »

Virker meget lovende.
As the plow breaks the earth shall he break the lives of men, and all that was shall be consumed in the fire of his eyes. The trumpets of war shall sound at his footsteps, the ravens feed at his voice, and he shall wear the crown of swords.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Fpr noen år siden ga det samme forlaget ut George RR Martin's "The Hedge Knight" (som også ble publisert i "Legends") som tegneserie. Jeg har sett noen sider av den på nettet et sted, på http://nynaeve.proboards2.com/ , faktisk, men det ser ut til at de har en del tekniske problemer for tiden, så det er litt vanskelig å finne dem.

Uansett så den i alle fall utrolig lovende ut, så jeg håper NS vil bli like bra.

Her er et eksempel på hvordan tegnestilen mest sannsyneligvis blir:

Image

Dette er Egg, fra The Hedge Knight.

EDIT: Det var forresten utrolig irriterende at Nynaeve-boardet ikke funka, for der var faktisk en av Dabel-brødrene aktivt medlem (jeg snakka med ham et par ganger, og han virka faktisk oppriktig interessert i WoT. Det er jo lovende...).
EDIT2: la til et mellomrom for å få linken til å funke... Image
Last edited by Terje on Thu May 12, 2005 17:05, edited 1 time in total.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Terje: Er vel enda mer irritrende at det ikke funker pga et komma på slutten av linken ;)?

Veldig mange interessante tråder der, skal ta meg tid til å lese mange av dem senere
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Akkurat lagt ut et intervju med Red Eagles Entertainment på siden, hvor vi blant annet spurte om tegneserien vil komme til Norge.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

- Verg., Aen., 3.315.
Aleks
Trollok
Trollok

Post by Aleks »

Wheel of time som tegneserie tror jeg blir litt rart, men jeg er jo ganske ny til denne serien. Kjøpte første bok for 2-3 dager siden og nå er jeg hekta.
Jeg er 12...ha-ha..jeg løy til registrerings-greia....:D.
Ja, ja..jeg blir jo snart 13.

Jeg har 49 Gmail invites, send PM om du er interresert.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Aleks wrote:Wheel of time som tegneserie tror jeg blir litt rart, men jeg er jo ganske ny til denne serien. Kjøpte første bok for 2-3 dager siden og nå er jeg hekta.
Velkommen til oss! Regner med at du kommer til å like serien :)

Tror Wheel of Time kan bli kult som tegneserie, og at dette er et lite steg på veien mot en Film/TV-serie (som jeg ikke er så positiv til, men det var vel ikke alle til LOTR heller)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faktisk, jeg leste et intervju med RJ på nettsida til Orbit (forlaget som gir ut WoT i Storbritannia - og Norge), hvor han sa... vent litt, jeg har det i en Word-fil. 'tøyeblikk, sp skal jeg finne den...

WINTER'S HEART

No sooner had Robert Jordan completed work on the latest volume in his epic Wheel of Time series than he started on book ten. Orbit grabbed him mid-way through the first draft to get the low-down on life with Rand and co…

What inspired you to write in the fantasy genre?
Some stories need to be told in certain genres, and fantasy allows the writer to explore good and evil, right and wrong, honour and duty without having to bow to the mainstream belief that all of these things are merely two sides of a coin. Good and evil exist, so do right and wrong. It is sometimes difficult to tell the difference, just as it can be difficult to know what is the proper thing to do, but it is worth making the effort.

Was there a single idea that inspired the Wheel of Time?
Not a single idea, but many, large and small, which coalesced. I wondered what it would really be like to be tapped on the shoulder and told that you had been born to carry out a great mission, that this was your inevitable destiny no matter what you yourself wished. I was thinking about the source of legends, about how come must be real events distorted by the passage of time, and also about how similar many legends are between different and often distant cultures. There were many other things involved in this, but eventually they began to come together in my mind, and I saw the possibility of the story.

Do you think of the Wheel of Time as one very long novel, or as a series of separate novels?
To me, the Wheel of Time is one very long novel, with the individual books being sections of the novel. I try to provide a certain amount of resolution within each book, but a reader must begin with the first. It really isn't any more possible to pick up the newest book and begin there than it is to try beginning any other novel with only the last few chapters.

When you are writing, do you have a daily routine?
Yes. I read the newspapers over breakfast, lift weights or swim for half an hour, then go to my desk, in the carriage house in the garden, and answer the email, letters and telephone calls that simply must be answered. Then I begin writing. I usually spend at least eight hours a day writing, with a short break for lunch, and normally I do this seven days a week. Occasionally I will take a day to go fishing, but unless I am away from home, I usually find myself wondering why I am not back at my desk writing.

Which character in the Wheel of Time do you most identify with?
I always identify most with the character from whose point of view I am trying to write at that moment. I try to get inside their heads, inside their skins. Sometimes this has disadvantages. I have gone into the house at the end of the day and, before I can say a word, my wife has said to me, 'You were writing Padan Fain today, weren't you?' Inevitably, when she says this, I have indeed been writing some character you would not like to be alone with. But if you mean which character do I think is most like me, well, Lan Mandragoran expresses the ideals I was raised to aspire to, while Perrin is perhaps most like me as a boy and young man. On the other hand, my wife claims I am a perfect Loial!

Would you like to see the Wheel of Time made into a movie - or movies? If so, who would you like to see play Rand?
I would very much like to see the Wheel of Time made into a miniseries for television, perhaps by someone like HBO. They do very good work, and there would be no commercial interruptions. I don't think I would let one of the books be made into a movie. Such a movie would have to be at least five or six hours long, perhaps longer, just for one book, to maintain the coherence of the story, and movies of that sort aren't being made by anyone I know of. As to who should play Rand, I really don't know. How many good, young actors are there who happen to be six feet five inches tall?

Do you know how the Wheel of Time will end?
Oh, yes. I have known the last scene of the last book since before I began.

Håper det var av litt interesse. 8)
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

veldig interessant intervju.

tror tegneserie kan bli spennende, hvis jeg bare klarer å se bort fra at karakterene ikke ser ut helt sånn som de gjør inne i mitt hode. er ikke så god på akkurat det..
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Det var faktisk et veldig interessant intervju, og jeg er enig med ham på det der med filmer om bøkene. Det ville ikke gått. Jeg er jo stor fan av LOTR også, og jeg mener at de filmene burde ha vært mye lenger for å få med flere viktige ting ved boka.

En tegneserie er forsåvidt greit nok det, men jeg stiller meg kritisk til både det og en eventuell miniserie på tv fordi jeg har nå allerede gjort meg opp et bilde av alle personene og verdenen, og da ville det være veldig synd om det bildet blir ødelagt av at jeg ser bilder av hvordan noen andre har forestilt seg dem.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

En miniserie av WoT kunne vært artig, men jeg stiller meg tvilende. Tror et slikt prosjekt ville ha hatt større fokus på å få penger ut av oss fans, og bruke minst mulig på produksjonen. Det skal ikke så mye til for å få fantasy til å se skikkelig dårlig ut på tv, og hvis det ikke blir gjort skikkelig synes jeg bare de kan spare seg.

Apropo tegneserie av NS så synes ikke jeg det er så interessant. Har aldri vært noen stor tegneseriefan. Holder meg heller til bøker. :D Men for all del; hvorfor ikke...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg leste akkurat (dvs. forrige uke) tegneserieversjonen av GRRMs The Hedge Kinght, av de samme folka som lager NS nå, og jeg må si at jeg likte det jeg så. Greit nok at de hadde et fantastisk utgangspunkt i THK, men de hadde allikevel løfta den opp og gjort den til noe mer enn de fleste andre tegneseriene jeg har lest...
- Verg., Aen., 3.315.
Jonas
Trollok
Trollok

Post by Jonas »

Synes dette er bra, jeg er en fan av tegneserier, så WoT+comics=combo.

Vet noen om det er gitt ut noen andre WoT Comics? Av f.eks. EotW? Eller er det bare New Spring forløpig?
"Frykten er en svikter, som mang en gang har forspilt en seier, av frykt for handling" - Fritt oversatt fra W. Shakespeare.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Jonas wrote:Synes dette er bra, jeg er en fan av tegneserier, så WoT+comics=combo.

Vet noen om det er gitt ut noen andre WoT Comics? Av f.eks. EotW? Eller er det bare New Spring forløpig?
New Spring er den første, hvertfall fra Red Eagle Ent.

Som dere kan se på nyhetssidene våre, så kan man nå bestille New Spring fra Red Eagles hjemmesider.
Post Reply