TV-serier, sesong II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

TV-serier, sesong II

Post by Lothair Mantelar »

Faile wrote:Og når Lotta stenger en dør, åpner Faile en ny en :)

Jeg er nok ikke den som ser mest på tvserier for å være ærlig, og de jeg faktisk har sett kan nok ikke telle i sånn veldig stor grad. Annet enn Veronica Mars, for det veit jeg noen av mod'ene har sett på også. Bare synd den filmen ikke blei noe av. Muff.

(ellers har jeg sett nesten alle sesongene av gossip girl, og alle de amerikanske sesongene av top model, men det sa jeg ikke høyt)

Men kjenner jeg enkelte av dere rett, så har vel dere en del å diskutere :P (jeg blir gjerne med på en VM diskusjon da!)
*Posten er endra for å holde husfreden.

**Er det forresten noen som ser på "Hjernevask"?
Last edited by Lothair Mantelar on Wed Mar 10, 2010 0:06, edited 2 times in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Så slutten på første episode, og det var jo ikke så ille. Selv om Eia selvfølgelig ikke har en helt "fair and balanced" stil, noe som svekker hans ethos, beste hovedoppgave i sosiologi fra UiO eller ikke, liksom.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hei! Sensur!

Hvor ble det av posten min!
Terje oppdaget dette til sin store skrekk wrote:Men du nevner ikke at du har alle sesongene av Paradise Hotel på DVD, eller hva det nå var?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Jeg så første episoden. Stakkars hu dama. "ææææææh. Nei det vil jeg ikke påstå, ææææææææææ"

Hun forklarte seg etterpå i dagbladet. At nrk hadde sagt på forhånd at de skulle snakke om hennes oppgave, som er om et relatert, men annet tema. Veit ikke helt hva jeg synes. Programmet blei egentlig litt kjedelig i lengden.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Den led sjeleangst en stakket stund, men har nå materialisert seg igjen. Forhåpentligvis.

Jeg ser på en masse tv-serier, altfor mange til at jeg gidder å nevne dem her. Men en av de største åpenbaringene kom da jeg så serien som den oscar-nominerte filmen "In the Loop" var basert på. Den kalles "The Thick of It" og har mange av de samme skuespillerne og mye av de samme set-up'et som filmen, og er av samme kvalitet spørr du meg. Absolutt å anbefale.

Vet ikke helt hva det er å diskutere å om VM, Faile. Det er synd at den siste sesongen ikke var like bra som de to første. Jeg har forresten hørt at mange ikke liker den andre sesongen, men slike døgenikter har jeg ingenting til overs for, og velger å overse dem med den størse selvfølgelighet.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Eia har forsåvidt et poeng, for eksempel hadde jeg en foreleser i sosiologi som hevdet at det eneste instinktet, eller hva du nå skal kalle det, menneskebarn blir født med var en sugerefleks. Alt annet, sa han, var tillært. Men da vi nevnte dette til stud.assen vår, holdt hun på å få sjokk; hun trodde visst ikke at folk faktisk mente sånt lenger.

Men han går kanskje litt vel langt i polemikken sin og måtene han lager programmet på.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Pff. Andre sesongen av VM er herlig. Selvom jeg nesten begynte å grine når en av mine favorittpersoner plutselig. kremt. velta utfor et tak. Så deprimerende at han var slem. Selvom jeg burde ha skjønt det, jeg er alltid svak for de slemme.

Tredje sesongen var helt greit tidsfordriv, men definitivt ikke som de to første. Og den avslutninga var ingen avslutning føler jeg. Æsj. Men det varmer at Logan skulle ha vært med i filmen som blei avlyst, men ikke Piz.

For å si det på fjortissmåten: <3 LoVe <3 ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Sekunderer heile den posten til Faile. Foeler dessutan det er litt oppmuntrande at baade Bell og Thomas etter alt aa doemme har svaert lyst til aa lage filmen framleis, og at det berre er finansieringa som manglar. Altsaa ein meir langsiktig anskaffeleg puslespelbit enn det ville vore om enten hovudpersonskodespelaren eller serieskaparen ikkje ville. (Bell har jo til og med spoekt at filmen skal dei to lage, om dei saa maa filme det i Thomas sin bakgaard XD )
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Hjernevask? Fekk sett på fyrste episoda, men sidan eg er attende til fjernsynslaust hybelland no slepp eg den æra no. Og det er eigentleg litt synd, all den tid det eigentleg er eit litt morosamt program. Som nevnt er det nok ikkje heilt balansert, men det dreg då opp nokre punkt som får meg til å tenkje litt ekstra.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ashaman
M&#8217;hael
M&#8217;hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Fikk ikke med meg Hjernevask... når går det egentlig? Er ikke veldig oppdatert på når serier går i Norge, men i statene deriomt... (torrent har vel mye av skylden der... *kremt*...)

Noen som har sett noe på Legend of the Seeker? Har selv sett det som er til nå, men kan vel ikke påskryte meg å være overbegeistret. Men er helt grei underholdning da. Burde vel egentlig lest bøkene, men er vel ikke så store sjansen for at jeg får tid/lyst til det med det første.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Saag sesong 1 og tre-fire episoder av sesong 2 foer eg ga den opp. Det er ein hakket meir serioes versjon av Hercules/Xena-seriane, svaert lausleg basert paa verda og karakterane i Terry Goodkind sine boeker. Det er med andre ord heilt ok underhaldning for dei som vil ha overfladisk fantasy-action med mykje humor, djupe utringingar og menn i bar overkropp, men ikkje saa mykje aa skryte av for dei som kunne tenkt seg ein serioes adapsjon av boekene. (Som meg).
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ashaman
M&#8217;hael
M&#8217;hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Der skreiv du ned tankene mine rundt serien ja. Jeg har dog ikke lest serien, så har ikke noe å sammenligne med, og det gjør vel serien noe mer spiselig, men det begynner å gå litt vel mye i samme temaet hele tiden nå.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Jepp. Den er heilt grei - til tider direkte god - som ein overfladisk sword & sorcery-serie, og kan kanskje til og med anbefalast for folk som skulle ville ha det. Dersom du har sakna Xena sidan nittitalet er LotS sikkert serien for deg. Men som adapsjon av boekene er den heller elendig.


Klart, det er den einaste serien paa tv for tida som i det heile tatt kjem i naerleiken av aa vere episk fantasy, saa den har jo ein viss appell for saanne som meg uansett kvalitetsnivaa. Tar det ein faar, liksom. (Nei, eg nektar aa telje True Blood som episk fantasy. Fantasy, ok, men det faar vere grenser.)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Loki wrote:(Bell har jo til og med spoekt at filmen skal dei to lage, om dei saa maa filme det i Thomas sin bakgaard XD )
Så lenge Jason Dohring også dukker opp i den bakgården, så er det en film jeg hadde sett ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ser den utan Dohring og, eg. (Men om dei lagar eit romanseplott utan han involvert, daa blir nok eg og provosert...)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply