Særemne i norsk

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Særemne i norsk

Post by Rodel Ituralde »

Hei alle sammen, uoriginal som jeg er har jeg tenkt å skrive om fantasy til særemne i norsk. Men jeg vet ikke helt hvilke bøker jeg skal lese og skrive om enda. Så greia er, jeg skal lese først og fremst 3 bøker, 4 om det blir tid til det, og av forskjellige forfattere. Selv om det er i faget norsk så behøver ikke forfatteren og være norsk, men jeg må lese en norsk oversetting..

Så vær så snill å kom med gode forslag til bøker jeg kan lese. Og kanskje noen forslag til hvordan jeg kan angripe oppgaven.

Har allerede bestemt meg for en bok, for jeg er nødt til og begynne og lese NÅ. Så skal stikke ned på skolebiblioteket å låne verdens øye NÅ.

1. bok: Verdens øye - Tidshjulet
2. bok: ?
3. bok: ?
(4. bok: ?)

Takk på forskudd. Håper dette sender meg i en eller annen retning.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg skrev særemne om norsk fantasy vs annen fantasy, og leste Verdens øye, De fire og han som gjør galt verre - begynnelsen (GENIAL), skammerens dotter, og en eller annen ting om noe pennverden eller noe som var særdeles kvalmende og dårlig :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Vurderer Lies of Locke Lamora. En som jeg faktisk har funnet på Norsk.
Noen som vet noe om Stephen King sin serie? "The Dark Tower" eller noe sånt.
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg skal skrive særemne om hva det er ved fantasylitteraturen som fascinerer slik, og hvorfor det er slik at mange enten liker det veldig godt eller hater det. Eller noe slikt, har ikke helt bestemt meg ennå :P . Tenkte å basere det på Ringenes Herre hovedsaklig, samt Tidshjulet. De Fire er jo og en flott fantasyserie jeg kan trekke inn. Takk, Shallis! :D
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Fått litt anbefalinger av en kompiss, og vurderer sterkt følgende:

- Robert Jordan, Verdens øye
- Katharine Kerr, Sølvdolkens Skygge
- Terry Brooks, Shannaras sverd

Greit og få med en kvinnelig forfatter også. Noen som kan si noe om de 2 siste bøkene?
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Eg har lese alle tri bøkene, og alle er delar av lengre seriar. Meinar å hugse at dei to siste er ganske lettlese, sånn i fall du ikkje lik dei, og om du lik dei er det haugevis av lesestoff å ta av etterpå.

Eg hadde veldig sansen for Kerr, truleg grunna... Oi, det er mange år sidan eg har lese det. Men for særemnet sin del meiner eg å hugse at du har dei tradisjonelle artane å ta tak i (dverg, alv, troll osb.) å ta tak i, og ein høg grad av magi.

Brooks har den tradisjonelle forteljinga om dei unge som må lære magi for å redde verda, og passar slik sett veldig godt inn i eit særemne med overforenkling.

Om du vil ha ei søt bok kan du prøve Stjernestøv av Gaiman, som er like mykje eventyr som fantasy, men tek litt avstand frå redde verden-fantasyen. Eg skulle gjerne anbefalt A Song of Ice and Fire i same samanhengen, men dei bøkene er ikkje omsett.

Jo, forresten, ta Locke Lamora. Løgneren Locke Lamoras eventyr eller noko på norsk. Scott Lynch er det no uansett, og har eit meir kynisk synspunkt og mindre bruk av magi. Litt atypisk fantasy skal sikkert til for variasjonen sin del.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Eg skreiv særemne i gode, gamle dagar då bøkene måtte vere norske, men eg likevel ville skrive om fantasy, så eg skreiv om "Sagaen om den siste Nattkrigeren" (tre bøker av Olaf Havnes), samt to bøker av ein Arne Skorping, "Kvasirs Blod" og "Funerfløyten". Likte alle fem svært så godt, eg, men så var eg òg rimeleg altetande den gongen.


Kva Kerr og Brooks angår - Brooks er rimeleg kjedeleg i dei fyrste bøkene sine (ekstremt åpenbar LotR-ripoff som får WoT til å verke direkte original), men han utviklar verda og seinare bøker av fyren er rimeleg gode. Etter kva eg hugsar - er ein sju-åtte år sidan sist eg leste ei bok av han.

Kerr likte eg veldig godt ein gong i tida, men er nesten like lenge sidan eg har lese noko av henne. Det er dog av tidsgrunnar, ikkje fordi eg ikkje vil. Ho er meir komplisert og meir original enn Brooks sine tidlege bøker, trass i at ho òg gjer bruk av dvergar og alvar og den slags (dei er rett nok relativt særeigne dvergar og alvar). Så kan absolutt anbefale Kerr.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply