S01E05: Blood Calls Blood

Diskuter TV-serien her

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: S01E05: Blood Calls Blood

Post by Asphyxiate »

Synes faktisk Valda er så usympatisk og jævlig han burde være. Det blir kanskje litt for svart/hvitt eller karikert, men de trenger en tydelig kjip person per nå (Liandrin er jo ikke det. Ennå). Håper han utvikler seg til å bli mer komplisert med tiden dog, slik at de "slemme" ikke bare blir karikerte. Gi dem mer dybde! Eventuelt er det noen ganger deilig med folk som bare er tvers igjennom kjipe uten at det skal være så mange gråsoner!
Manbearpig
WoTle
Soldat
Soldat
Posts: 55
Joined: Mon Dec 06, 2021 19:02
Location: Bergen
Contact:

Re: S01E05: Blood Calls Blood

Post by WoTle »

Eg er veldig spent på å følga Valda vidare! Det blir spennande å sjå om dei har gjort han til ein Mørkefrende (slått saman med Carridin?), eller om han berre er ein ekkel jævel som trur at alt han gjer er rett i Lysets augo. Såg forresten nokon på Twitter som trekte ein parallell mellom scenen mellom Valda og Tuatha'an-folket og dei tinga frå Legendenes Tidsalder Rand ser i Rhuidean: "Ten thousand Aiel linking arms and singing, trying to remind a madman of who they were and who he had been, trying to turn himn with their bodies and a song." Ila sin historie om dottera si i episoden før såg òg ut til å vera ein referanse til Aiel-folket si historie. Alle desse små godbitane, referansane og frampeika vitnar om at folka bak TV-serien verkeleg respekterer kjeldematerialet!

Når det gjeld Liandrin synest eg dei har hatt mange gode hint til hennar (potensielle) status som Mørkefrende. I episode fire kan det sjå ut som om ho svekte skjoldet til Logain for å få viljen sin og mjukna han (og samtidig få rydda vekk Kerene, den Grønne Kaptein-Generalen). I både episode fire og episode fem har ho ein merkeleg interesse for Nynaeve; eg kjøper ikkje eitt sekund at det er fordi ho vil verva ho til den Raude Ajahen. Eg trur ho har fått beskjed frå Ishamael om å prøva å finna ut meir om gjengen frå Tvillingelvene. Viss ho endar opp med å vera ein Mørkefrende, set eg pris på at dei har gjort ho litt meir nyansert enn i bøkene. Augeblikket mellom Moiraine og Liandrin er òg ganske interessant; det ser nesten ut som om dei har vore putevennar ein gong i tida (i alle fall i TV-serie-universet). Det kjem i så fall til å gjera sviket til Liandrin endå vondare.
Sjekk gjerne ut podkasten Hjulpreik: ein norsk podkast om Tidshjulet, både bøkene og TV-serien, med vertane Vetle, Sigrid og Vetle. Nye episodar (nesten) kvar veke.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: S01E05: Blood Calls Blood

Post by Loki »

Håpar verkeleg Valda ikkje er ein mørkefrende. Viss alle som gjer fæle ting viser seg å vere mørkefrendar i hemmelegheit vil det ta mykje vind ut av segla for meg mht. kor interessant og overbevisande verda dei framstiller er. Hundre gonger meir interessant viss han er genuint lystilbedar, og berre tilfeldigvis samtidig er narsissist, sadist og fanatikar.

Interessant om dei små referansane og frampeika. Det lovar absolutt godt for serien på lengre sikt!

Mht. Liandrin, så er eg heilt einig i at dei har gjort mykje som kan få dobbel meining i etterkant. Ein ting eg stussa på men som eg ikkje spolte tilbake for å sjekke -- når ho diskuterar Nyaneves geografiske plassering med Moiraine, laug ho på noko tidspunkt? Eg forsøkte følgje med på det, det var mykje ho sa som verka som om det gjekk i strid med det me veit ho visste, men formuleringane var såpass vage og fokusert på metaforar og uttrykk at det kanskje gjekk innanfor eiden. (Men viss ikkje var jo det eit digert hint.)
Last edited by Loki on Wed Dec 08, 2021 11:21, edited 1 time in total.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothar
Asha’man
Asha’man
Posts: 282
Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24

Re: S01E05: Blood Calls Blood

Post by Lothar »

Så langt synes jeg karakteren Valda virker som en usympatisk type med en hellig overbevisning om at han faktisk tjener Lysets sak. Å jakte og drepe Aes Sedaier kan selvsagt være en måte å tjene både Skyggen og Barna på. Men f.eks. den ektefølte måten han bryter ut "Light protect me" på når han føler seg truet av Perrin - det ville vært litt merkelig for en Mørkefrende, tenker jeg.

Barna er vel det perfekte skalkeskjul for Mørkefrender, men tiltrekker seg av samme grunn mange usympatiske typer med sine egne forkvaklede overbevisninger. Litt som Elaida egentlig - Mørkefrende eller bare gæren? Får meg til å tenke på Egwenes "Jeg ville kalt deg Mørkefrende også, men jeg tror kanskje Den Mørkeste ville blitt pinlig berørt av å assosieres med deg".

Edit: Veldig artig med sånne karakterer som man ikke vet helt hvor man har, selv om man har lest bøkene.

Edit 2: Også gøy med noen karakterer som tjener Skyggen, men som er - vel, langt ifra sympatiske, men mest opptatt av sin egen greie. Som ofte er Rand, ref. Lanfear og Demandred. Og
Spoiler
selvsagt én Mørkefrende som faktisk viser seg å tjene Lysets sak til slutt, i Verin
. Jeg setter den siste kommentaren i spoiler (Towers of Midnight, hvis jeg husker riktig) siden det kan være en artig avsløring for de som ikke har lest ferdig bøkene eller ikke husker alt så godt, det blir jo leenge til vi kommer dit i TV-serien, så det er fortsatt gode muligheter for å glemme mange spennende detaljer.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: S01E05: Blood Calls Blood

Post by Asphyxiate »

At de får oss boklesere til å stusse og lure vil jeg si er en god ting. Om det er hvem som er hvem (dragen etc.), hvilken side man er på - eller mer helhetlig om hvor historien skal gå videre, spiller egentlig ingen rolle.
Manbearpig
Post Reply