Knife of Dreams prolog (spoiler)

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Er av den oppfatning at man bør være forberedt på spoilere fra prologen i denne tråden, men klart; en spoilerwarning skader aldri.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote:Er av den oppfatning at man bør være forberedt på spoilere fra prologen i denne tråden, men klart; en spoilerwarning skader aldri.
I så fall bør det stå i tittelen på tråden, eller i alle fall i fyrste post i tråden - "Knife of Dreams prologen" kan fint vere ein tråd der ein skal diskutere korleis ein trur den blir, kven den vil handle om, osv, utan at den treng innehalde spoilerar. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

I så fall bør det stå i tittelen på tråden, eller i alle fall i fyrste post i tråden - "Knife of Dreams prologen" kan fint vere ein tråd der ein skal diskutere korleis ein trur den blir, kven den vil handle om, osv, utan at den treng innehalde spoilerar. Razz
Sant det; men nå skrev jo Ceres en advarende setning før han la ut spoileren;
Ceres wrote:Hvis det er noen som ikke har fått med seg hva som ble skrevet kan jeg alltids gi et resyme av resymeet. :lol:

Galad kjemper med lederen hos hvitekappene og vinner. Blir dermed den nye sjefen. Taler til de andre, og det er enighet om at for å være tilstede i last battle, så må de kjempe på samme side som aes sedaier og asha maner. Meget kort fortalt.
Kanskje er det deres viljestyrke som er problemet :P
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Sorry. Nå har jeg endret den litt. Håper det er bedre. Det var jo likevel ikke så mye som ble avslørt! Tråden heter jo tross alt alt "Prologen til KoD," og hvis dere absolutt ikke ville vite hva som foregikk burde dere kanskje ikke lest den. Og dette er jo bare en av synsvinklene vi får. :)

Men uansett, jeg skulle advart med en gang.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote:Sant det; men nå skrev jo Ceres en advarende setning før han la ut spoileren;
Ceres wrote:Hvis det er noen som ikke har fått med seg hva som ble skrevet kan jeg alltids gi et resyme av resymeet. :lol:

Galad kjemper med lederen hos hvitekappene og vinner. Blir dermed den nye sjefen. Taler til de andre, og det er enighet om at for å være tilstede i last battle, så må de kjempe på samme side som aes sedaier og asha maner. Meget kort fortalt.
Kanskje er det deres viljestyrke som er problemet :P
Faktisk så lot eg vere å lese det i den posten, så den linja hjalp litt, det var når terje siterte den eg kom til å lese det då eg scrolla nedover sida. :P :lol:
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hehe, det er jo uansett bare en mindre hendelse (om enn ganske viktig) i prologen, så jeg tar det egentlig ikke så tungt. :D

Skal bli råstilig å lese om! Det er Eamon Valda det er snakk om, ja?

EDIT: Med tanke på de revolusjonerende nye fakta som har kommet på bordet vedrørende Ceres, har jeg endra min forrige post noe. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Hehe, det er jo uansett bare en mindre hendelse (om enn ganske viktig) i prologen, så jeg tar det egentlig ikke så tungt. :D

Skal bli råstilig å lese om! Det er Eamon Valda det er snakk om, ja?
Nei, for all del, gjer ikkje meg så mykje heller, er berre prinsippet det er snakk om. :-)

Og det er på tide. Elska Niall, at han døde er min største skuffelse i serien så langt, men liker ikkje den nye fyren, mest fordi han simpelthen aldri kan leve opp til forgjengaren. Galad er LANGT å foretrekke framfor han.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det at Niall ble drept er kanskje et av de få GRRM-aktige øyeblikka i WoT...

Enig i at han var en utrolig fascinerende karakter.
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Det at Niall ble drept er kanskje et av de få GRRM-aktige øyeblikka i WoT...
No som eg tenkjer over det... Niall hadde ein god del til felles med lord Tywin Lannister, hadde han ikkje?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nå som du nevner det, så hadde han kanskje det...

EDIT: Men Tywin måtte jo sin skaper på en mye kulere måte, da. :lol:
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Endring notert, Terje! :)

Og: Spoiler - Advarsel

Det er selvfølgelig Eamon Valda som blir bekjempet. Ikke drept, bare bekjempet. Han er visst nok på flukt, får sikkert se mer av han. Hvitekappene bruker så en gammel lov for å sette inn Galad i hans stilling, med noe om og men.

Helt enig - Niall var kul. 8) Jeg har ellers aldri vært noen stor fan av hvitekappene og POVene derfra. Bra at Galad tar over. Får litt fart på ting!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ja, det skal bli spennende¨å se hvordan han vil løse problemene de har med Seanchanene. :D
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Spoilere - Advarsel

Ja, det skal bli spennende å se hvordan det går. Nå innehold prologen litt mer om planene deres framover - blant annet å kutte samarbeidet med sancheanerne, slik jeg forsto det. De var også "ferdige" med å jage "renegade aiels." De ville som sagt finne noen Aes Sedaier og forene seg med dem fram til TG.

Det har blitt spekulert i hvem Galad og hans menn kommer til å treffe: Perrin eller Mat? De er begge ikke så langt fra Galad. Dersom det er Perrin han treffer vil det jo bli interessant å se hva som skjer. Perrin er jo i ei skikkelig røre, og hans mål er jo nettopp å jage aieler, og han har en avtale (eller noe i den duren) med sancheanerne. Men han har jo også aes sedaier, så... Tror forresten ikke at Perrin og Galad har truffet hverandre enda, men han har vel truffet Mat tidligere i serien? (Kan godt hende jeg tar feil!)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Perrin kan jo bli interessant, pga. hans tidligere møter med WCene. :D
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:EDIT: Men Tywin møtte jo sin skaper på en mye kulere måte, da. :lol:
"In the end, Lord Tywin Lannister did not shit gold." 8)
Post Reply