Knife of Dreams prolog (spoiler)

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

er det nødvendig da? tror ikke det er noen fare...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Antakeligvis ikke... likevel...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Og kanskje kommer med en generell oppmuntring til follk om å legge ut mailadressa si... :D
Tja, det er jo alltids mulig å sende ting pr. PM... :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Mitt tips er at den vil bli å finne i diverse fildelingsprogrammer... :)

Tviler på at jeg kjøper prologen, men gjør jeg det; da skal jeg dele 8)
ludde
Hengiven
Hengiven

forvirret

Post by ludde »

Har blitt litt forvirret her. Noen som kan si meg når denne fobaskede prologen kommer ut!!!! Kan ikke vente på å få lest den. :?

leste det som står på nettet om Galad. JEG HOPPA I TAKET. Hadde tenkt på mye rart menn at DET skulle skje er jo egentlig deilig. Endelig fått renska opp litt og satt ting på plass. fjuuu...

Uff... Får kjøpe nytt blekk til skriveren ser jeg. He, printe ut 140 sider tar på :lol:
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Prologen kommer ut 22. juli.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Så det... Syntes jeg hadde lest at den skulle være klar i slutten av juni/starten av juli, men det var vel bare reklame... Snufs...
ludde
Hengiven
Hengiven

22 juli

Post by ludde »

I DAG ER DET 22 JULI.

I dag kommer prologen ut altså. Dagen jeg har venta på. Tror jeg skal starte en ny tidsregning. Starte åre 0 den 22 juli. Og når folk tenker tilbake i år 2000 så vil dem tenke, AHHHH i dag er det 2000 år siden prologen til KoD kom ut. :) Si i fra hvis noen kjøper den a. Hint hint
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Her er eit lite utdrag å fordrive tida med:

http://www.knifeofdreams.com/excerpt.php
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

incanus wrote:Her er eit lite utdrag å fordrive tida med:

http://www.knifeofdreams.com/excerpt.php
Interessant!

Men dette er vel den delen som sto i New Spring?
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Stefan wrote:Men dette er vel den delen som sto i New Spring
Veit ikkje, har den utgåva an NS der KoD er med..
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

LEST!

Hva kan jeg si? Hm... Tror nok dette kommer til å bli ei ålreight bok! hehe... Dødsbra prolog!

Nedenfor følger visse spoilere, så PLEAS ikke les videre dersom dere ikke er interessert i å få vite litt mer om prologens innhold!

Spoiler!

Spoiler!

Spoiler!

Spoiler!

1.) Galad fikser hvitekappene.
2.) Irtruade og hans kamp mot seanchanerne
3.) Suroth og Semarighe. Semi har drept den emperiske (?) familien, tilbyr Suroth å bli den nye Empress.
4.) Pavera av den røde ajah setter oss inn i den nye situasjonen i tårnet. Allianser og planer settes ut i livet. Den røde ajah bestemmer seg for å begynne å binde asha'maner.
5.)Alviarins POV. Hun har blitt avsatt som keeper, og straffes, men er fortsatt høyt på strå blant den svarte ajah. Har blitt merket av den onde.
6.) Galinas POV. Holdes av shaidoene, blir kidnappet av Perrins menn, møter Perrin, gir falskt løfte. Noe er helt klart på gang.
7.) Egwenes POV. Knakende godt! Ah! Elsker Egwenes POVer! (Så lenge de ikke omhandler Gawyn alt for mye, kjedelig til tider. Jaja... denne var gawyn-fri.) Det er bare så bra! Egwene blir skrevet inn som novice igjen, men dopes på forkroot for ikke å channle om dagen, og shielded om natta. Hun kan fortsatt drømme. Hehe... Gleder meg masse til boka!!!!,,,

:D
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

noen som vil dele prologen med en fattig, arbeidsløs student? ja? ja? *smile pent*
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Det er ikke lov til å linke til steder hvor man kan laste ned opphavsrettsbeskyttet materiale
ludde
Hengiven
Hengiven

prologen

Post by ludde »

Leste ferdig prologen i går. Dette må bare bli en helvettes god bok. med nok av action. Men det er noe jeg er skeptisk til.

Spoiler....

Galad skal få hvitekappene ut av seanchansk hånd. De har tenkt til å joine de som sloss mot Seanchanerne. Høres litt teit ut at de bare skal lete etter de som ikke er allierte med Seanchanerne mener jeg. Hvis han støtter på Perrin vil han få vite at de er allierte med Seanchanerne for å få ut Faile og resten av dynga. Så Galad vil ikke joine Perrin. :cry:
HVIS ikke Galad kommer så langt innpå at han hører navnet Lini da. Da hadde det blitt action.

Det som også setter litt fart på sakene er at Suroth ett eller annet må finne Tuon og å drepe henne for så å bli The Emperess my she live forever......

Så har vi Egwene som sitter inne i Tarvalone som novice igjen. Det jeg tror vil skje er at hun snakker med sitterne og Sanches gjennom drømmeverdenen. Det jeg også tror er at hun vil få allierte innenfor veggene også. Hvis Egwene konfronterer en Aes Sedai som ikke er rød men kanskje litt nøytral og sier at hun skal være helt ærlig "Hva syns du om Det Hvite Tårn?" Jeg tror den personen vil ærlig si at det er forandret til det ugjenkjennelige. Alle er redd hverandre. Det foregår konspirasjoner over alt. Alle er ytterst på nervene. Og hun er enig i at noe må gjøres, og Elaidi er en fjasko. Og de merker at Egwene er ikke den Novicen de en gang hadde. Hun er Amyrlin. Lurer på om Gawyn er i nærheten. Mente han skulle være det.

Og at Aes Sedaiene har funnet ut at de skal binde Asha'maner er også litt sjov

Det jeg mest gleder meg til er at i denne boka må Perrin angripe Shaidoene og prøve å redde Faile. En for håpe at han endelig får gjort det han skulle for Rand og bli ferdig med det.
Men når det gjelder samtalen med Galina må vel Perrin merke at hun var full av løgn, tvers igjennom? Og Berelaine visste (Tror jeg) at Galina oppga feil navn. Så hvis hun forklarer utseende til en av de andre Aes Sedaiene i leieren så skjønner dem kanskje at hun egentlig het Galina. Dermed vil Perrin skjønne at det er den personen som Rand vil ha tak i. Da vil han også skjønne at hun ikke jobber for Tårnet. Hvis han da ikke er så blind pga Faile er i fare, giiiiiid a meg.

Synd det ikke var noe om Rand. Gleder meg til å se mer fra den kanten.

Noen andre her som har lest den og har noen synspunkter.
Post Reply