Knife of Dreams prolog (spoiler)

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Ja jeg rynket litt på nesen over den delen da Galina møtte Perrin. Perrin har vel vist en vellutviklet evne for å "lukte" når noen lyver (gjennom "ulveegenskapene") så jeg synes det er merkelig visst han ikke i det minste er evært skeptisk til om Galina vil gjennomføre som avtalt. Det virker dog ikke slik ut fra Perrin`s reaksjon.

PS. Burde ikke det at prologen er ute føres opp som en nyhet på hovedsiden? :shock:
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kjempe bra prolog, ja! Satt og leste den ut i de sene nattetimer, med vitende vilje, til tross for at jeg skulle på tidlig vakt på jobb dagen etterpå, opp klokka seks.

Håper Perrin avslører løgnen. Lurer også på hvordan det blir med Logain og Basheres avtale med Seanchanerne - Rand skal jo møte Tuon? Hm....
ludde
Hengiven
Hengiven

Prologen

Post by ludde »

En ting udrer meg. Når vi leste om Suroth ett eller annet var det som om møtet med Rand ikke skulle finne sted i det hele tatt. Det er vel et veldig viktig tema at de skal ha et møte med Rand og Tuon. Men det det ble snakk om var jo å drepe Tuon.

Perrin er ikke dum. Han merket at Galina var liveredd, så han bør lukte at hun løy. Det er jo at han er så desperat så han blir blind. Og hvis han merket at hun løy er hun jo svart ajah. Vet ikke om han tenker så langt. Husker ikke helt nå, men mener Perrin sa at Galina skulle love å si det til henne. Hvis det er tilfellet så kan det være en test, siden han luktet løgn lenge. Husker ikke. Men vi fikk jo også et hint om at Perrin skulle ha et møte med noen. Mest sansynlig Seanchanere... Så tror det kommer til å bli et helvetes smell..
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Prologen lover godt ja, men som alltid ender man opp med enda flere spørsmål enn vi hadde på forhånd :D

Ganske spennende det Rodel Ituralde driver med, egentlig høres det jo ganske bra ut det han gjør, men spørsmålet er hvorfor Graendal har fått han til å gjøre det...?

Så selv om Rand prøver å få en allianse med Seanchanene, så virker det som om the Empire er i ferd med å falle sammen.

Det ser også ut til å nærme seg en løsning på Faile-problematikken, men håper for all del Perrin ikke går i Galinas felle, det ligner ikke han.

Det mest spennende er etter min mening det som skjer i the White Tower, hvor det er fullt kaos. Blir spennende å se om "Elaidas spioner" kan få gjort noe med the Black Ajah. Ellers tror jeg Egwene vil lede et samlet White Tower mot slutten av Knife of Dreams.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Enig!

White Tower plottet er uten tvil det artigste nå! Egwene ruler! :D
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ceres wrote:Enig!

White Tower plottet er uten tvil det artigste nå! Egwene ruler! :D
Vel, det gjør hun vel strengt talt ikke, hun er blitt en novice :P
ludde
Hengiven
Hengiven

weeee

Post by ludde »

Ja det er deilig å få et plot fra den siden som en kan glede seg til å lese om. Det har skjedd mer i prologen til bok nr 11 enn det skjedde i hele bok 10. hehe.
Post Reply