Velkommen til Tidshjulet.net sitt rollespillforum!

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Post Reply
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Velkommen til Tidshjulet.net sitt rollespillforum!

Post by Terje »

Velkommen skal dere være til denne arena for storslåtte eventyr, heltmodige gjerninger, og generell episk moro.

Mange av de grunnleggende prinsippene for den typen rollespill som først og fremst er tenkt utført her (friform tekstbaserte) kan finnes i tråden Den Store Jakten på Hornet - et RPG. Enn så lenge er det bare å stille spørsmål. Men ikke her. Still spørsmål i OOC-tråden* til det rollespillet du deltar i, dersom det noensinne blir flere enn ett. (Noe vi alle håper, ikke sant? :wink:)

Inntill da, her er noen generelle regler som gjelder dette underforumet:
  1. 1. Den viktigste regelen innenfor selve rollespillene her, er at handlingene til karakteren din er logiske. Dette betyr bl.a. at din karakter ikke kan utføre gjerninger som fordrer en egenskap din karakter ikke innehar.

    2. Utenom regelen fra punkt 1 fastsettes regelene for alle rollespill av enten skaperen av rollespillet selv, eller av denne i samarbeid med deltakerne.

    3. Hva som er SPAM her inne, defineres av meg. Jeg er relativt tolerant, men all opplagt SPAM vil selvfølgelig slettes uten varsel. Føler du at du har blitt urettferdig behandla i så måte, send meg en IM.

    4. For øyeblikket er det bare jeg som kan opprette nye tråder her inne. Det betyr at hvis du har lyst til å starte et nytt rollespill, må du kontakte meg for at jeg skal lage trådene du trenger. Noe jeg selvsagt gjør med glede. Men hvis det bare blir tull, vil de nye trådene stenges, og jeg vil høyne terskelen min for oppretting av nye tråder. Forslag til nye rollespill kan postes i Forslagsforumet.

    5. Denne tråden er kun åpen for kommentarer, vurderinger og spørsmål som gjelder driften av underforumet. Alt jeg anser som irrelevant vil behandles etter punkt 3. For øvrig vil poster i denne tråden enten inkorporeres i selve hovedposten (denne), eller slettes, med mindre den utløser en diskusjon. Diskusjonen vil da vurderes, og slettes hvis den ikke ansees som "historisk viktig kildemateriale"... :P

    6. Alle innlegg skal ha vært gjennom en stavekontroll i et tekstbehandligsprogram (som f.eks. Word) før de postes. (Mitt tips er at hele innlegget skrives i tekstbehandlingsprogrammet, siden det er lettere å beholde oversikten der, i tillegg til at du da kan lagre det på din egen HD.)

    7. Alle innlegg i rollespilltrådene skal være skrevet på en av Norges to offisielle målformer - altså nynorsk eller bokmål. Svensk og dansk er også akseptert, i tilfelle vi skulle være så heldig å få noen deltakere fra våre skandinaviske brødre og søstres rekker, men alle former for dialekter, SMS-språk og lignende tolereres ikke.

    8. Dersom du føler behov for å kommentere eller gi noen vink til en du RP'er med, og denne kommentaren, e.l. ikke trenger å stå i OOC-tråden, kan du skrive den med blå skrift i selve RPG-posten din.

    9. Alle poster skrevet av Admins i denne tråden, ansees naturligvis som lov, med mindre noen har STORE problemer med det. I såfall blir postene grunnlag for debatt, hvor Admins i all sannsynlighet får vilja si. ;)

    10. Denne lista/tråden vil sannsynligvis oppdateres med ujevne mellomrom, så husk å sjekke den en gang i uka eller noe sånt...
Dersom noen har problemer med phpBB, kan alle koder finnes her: http://www.tidshjulet.net/forum/faq.php?mode=bbcode

Det var alt, så da gjenstår det bare for meg å ønske dere god rollespilling! :D

Mvh
Terje, moderator.


*En OOC-tråd, eller en "Out Of Context/Character"-tråd (jeg har sett både "Character" og "Context" brukt, og rent semantisk er begge korrekte), er en tråd hvor det diskuteres rundt et pågående rollespill, eller et rollespill i oppstartsfasen. Temaer som kan tas opp her inkluderer kommentarer, klager, skryt, spørsmål, og alt annet som ikke er en del av selve fortellinga.

Oppdatert:
14.11.05 23.02 - terje
16.11.05 00.08 - terje
17.11.05 23.13 - terje
17.11.05 23.16 - terje (uff, jeg er så nøye... :P)
20.11.05 17.30 - terje
24.11.05 00.34 - terje
10.01.06 21-31 - Terje - lagt til regel om godkjente målformer.
28.03.06 20.28 - Terje - lagt til regel om Admins' poster i denne tråden.
Last edited by Terje on Tue Mar 28, 2006 19:29, edited 3 times in total.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1464
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Bruk ordentlige avsnitt folkens.

Sånn som dette.


Moderator Terje sier: Admins' ord er lov, folkens!
Post Reply