Page 1 of 3

WoT Film?

Posted: Tue Nov 15, 2005 15:55
by Fantasy Freak
Er det eller blir det noen WoT film.. Fant noe om tegnefilm om New Spring men lurte på om det er noe mer?

Posted: Tue Nov 15, 2005 17:27
by Wolfbrother
RJ har selv sagt at det ikke er mulig å lagr en wot film :( Men det er mulig å lage en serie om tEotW. New spring film hørtes spennede ut synes jeg...

Posted: Tue Nov 15, 2005 17:39
by Ayreon
Hadde ikke gått bra pga. all tenkingen og liknende. Hadde blitt borte utrolig mye.

Posted: Tue Nov 15, 2005 18:09
by Torbjørn
Einig. Det hadde ikkje vorte noko bra med ein WoT-film. Berre sjå på LOTR: Totalt er den omlag like lang som tSR eller LoC åleine, og sjølv om den går over tre filmar, og følgjer boka relativt bra, er det mykje som er utelatt og/eller endra.

Det har derimot vore snakk om å lage ein miniserie av tEotW, og eg trur rettigheitane vart kjøpt opp av ein eller annan amerikansk kanal (NBC eller noko). Men det har ikkje vorte realisert so langt...

Re: WoT Film?

Posted: Tue Nov 15, 2005 22:06
by Thomdril
Fantasy Freak wrote:Er det eller blir det noen WoT film.. Fant noe om tegnefilm om New Spring men lurte på om det er noe mer?
OI! Er den under planlegging, eller er den ute?

Posted: Wed Nov 16, 2005 0:23
by Terje
Orbit Books-intervju med RJ etter utgivelsen av WH wrote:Would you like to see the Wheel of Time made into a movie - or movies? If so, who would you like to see play Rand?

I would very much like to see the Wheel of Time made into a miniseries for television, perhaps by someone like HBO. They do very good work, and there would be no commercial interruptions. I don't think I would let one of the books be made into a movie. Such a movie would have to be at least five or six hours long, perhaps longer, just for one book, to maintain the coherence of the story, and movies of that sort aren't being made by anyone I know of. As to who should play Rand, I really don't know. How many good, young actors are there who happen to be six feet five inches tall?

ludde

Posted: Wed Nov 16, 2005 11:45
by ludde
RJ har solgt rettigheteen til Red eagle entertainment. Eller noe. De tenkte på å lage en film/serie (er ikke sikker) men har ikke blitt noe av enda. Men det er noen som har kjøpt rettighetene i hvertfall. Dragonmount.com har en egen seksjon for akkurat dette emne.

Først må jeg si at hvis det skulle bli noe av ville jeg at de skulle lagd en film per bok hvor hver film hadde budgettet til hele LotR. Men siden alle vet at ingen studio har noe tro på et slikt budget og ingen skuespiller vil bli med på et projekt på over 15år så hadde jeg håpet på en stor film av tEotW og en serie på resten med de samme skuespillerene.
Men det er meg da.

Posted: Wed Nov 16, 2005 15:15
by Damien Frost
Hadde sevsagt vært litt morsomt å sett hvordan er fim hadde blitt, men de har jo garantert ikke laga mer enn en film pr bok. Da hadde jo historien blitt kortet ned til det ugjenkjennelige. Miniserie kunne jo vært litt mer akuelt, men der å hadde det jo blitt en god del episoder. Mener det ville blitt litt dumt å laga miniserie til EotW alene, da det bar er innledningen til resten av serien.
Men de kunne jo, som noen her sier, laga en miniserie/film av New Spring eller noen av de senere prologene. Det er jo en enkelt historie som kan leses for seg selv. (Hvertfall slik jeg har tolket det, men har jo ikke lest den enda da..)

Posted: Wed Nov 16, 2005 17:39
by Fantasy Freak
http://www.red-eagle-entertainment.com/ ... ontentid=2

Linken til en trailer av New Spring.. venstre side :wink:

Posted: Wed Nov 16, 2005 18:19
by Stefan
Fantasy Freak wrote:http://www.red-eagle-entertainment.com/ ... ontentid=2

Linken til en trailer av New Spring.. venstre side :wink:
Det er traileren til tegneserien...

Posted: Wed Nov 16, 2005 19:25
by Wolfbrother
Fy flate det kan bli en bra film. Skal det bli tegneserie, og ikke vanelig :(
Det ville vært litt skuff selvom det ville vært en drit bra tegnefilm å.

Posted: Wed Nov 16, 2005 20:08
by Stefan
Wolfbrother wrote:Fy flate det kan bli en bra film. Skal det bli tegneserie, og ikke vanelig :(
Det ville vært litt skuff selvom det ville vært en drit bra tegnefilm å.
Både du og Fantasy Freak misforstår her.

Red Eagle Entertainment har rettighetene til filmen av The Eye of the World. Samme firma utgir i samarbeid med Dabel-brødrene en Comic Book, basert på New Spring. Det er denne du kan se trailer for...

Robert Jordan sa på et av lanseringsmøtene for Knife of Dreams at han hadde vært i møte med REE den morgenen, angående filmatiseringen av tEotW. Så vi må nok vente mange år på at noe evt. vil skje.

mhm

Posted: Thu Nov 17, 2005 8:15
by ludde
etter det jeg husker hadde red eagle entertainment sagt at de hadde ressurser til å lage en film av tEotW, men etter at de badde begynt å planlegge så hadde de funnet ut at de ikke hadde ressurser nok. Så de stoppet projektet inntil videre, til de hadde ressurser nok. så det er nok en stund til det blir noen reel film.

Posted: Thu Nov 17, 2005 21:14
by Fantasy Freak
Jeg vet godt at det er tegneserie.. har jo sett den traileren nok ganger til å forstå det.. men uansett skal den filmen der vere ute nå..

Posted: Thu Nov 17, 2005 21:36
by Torbjørn
Film? Er ei bok slik eg har forstått det...

Om du les på sida til Red Eagle:
“We’re dedicated to ensuring this book is consistent both with the vision of Robert Jordan and the imagination of his fans,”

The launch of the comic book adaptation of New Spring is planned for this July at the Comic-Con International convention in San Diego,