Gjenlesning?

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lese bøkene flere ganger?

Nei, bortkasta tid
3
3%
Ja, stor opplevelse
64
66%
Nei, leser av prinsipp ikke bøker mer enn en gang
2
2%
Ja, men bare fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre
3
3%
Nei, men har planer om å gjøre det
23
24%
Ja, men angrer på at jeg gjorde det
1
1%
Har aldri tatt stilling til spørsmålet
1
1%
 
Total votes: 97

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Og da ikke den bragden gjenntok seg så klarte jeg likevel å dra denne tråden off topic... Tihi...
Urban tilværelse
DucKfish
Asha’man
Asha’man
Posts: 289
Joined: Sat Oct 29, 2005 17:11

Post by DucKfish »

Fillern!!!! stemte feil... :oops: :roll:

Skulle egentlig stemme på "Nei, men har planer om å gjøre det", men stemmte på "Ja, stor opplevelse"... jaja.

Har i alle fall tenkt å lese serien på nytt en eller annen gang... *glede seg* :D
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

du er håpeløs ceres, og Terje, unnskyld meg for at det ikke er et ord jeg går rundt og husker på hele tiden:P
Nicke
Soldat
Soldat
Posts: 32
Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström

Post by Nicke »

Å lese bökene flere ganger gir meg mye. Man får med seg mange flere detaljer helt klart.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Faile wrote:og Terje, unnskyld meg for at det ikke er et ord jeg går rundt og husker på hele tiden:P
Tsk, tsk, tsk.

Du burde ha lest mer Donald Pocket når du var mindre - da hadde du kunnet sånne ord. :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Thomdril
Asha’man
Asha’man
Posts: 257
Joined: Tue Oct 04, 2005 18:20
Location: Vålerenga
Contact:

Post by Thomdril »

Gjenlesning er vel og bra det, men har ikke lest noen av Tidshjulet-bøkene fler enn en gang. Driver for øyeblikket med Skumringens korsvei, og når den er ferdig, begynner jeg på en av de flere bøkene jeg fikk til jul.
Har derimot lest Arn-serien av Jan Guillo et par ganger..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Lest andre bøker av Gouillou? Mye bra. Har diskutert det litt i Andre Bøker... Skal ikke prøve å drive tråden off topic igjen...
Urban tilværelse
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Leser Tidshjulet igjen nå (for første gang). Angrer meg nesten litt. Er på bok åtte, og begynner nesten å bli litt lei av fantasy sjangeren generelt. Det skal bli godt å ha en lang pause med krim og annet. Bare 4 bøker igjen!
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

leser ofte bøker igjen og igjen til de faller fra hverandre... men wot er bare så.. mye. skal jeg lese de igjen, så tar det så mye tid som kan brukes på å lese andre bøker.

men jeg burde absolutt ha gjort det, for det er mange detaljer som går i glemmeboken etterhvert.

men hvis jeg skal lese de på nytt, blir det nok etter at alle bøkene er kommet ut.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Leser ofte bøker flere ganger. Leser mye heller en god bok om igjen, enn en middelmådig bok for første gang. Har lest WoT 3 ganger, mye tid, men verd det :) Hadde dessuten tid til det med 12 timers vakter i militæret.

Nå leser jeg American Psycho av Bret Easton Ellis for andre gang. Genial bok.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Mulig jeg hr sagt dette før, men jeg holder nå på å lese om igjen bøkene og er på 3. bok. Man får jo med seg mye mer når man leser opp igjen bøkene. Man tenker på ting som skjer og ser mer hint enn man gjorde første gangen. Man får nesten samme spenningen som første gangen også. Selv om man vet hva som skjer så ser man jo mer etter tegn.

Absolutt verdt det å lese opp igjen, synes jeg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

off.. etter en lang pause fortsatte jeg nå med bok 7. skal prøve å huske detaljene denne gangen.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Faile wrote:off.. etter en lang pause fortsatte jeg nå med bok 7. skal prøve å huske detaljene denne gangen.
Du glemmer dem igjen fort, uansett hvor mange ganger du leser. Det gjør ihvertfall jeg. Det er så ufattelig mange detaljer, kan ikke huske alle.
Om noen hadde bedd meg om å gjenfortelle for eksempel FoH hadde det blitt en kort affære.

erhm, de drar fra the waste, eh, slutter med at rand denger en fyr. (litt overdrevet :P)
Ayreon
Asha’man
Asha’man
Posts: 375
Joined: Fri Oct 07, 2005 18:06
Location: I en mørk,mørk skog, bak en mørk,mørk dør

Post by Ayreon »

Bøkene ble veldig mer spennende når jeg leser bøkene for andre gang, hvis jeg hopper over de kjedelige kapitelene og leser bare de jeg vil lese. De kjedelige leser jeg bare sammendrag av.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Jeg må bare få komme med et innspill her selv om jeg har sagt det jeg mener før. Når jeg leser om at Faile lukter sint og skuffet da Perrin ikke vil krangle nå i 4. bok så skjønner jeg det, mens jeg før ikke skjønte hvorfor. Jeg syntes ikke engang det var særlig spennende før, jeg ble bare litt irritert over Faile. Nå skjønner jeg hvorfor hun gjør det og på en eller annen måte blir det bedre av det.

Dumme Perrin. :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply