Gjenlesning?

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lese bøkene flere ganger?

Nei, bortkasta tid
3
3%
Ja, stor opplevelse
64
66%
Nei, leser av prinsipp ikke bøker mer enn en gang
2
2%
Ja, men bare fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre
3
3%
Nei, men har planer om å gjøre det
23
24%
Ja, men angrer på at jeg gjorde det
1
1%
Har aldri tatt stilling til spørsmålet
1
1%
 
Total votes: 97

Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Ashan'Sei wrote:det er den beste serien jeg noen gang har lest, og jeg begynner akkurat på nytt for å få med meg allt før jeg begynner på nr 11.
Det der kan jeg forstå meg på :) Me to:) Men jeg er på niende boka nå da. Tar litt tid :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Ashan'Sei wrote:det er den beste serien jeg noen gang har lest, og jeg begynner akkurat på nytt for å få med meg allt før jeg begynner på nr 11.
Det der kan jeg forstå meg på :) Me to:) Men jeg er på niende boka nå da. Tar litt tid :)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Adelaid
Soldat
Soldat
Posts: 71
Joined: Thu Jun 01, 2006 17:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Adelaid »

Er ferdig med bok nr. 11 :D En veldig bra bok. Nå er det bare å vente litt så tankene har fått roet seg ned, så skal jeg begynne på den første boka igjen. *jippiii*
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Tallanvor
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 10
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:46
Location: oslo

Post by Tallanvor »

jeg tror det er verdt det å lese serien igjen, jeg har ikke gjort det ennå, er midt inni KoD, men har tenkt å lese serien om igje senere.
Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

JAAAAAAA!!! har lest ferdig bok 8 på engelsk nå... har begynnt ''litt'' på bok 9 :P

(D.v.s at jeg har lest alle bøkene ung vår+1-11 på norsk og 1-8 på engelsk :D)

Hihi.. dødsbra... fatter liksom litt mer av hva som skjer inni nå... er ikke bare rot oppi hjernen min lenger, vet liksom helt fra starten av hva Trollok og Myrdraal, Drakhar, Gholam, fortapte/Chosen ones, DO osv er... :wink:

STOR opplevelse å lese på nytt :P som sagt jeg får med meg så utrolig mye mer...
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Adelaid
Soldat
Soldat
Posts: 71
Joined: Thu Jun 01, 2006 17:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Adelaid »

Nå har jeg kommet i gang med gjenlesingen min! Skal begynne på fjerde bok, og må bare anbefale ALLE å lese serien om igjen!! Den er som skapt til det :D
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
winnerch
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 3
Joined: Tue Dec 13, 2005 23:21

Post by winnerch »

personlig så elske jer gjennlesing, du får med deg så mye spennende detaljer når du leser de opp igjen.

har lest hele WoT serien (de 11, venter håpfult på nr 12) minst 5 ganger, synest at bøkene bare blir bedre og bedre, holder på med min gjennlesing nummer 6 nå :)

men så leser jeg også mellom 100 og 120 sider i timen, ikke se rart på meg er faktisk sant :) de er på engelsk
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Jeg og liker gjenlesning fordi da får jeg med meg mye mer + at jeg vet mer om hva ting er.
Holder på å lese serien på nytt nå, nr2 for øyeblikket, denne gang på engelsk da.
Mizu
Hengiven
Hengiven
Posts: 142
Joined: Sun Nov 11, 2007 21:05
Location: Jessheim

Post by Mizu »

Kanskje jeg leser serien en gang til senere en gang. Har lest 1-11 på engelsk, og WoT er favorittserien min, without a doubt. Har mange andre bøker jeg vil lese da. Ferdig med Legend av David Gemmell (må lese mer av han), og jeg må lese bøkene til Bernard Cornwell, og den nye serien til Conn Iggulden.
Noe som irriterer meg når jeg vil lese så mange bøker er at vi får sånne drittbøker på skolen vi må lese :x
hehe...
Tviler ikke på at det er en bra serie å lese på nytt da. Tror jeg kommer til å gjøre det en gang :)
Perrin
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 16
Joined: Tue Jul 08, 2008 16:21

Post by Perrin »

Holder pa a lese de for 5. gangen, na
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

My kind of reader =D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Wow det var mange ganger... har lest Ringenes Herre 5 ganger tror jeg, men ikke Tidshjulet, det er jo enda mer :o
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Begynte på The Gormenghast Trilogy av Mervyn Peake i går, og til tross for at dette gjerne holdes for å være en av genrens største klassikere, ved siden av forfattere som Tolkien, Howard, Lovecraft og den gjengen der, så må jeg innrømme at jeg egentlig har mer lyst til å lese Skyggen Stiger for fjerde gang. Tror ikke jeg har lest den på norsk siden høsten 2001 nå, og ikke i det hele tatt siden 2003.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Bare sånn for å gjenopplive ennå en død tråd... :roll: (men har jo noe fornuftig å si, så ikke drep meg admins og mod'er)

Da jeg i starten av mars lånte New Spring av ei venninne fordi jeg trengte en kosebok etter en lang skitur, hadde jeg vel alt besegla min egen fremtid. Har siden da hatt skikkelig lyst til å ta en gjenlensing av serien, selvom jeg strengt tatt ikke har tid. Men uansett, lysta og viljen er der. Pluss at jeg liker en utfordring. Terje har drivi med gjenlesning siden starten av 2006. Jeg skal bli ferdig iløpet av dette året!
:D

Veit ikke helt hva oddsen er for at jeg skal klare det, men jeg er optimistisk ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hah, det klarer du fint Faile :D Skal heie på deg, og sparke deg i rumpa når du er lei..! :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Post Reply