Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Aldri vært på kino alene, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Jeg er ikke så interessert i film. Tror også det ville ha føltes litt for trist. Nei, kino er sosialt. Se film alene kan en gjøre hjemme foran tven.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Eneste gangen jeg har vært på kino for meg selv var da jeg skulle se Serenity, og da gikk jeg bare for meg selv fordi ingen i min vennekrets på 3 hadde sett Firefly, og ingen av dem er særlig glad i sci-fi... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Det er vel egentlig - definisjonsmessig - like trist, eller tristere å være ensom forran sin egen tv i ensomhet enn å være ensom på kino blant mennesker, ute og gjøre noe...

Men dersom man ikke er særlig interessert i film, bare i kysset som eventuelt - dersom man dater ei eller anna blond - skulle komme din vei, da vil jeg forstå at å gå alene kanskje ikke vil være helt forløsende... :P
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

hehe, jeg har ikke vært på Kino med noen andre jenter enn kjæresten min på ganske lenge, så er jo ikke det. Bare føler at Kino skal man gjøre sammen med noen andre.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1465
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Terje wrote:Syriana har jeg også tenkt til å se, samt Good Night And Good Luck. Men det er ingen som har tid til å bli med meg, og det er så drygt å gå på kino for seg selv; kinobesøk bør være en sosial aktivitet...
Var å trente istad, og da så jeg på URIX. Der var det en liten sak om Syriana, så ut til å være en god og spennende film. Må få med de andre adminsa på den.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ser ikkje heilt kva som er sosialt med kino, altså, sorry, dersom du er villig til å sjå ein film aleine på tv burde du vere villig til å gjere det same på kino, der opplevinga av filmen vanlegvis er langt betre.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

vel, jeg ville heller aldri ha leid en film for å se den alene.
men uansett, om du leier en film, ser du den i ditt eget private hjem. Går du på kino er du straks ute i det offentlige, akkurat som du går på byen med venner, eller spiser ute sammen med venner/kjæreste.

Jeg har full forståelse for at du kan forsvare å gå på kino alene, og også like det. Bare jeg personlig, og jeg tror det fleste andre har tradisjon for å gjøre det sammen med andre. Ofte er jo det å gå på kino bare en unnskyldning for å treffe andre mennesker. Hvorfor lages det ellers så helvetes mange dårlige filmer?
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

...helvetes dårlege filmar lagast fordi folk som deg dreg på kino med meir tanke på kven dei ser den med enn på kva dei ser, og det er difor profitabelt for filmskaparane. :P
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ituar: Så du ser bare film for å ha noe å gjøre sammen med andre? Aldri fordi du er interessert i filmen, eller fordi den virker interessant? :?

:P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Hm, Terje, eg og du har ein merkeleg tendens til å sei dei same tingene, berre at eg gjer det på ein lite triveleg, sarkastisk og småfrekk måte medan du er relativt sakeleg. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

hmm, både ja og nei. Ja, fordi jeg nesten aldri velger filmen vi skal se. Pleier egentlig å være det samme for meg. Jeg er ikke så interessert i film at jeg bryr meg så veldig :)

Jeg var for eksempel utrolig glad i Ringenes Herre. Jeg leste den 5 ganger før den kom på kino, 1 gang på Engelsk, 4 ganger på Norsk. Første gang i 4. klasse, men alle vennene mine så den når jeg ikke kunne. Så jeg så den aldri på kino. Tanken om å gå alene streifet meg aldri.
Det viste seg heldigvis i ettertid at filmen var fantastisk dårlig.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Det viste seg heldigvis i ettertid at filmen var fantastisk dårlig.
Som å banne i kirka!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ituar wrote:Så jeg så den aldri på kino. Tanken om å gå alene streifet meg aldri.
Det viste seg heldigvis i ettertid at filmen var fantastisk dårlig.
Det gøyale er at eg har høyrt ein god del sei "Ringenes Herre-filmene sugde jo!" og det viser seg alltid at dei såg den på tv, ikkje på kino...



For å sei det slik, 70% av dei filmanes kvalitet forsvinn når du tek den ned frå det store lerretet.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Det er det som er det geniale (men også det "skumle") med kino: Alle virkemidlene blir mer effektfulle, og filmen virker bedre. Dette kan jo gjøre forventningene til videoutgaven unaturlig høy, og derfor være skummelt siden folk bruker mer penger på DVDer enn de ellers ville har gjort. :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3339
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Ja! Tenk deg "Not Fade Away" eller "A Hole in the World" på kino, Terje. :shock:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply