Coveret til KoD
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Coveret til KoD
Hvem tror dere det er det skal forestille? Den vanlige tolkningen er barelain, perrin, gaul og ... (?) Tilfeldig at kvinna har et gullbelte og er kledd i kvitt? hm... Barelain bruker jo kvitt, men gullbeltet? Det vil jo peke på sevannas gai'shain... hm...
La ut en nyhet om saken nå:
http://www.tidshjulet.net/nyhet.php?id=21
Coveret sier ikke meg så mye om hva som kommer til å skje i KoD, men er i hvertfall sjeleglad for at disse tegningene ikke finnes på de europeiske coverene! Elendig tegnearbeid syntes jeg... (Er ingen tegner selv, men litt må man ha lov til å kreve).
http://www.tidshjulet.net/nyhet.php?id=21
Coveret sier ikke meg så mye om hva som kommer til å skje i KoD, men er i hvertfall sjeleglad for at disse tegningene ikke finnes på de europeiske coverene! Elendig tegnearbeid syntes jeg... (Er ingen tegner selv, men litt må man ha lov til å kreve).
-
- Den Fortapte
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
Re: Coveret til KoD
gaul? med et sverd? tror jeg ikke..Ceres wrote:Hvem tror dere det er det skal forestille? Den vanlige tolkningen er barelain, perrin, gaul og ... (?).
han med rustning kan være davram bashere. ligner litt på sånn jeg forestiller meg han, iallfall.
enig i at de coverne er fæle. hvorfor i all verden har de ikke funnet noen bedre til å lage dem?

-
- Den Gjenfødte Dragen
Hehe, dere har hørt om den ekstra personen på coveret til TEotW, ja?
Jeg holder en knapp på at det er Perrin, Gaul, Berelain, og Bertain Galenne...
EDIT: Ville ikke lagt så mye vekt på at Perrin bærer sverd. Tegneren(e) er røten(e)...

Jeg holder en knapp på at det er Perrin, Gaul, Berelain, og Bertain Galenne...

EDIT: Ville ikke lagt så mye vekt på at Perrin bærer sverd. Tegneren(e) er røten(e)...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
- Den Gjenfødte Dragen
Godt poeng.Stine wrote:bertain galenne har jo lapp for øyet. kan ikke se noen lapp på bildet..
jeg for min del tror hun dama er en eller annen aes sedai, og han i grønt er warderen hennes.
Legg forresten merke til tranene (cranes) på det gyldne banneret i bakgrunnen - jeg tenker Malkier...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hvis vi går ut fra at kvinna er ei aes sedai, så vil jeg anta at det er nynaeve. Det gjør vokteren Lan. Nynaeve blir beskrevet som ei lita kvinne med mørt hår, ikke vel? (Vanligvis i flette, men ettersom hun er med Lan så jåler hun seg opp? Fletta kan jo også bare ha godt Sweet hus forbi.
Nynaeve og Lan var med Rand forrige gang vi traff dem. Dersom det er de som er på coveret, betyr vel det at Rand og Perrin vil treffes igjen? Artig...
Den siste mannen kan være Davram Bashere?
Nynaeve og Lan var med Rand forrige gang vi traff dem. Dersom det er de som er på coveret, betyr vel det at Rand og Perrin vil treffes igjen? Artig...
Den siste mannen kan være Davram Bashere?
-
- Den Gjenfødte Dragen
Hmmm. jeg tror sverdet ikke tilhører fyren i brunt, siden han har tre spyd på ryggen, noe som gjør ham til en Aiel (i tillegg har mannen rødt hør, noe om vel må være en dead giveaway
). Sverdet tilhører da mest sannsynligvis med hvit skjorte, som jeg i utgangspunktet ville sagt var Perrin. Men, som det er påpekt tidligere, Perrin og sverd?
Uansett så la jeg akkurat merke til at det kan se ut som om at Aielen faktisk har sverdet spent til beltet. Virkelig merkelig....
Når det gjelder den eldre mannen. Om The Winged Guards:
Jaja...

Uansett så la jeg akkurat merke til at det kan se ut som om at Aielen faktisk har sverdet spent til beltet. Virkelig merkelig....
Når det gjelder den eldre mannen. Om The Winged Guards:
Greit. Han har tydeligvis en rød uniform. Men er brystplata rød? Det kan se ut som om det har i allefall et rødlig skjær, men er den rød? Dette rødlige skjæret kan jo komme av belysninga, eller noe sånt?The World of Robert Jordan's Wheel of Time wrote:Their gleaming red breastplates and red-streamered lances have been seen at the forefront of many conflicts throughout the history of Mayene.

Jaja...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.