Coveret til KoD

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Coveret til KoD

Post by Ceres »

Hvem tror dere det er det skal forestille? Den vanlige tolkningen er barelain, perrin, gaul og ... (?) Tilfeldig at kvinna har et gullbelte og er kledd i kvitt? hm... Barelain bruker jo kvitt, men gullbeltet? Det vil jo peke på sevannas gai'shain... hm...
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

La ut en nyhet om saken nå:
http://www.tidshjulet.net/nyhet.php?id=21

Coveret sier ikke meg så mye om hva som kommer til å skje i KoD, men er i hvertfall sjeleglad for at disse tegningene ikke finnes på de europeiske coverene! Elendig tegnearbeid syntes jeg... (Er ingen tegner selv, men litt må man ha lov til å kreve).
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Helt enig. Tegneren heter visst Sweet. Grusomme covere de fleste - får bøkene til å se billigere ut enn de er! Og kvinna han har tegnet likner mer på en transvistitt enn på barelain (den vakreste kvinna av alle...)
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Re: Coveret til KoD

Post by Stine »

Ceres wrote:Hvem tror dere det er det skal forestille? Den vanlige tolkningen er barelain, perrin, gaul og ... (?).
gaul? med et sverd? tror jeg ikke..
han med rustning kan være davram bashere. ligner litt på sånn jeg forestiller meg han, iallfall.

enig i at de coverne er fæle. hvorfor i all verden har de ikke funnet noen bedre til å lage dem? :?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hehe, dere har hørt om den ekstra personen på coveret til TEotW, ja? :lol:

Jeg holder en knapp på at det er Perrin, Gaul, Berelain, og Bertain Galenne... :D

EDIT: Ville ikke lagt så mye vekt på at Perrin bærer sverd. Tegneren(e) er røten(e)...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

bertain galenne har jo lapp for øyet. kan ikke se noen lapp på bildet..

jeg for min del tror hun dama er en eller annen aes sedai, og han i grønt er warderen hennes.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Stine wrote:bertain galenne har jo lapp for øyet. kan ikke se noen lapp på bildet..

jeg for min del tror hun dama er en eller annen aes sedai, og han i grønt er warderen hennes.
Godt poeng.

Legg forresten merke til tranene (cranes) på det gyldne banneret i bakgrunnen - jeg tenker Malkier...
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

For meg ser det ut som om det er Perrin, en aes sedai og hennes Warder (du kan se warder kappen + sverdet). Hvem den siste er er ikke godt å si. Sikkert en eller annen høytstående i the winged guard.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hvis vi går ut fra at kvinna er ei aes sedai, så vil jeg anta at det er nynaeve. Det gjør vokteren Lan. Nynaeve blir beskrevet som ei lita kvinne med mørt hår, ikke vel? (Vanligvis i flette, men ettersom hun er med Lan så jåler hun seg opp? Fletta kan jo også bare ha godt Sweet hus forbi.

Nynaeve og Lan var med Rand forrige gang vi traff dem. Dersom det er de som er på coveret, betyr vel det at Rand og Perrin vil treffes igjen? Artig...

Den siste mannen kan være Davram Bashere?
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Denne diskusjonen illustrerer ganske bra hvor dårlig omslaget er :roll:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hmmm. jeg tror sverdet ikke tilhører fyren i brunt, siden han har tre spyd på ryggen, noe som gjør ham til en Aiel (i tillegg har mannen rødt hør, noe om vel må være en dead giveaway :P ). Sverdet tilhører da mest sannsynligvis med hvit skjorte, som jeg i utgangspunktet ville sagt var Perrin. Men, som det er påpekt tidligere, Perrin og sverd?

Uansett så la jeg akkurat merke til at det kan se ut som om at Aielen faktisk har sverdet spent til beltet. Virkelig merkelig....

Når det gjelder den eldre mannen. Om The Winged Guards:
The World of Robert Jordan's Wheel of Time wrote:Their gleaming red breastplates and red-streamered lances have been seen at the forefront of many conflicts throughout the history of Mayene.
Greit. Han har tydeligvis en rød uniform. Men er brystplata rød? Det kan se ut som om det har i allefall et rødlig skjær, men er den rød? Dette rødlige skjæret kan jo komme av belysninga, eller noe sånt? :?

Jaja...
- Verg., Aen., 3.315.
Gurthang
Hengiven
Hengiven

Post by Gurthang »

Det "sverdet" dere snakker om kan godt være en stor kniv. Aielene har lov til å bruke kniver. :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Gurthang wrote:Det "sverdet" dere snakker om kan godt være en stor kniv. Aielene har lov til å bruke kniver. :)
Voldsomt godt poeng. Hadde helt glemt det. :D
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Tror det er en vesentlig forskjell på en kniv og et sverd. Det skal mye godvilje til for å kalle det man ser på illustrasjonen for en kniv! :)
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Har egentlig mer tro på at det er en Warder enn at det er en Aiel. Virkelig ikke slik jeg hadde forestilt meg en Aiel.

Og hvis det først er en Aiel, så tror jeg det er en meget dårlig tegning av Rand.
Post Reply