Coveret til KoD

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Er sikker på at det er en Aiel. Ta en titt på coveret til tEotW
http://images.amazon.com/images/P/15939 ... ZZZZZZ.jpg

Jeg syns at det ser ut som om Lan har to sverd der. Det andre "sverdet" er vel antagelig den fete kniven som han ødela når han testet den på et av seglene.
Tror ikke det er Rand man ser der. Han står på en måte litt i bakgrunnen.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

synes absolutt ikke det er sannsynlig at det er en kniv.
og derfor tviler jeg på at det er en aiel. de vil helst holde seg så langt unna sverd som mulig, og kan ike se for meg dem med et hengende rundt livet.
men de spydene (hadde ikke lagt merke til dem tidligere), peker jo liutt i andre retningen. og det røde håret, for den saks skyld. hmmmmerkelig.

kanskje en eller annen aes sedai tar en aiel til warder, og overbeviser han om at sverd er fint? hehe.. synes i alle tilfelle at han ser litt tjukk ut til å være aiel :P Kanskje litt usaklig, men jeg har liksom alltid forestilt meg aiel litt tynnere. :P

synes heller ikke at brystplata til han mannen ser spesielt rød ut. holder en knapp på at det er bashere, jeg. han har sikkert lyst til å hjelpe til å redde faile eller noe..
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ja, det hadde jo vært stilig å se Legion of the Dragon angripe Shaidoene da! :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Stefan wrote:Har egentlig mer tro på at det er en Warder enn at det er en Aiel. Virkelig ikke slik jeg hadde forestilt meg en Aiel.

Og hvis det først er en Aiel, så tror jeg det er en meget dårlig tegning av Rand.
Hva med Rand, Perrin, Bashere og Nynaive? :shock:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

hvorfor skulle rand gått rundt i sånne klær?
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Stine wrote:kanskje en eller annen aes sedai tar en aiel til warder, og overbeviser han om at sverd er fint? hehe.. synes i alle tilfelle at han ser litt tjukk ut til å være aiel :P Kanskje litt usaklig, men jeg har liksom alltid forestilt meg aiel litt tynnere. :P
Hehe, er faktisk enig med deg her. Har alltid sett for meg Aielene som høye, slanke og svært senesterk.

Og de spydene trodde jeg først stod opp etter teltveggen i bakgrunnen. Merkelig... merkelig...
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Stine wrote:hvorfor skulle rand gått rundt i sånne klær?
Rand har stort sett kledd seg i det som er passende for hva han skal til å gjøre. Han var bl.a ikke redd for å kle seg i brune slitte klær da han "lekte" fange for å ta seg usett inn i slåttet i Camelyn.

Rand har på mange måter gått i skjul, og vil derfor sikkert forflytte seg rundt i nøytrale klær for å forbli usett.

Er jo ikke umulig at de diskuterer frigjøringen av Faile og at det er derfor Rand har tatt en mer tilbaketrukket rolle og lar Perrin trekke i trådene.

Men når det er sakt så hadde jeg ikke sett for meg Rand så feit heller! :)
Last edited by Treveler on Mon Jun 06, 2005 15:46, edited 1 time in total.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Treveler wrote:
Stefan wrote:Har egentlig mer tro på at det er en Warder enn at det er en Aiel. Virkelig ikke slik jeg hadde forestilt meg en Aiel.

Og hvis det først er en Aiel, så tror jeg det er en meget dårlig tegning av Rand.
Hva med Rand, Perrin, Bashere og Nynaive? :shock:
og dessuten synes jeg ikke han rødtoppen ligner så mye på rand fra andre covere:
Image
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Stine wrote:
Treveler wrote:
Stefan wrote:Har egentlig mer tro på at det er en Warder enn at det er en Aiel. Virkelig ikke slik jeg hadde forestilt meg en Aiel.

Og hvis det først er en Aiel, så tror jeg det er en meget dårlig tegning av Rand.
Hva med Rand, Perrin, Bashere og Nynaive? :shock:
og dessuten synes jeg ikke han rødtoppen ligner så mye på rand fra andre covere:
Synes nesten han lignet litt jeg. Han ser bare et par år eldre ut på KoD koveret og det er vel ikke så rart med tanke på hva han har vært igjennom.

Når det er sagt så tror jeg ikke man skal sammenligne kovre vs kovre da det på ingen måte virker skikkelig gjennomført. Er det den sammen tegneren som tegnet LoC coveret som tegnet dette koveret til KoD?
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Han ser bare et par år eldre ut på KoD koveret
og litt feitere :lol:

men ja, det er samme som har laget coverene.
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Stine wrote:
Han ser bare et par år eldre ut på KoD koveret
og litt feitere :lol:

men ja, det er samme som har laget coverene.
"Et par år eldre" og "litt feitere" er nesten synonymer. :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Er ikke Bael (en av Aiel chiefene) beskrevet som en mann med litt kroppsmasse? :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Jo, men hvorfor skulle Bael være med Perrin? Jeg vil anta at det er Gaul dersom det virkelig er en Aiel.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Hehehe, det er vel uansett umulig å gjette seg til noe fra disse forsidene - de er jo ikke akkurat det jeg ville kalle presise, da... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Palantir
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 13
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:35

Post by Palantir »

La oss utelukke Rand. Hvis det skal være han kan like godt jeg tegne neste cover.
Og det er sannsynligvis en kniv. Har dere prøvd å ha et sverd festet akkurat der? Det funker ikke særlig bra..

Uansett.. Er det ikke en mystisk dame i blått som er blitt nevnt et par ganger uten at vi vet hvem det er ennå? Kanskje det er henne vi ser på bildet?
From delusion bring me to thruth
Post Reply