Kjetil wrote:Kanskje fordi forfattere trenger lønn de også, og nye bøker bør kjøpes i bokhandelen?
John Scalzi har sagt at han vil heller at folk skal lese bøkene hans, og bryr seg ikke om det skjer via biblioteket. Jeg tror generer større salg av en forfatter hvis du leser noe av ham som du synes er bra, for så å kjøpe mer.
Men mest ønskelig er det selvsagt at folk kjøper bøkene. Og aller helst hardcover, Signed Limited Edition
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
John Scalzi har sagt at han vil heller at folk skal lese bøkene hans, og bryr seg ikke om det skjer via biblioteket. Jeg tror generer større salg av en forfatter hvis du leser noe av ham som du synes er bra, for så å kjøpe mer.
Som gjør det enda vanskeligere for debutanter. Og hva John Scalzi mener, som har utgitt rundt ett dusin bøker, og mest sannsynlig har råd til smør på brødskiva, er lite interessant.
Som gjør det enda vanskeligere for debutanter. Og hva John Scalzi mener, som har utgitt rundt ett dusin bøker, og mest sannsynlig har råd til smør på brødskiva, er lite interessant.
Så du mener at RJ har så mye mindre penger enn John Scalzi? Jeg tror forresten ikke at debutanter har så mye mot å bli lest på biblioteket. Hvis boka får gode anmeldelser kommer leserne til å kjøpe den neste boka.
Hvis jeg leser ei god bok på biblioteket, kjøper jeg meg boka etterpå. Dessuten er jeg av den formening at bøker er best når de er dine. Da slipper man tidspresset...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Nei, der snakket jeg generelt, med vekt på debutanter. Drømmens Kniv derimot, er en av veldig få fantasyutgivelser oversatt til norsk, og det er også et prosjekt verdig å støtte.
Har forøvrig liten tro på at du kjøper de fleste gode bøker du leser på biblioteket, om du låner mye der.