The Heron Mark Sword
Posted: Tue Oct 10, 2006 17:44
For dere som har vært hær en stund så husker dere kanskje en post om The Heron Mark Sword for en stund tilbake. http://www.tidshjulet.net/forum/viewtop ... highlight=
Og etter et år og noen måneder med studier av sverd og stødigere økonomi og erfaring innen kjøp over internett har jeg da endelig fått kjøpt meg sverdet.
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0250.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0244.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0255.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0254.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0249.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0252.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0248.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0253.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... C00056.jpg
Jeg kjøpte den av dette Americanske nett firma.
www.Armsofvalor.com
Direkte link:
http://www.armsofvalour.com/miva/mercha ... ry_Code=WT
For ca 1800 NOK, skarp utg. Med frakt, ca 2400 NOK.
Har bestilt to sverd herifra og begge har gått knirkefritt. Tok to uker fra bestilling til leveranse med UPS world wide express. Du kunne også (som vanlig) følge reisen fra usa til Norge via UPS sin hjemmeside. Det er ikke alle som tillater Visa betaling utenfra USA men hos disse gikk det helt greit.
Sverdet ankom i fin stand. Ingen bulker, bøyer, og alt sitter som støpt. Om bladet går helt igjennom skaftet vet jeg ikke, og tørr ikke å ta det fra hverandre i frykt for at det ikke skal kunne sette sammen igjen. Det som er litt irriterende er en liten klistrelapp som windlass steel har klistret på bladet. Limet vil ikke av uten en gjennomgang med såpe og klut, og selv da ligger det rester igjen.
Hegeret på sverdet er en smule for kantet. Du ser med en gang at det er blitt gjort mange ganger med stress. Bladet er også vel bøyelig. Og jeg kan innbille meg at å ”bruke” sverdet ville gjort vondt uten hansker, for skaftet er ikke veldig behagelig. Men, den er en wallhanger, ikke et bruks sverd. Er veldig fornøyd med det og den vil pryde stua mi fint.
Og etter et år og noen måneder med studier av sverd og stødigere økonomi og erfaring innen kjøp over internett har jeg da endelig fått kjøpt meg sverdet.
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0250.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0244.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0255.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0254.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0249.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0252.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0248.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... CN0253.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l312/ ... C00056.jpg
Jeg kjøpte den av dette Americanske nett firma.
www.Armsofvalor.com
Direkte link:
http://www.armsofvalour.com/miva/mercha ... ry_Code=WT
For ca 1800 NOK, skarp utg. Med frakt, ca 2400 NOK.
Har bestilt to sverd herifra og begge har gått knirkefritt. Tok to uker fra bestilling til leveranse med UPS world wide express. Du kunne også (som vanlig) følge reisen fra usa til Norge via UPS sin hjemmeside. Det er ikke alle som tillater Visa betaling utenfra USA men hos disse gikk det helt greit.
Sverdet ankom i fin stand. Ingen bulker, bøyer, og alt sitter som støpt. Om bladet går helt igjennom skaftet vet jeg ikke, og tørr ikke å ta det fra hverandre i frykt for at det ikke skal kunne sette sammen igjen. Det som er litt irriterende er en liten klistrelapp som windlass steel har klistret på bladet. Limet vil ikke av uten en gjennomgang med såpe og klut, og selv da ligger det rester igjen.
Hegeret på sverdet er en smule for kantet. Du ser med en gang at det er blitt gjort mange ganger med stress. Bladet er også vel bøyelig. Og jeg kan innbille meg at å ”bruke” sverdet ville gjort vondt uten hansker, for skaftet er ikke veldig behagelig. Men, den er en wallhanger, ikke et bruks sverd. Er veldig fornøyd med det og den vil pryde stua mi fint.