"The Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Åh, som jeg gleder meg til hele "Soldier's Son"-serien til Hobb er ute i paperback! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

For de av dere som sitter på gjerdet angående å lese noe av Scott Lynch, så kan dette være noe for dere. Waterstones, Storbritannias største bokkjede, gir bort 1000 kopier av den nye paperback versjonen av The Lies of Locke Lamora. Her er det bare å melde seg på :wink:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Neeeeeeiiiiii!!!!! konkuransen var stengt! O smerte! det betyr at jeg må dra til Outlands og kjøpe meg den. For de har den vel på Outlands?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Sist jeg var på Outland hadde de i hvertfall fem-seks utgaver igjen. Dette var imidlertid i Trondheim, for halvannen måned siden...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Det er Trondheimsbutikken jeg siktet til. det er noen mil kortere dit enn til Oslo. Men vi får da håpe at de kjøper inn flere, og tar med seg RSORS i samme slengen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Posts: 1530
Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Dette kunne egentlig være en eget tråd, men siden jeg ikke tror at det er så mange her som har lest mer enn kanskje en bok på denne listen, lar jeg den falle inn her. Som dere ser så har Lies blitt nominert til en World Fantasy Award for beste roman. Trenger dere virkelig å høre flere gode ting om denne boka før dere leser den? :P

- Lisey's Story, Stephen King (Scribner; Hodder & Stoughton)
- The Privilege of the Sword, Ellen Kushner (Bantam Spectra; Small Beer Press)
- The Lies of Locke Lamora, Scott Lynch (Gollancz; Bantam Spectra)
- The Orphan's Tales: In the Night Garden, Catherynne M. Valente (Bantam Spectra)
- Soldier of Sidon, Gene Wolfe (Tor)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

Lothair Mantelar wrote:Er det kun Morten, Siri Sedai og kanskje brækar som kunne tenke seg å lese "TLoLL"?

Da må jeg fortelle alle dere andre at dere gjør en stor, stor feil!
*meg, meg*

tror du jeg vil like den?? er bare 14 1/2 vet du :P
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Hvor mange år du har vandret på jorden har da ingenting å si om hvor gammel du er i hodet.

Er boka lett eller vanskelig? Sånn språklig sett.
Som vann til tørst strupe
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

Sisnera wrote:Hvor mange år du har vandret på jorden har da ingenting å si om hvor gammel du er i hode.
det har du rett i.. men det spørsmåle du spute etterpå var enda bedre...
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Og med det mener du?

Selv om jeg ikke har lest boka tviler jeg på at det kan være dumt å prøve seg på den, det kan jo ikke skje noe farlig noe.

Selv leste jeg Sophies verden i syvende.
Som vann til tørst strupe
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3334
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Post by Loki »

Pedron Naill wrote:er bare 14 1/2 vet du :P
Fjorten halve eller fjorten og eit halvt? For sju er sikkert i yngste laget.


Ba-bom-bom-pish.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Den er ikke spesielt vanskelig, om du har lest litt på engelsk tidligere. Har du ikke, tar det bare lenger tid.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Vanskeligere eller lettere enn HP7?
Som vann til tørst strupe
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Har ikke lest HP7 (lurer på hva det kan komme av, har lest de andre 6), men er nok vanskeligere enn den generelle Harry Potter bok.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Da er det nok ikke noe for meg.

Men tusen takk for informasjonen. Jeg kommer nok til å lese den bare jeg har blitt litt flinkere i engelsk.
Som vann til tørst strupe
Post Reply