Page 1 of 7

Hva er det beste våpenet i Wot?

Posted: Fri Mar 23, 2007 9:35
by Ashan'Sei
Jeg lutrte på hva dere mener er det beste våpenet, og hvorfor.

Selv mener jeg at ashandereien til Matt. det er den opptimale komdinasjonen mellom langstav og sverd. :)

Posted: Fri Mar 23, 2007 12:15
by Wolfbrother
Jeg liker Perrins øks så stemmen falt på den.

Posted: Fri Mar 23, 2007 13:42
by Sauegjeteren
Sverdet til Rand er jo ofte av ild, og det skal man passe seg for.

Posted: Fri Mar 23, 2007 14:17
by hansito
Må si at jeg facineres av skjulte våpen som er tilgjengelige på et øyeblikk. Stemte på Thom's kniver.

Posted: Fri Mar 23, 2007 15:44
by Nynaeve
Jeg har ærlig talt ikke peiling, men jeg synes Rands sverd høres fornuftig ut.

Posted: Fri Mar 23, 2007 17:12
by davram bashere
Personlig liker jeg langstaver. Man bør huske at Matt slo (spoiler bok nr 3 eller 4)
Spoiler
både Galad og Gawyn bevepnet med sverd samtiding med en mens de var i tårnet

Posted: Fri Mar 23, 2007 23:01
by Ashaman
Ei Tvillingelv-boge er jau fin då. Gjer underverk på langhold. :D

Posted: Sat Mar 24, 2007 18:09
by Terje
Våpenet er ikke det viktigste; personen som holder det er.

Hvilket vil si at jeg enten holder en knapp på Matts ashan'darei eller på de mange skjulte knivene som dukker opp gjennom historia. Sistnevnte fordi de kan brukes til å overraske fienden og svekke ham på mellomlangt hold (dog, de er ikke så nyttige i nærkamp), førstnevnte fordi "during his lifetime, Jearom fought over ten thousand times, in battle and single combat. He was defeated once. By a farmer with a quarterstaff," og fordi Matt tilsynelatende er ekstremt god med langstav.

Ellers ville jeg holdt en knapp på en tvillingelvbonde med en langbue, eller bannbluss. :P

Posted: Sat Mar 24, 2007 18:42
by Dovienya
Etter min mening er ashandareien det beste av alternativene som er oppgitt.
Men ingenting slår vel en god, gammeldags tvillingelvbue.

Posted: Sat Mar 24, 2007 22:50
by stefan_hoy
Coedan'Khal (husker ikke hvordan det skrives) eier jo det meste. Men sett bort fra -angrealer...Matts ashanderei.

Posted: Sat Mar 24, 2007 22:55
by Dovienya
Bannbluss laget med Choedan'Kal... det ville blitt kraftig :twisted:

Posted: Mon Mar 26, 2007 7:54
by Ashan'Sei
Terje wrote:Våpenet er ikke det viktigste; personen som holder det er.

Hvilket vil si at jeg enten holder en knapp på Matts ashan'darei eller på de mange skjulte knivene som dukker opp gjennom historia. Sistnevnte fordi de kan brukes til å overraske fienden og svekke ham på mellomlangt hold (dog, de er ikke så nyttige i nærkamp), førstnevnte fordi "during his lifetime, Jearom fought over ten thousand times, in battle and single combat. He was defeated once. By a farmer with a quarterstaff," og fordi Matt tilsynelatende er ekstremt god med langstav.

Ellers ville jeg holdt en knapp på en tvillingelvbonde med en langbue, eller bannbluss. :P
Er i grunn enig med deg Terje, men du kan være den beste krigeren i verden. Men uten våpen er du ganske svak. Med mindre du er en Aiel, og selv de er ikke så dødlige som med våpen :P

Og buen er et flått avstansvåpen, skal prøve og få lagt det til som et alternativ hvis det er mulig.

Posted: Tue Apr 17, 2007 17:14
by pdragon
stemte på matt sin langstav/sverd. Da det virker som et meget godt våpen :P

Posted: Wed Apr 18, 2007 21:52
by Akira
Stemte Rand sitt sverd. Dette fordi jeg har trent en del med sverd (japansk katana) og i de riktige hender er dette våpenet overlegent de andre, fordi en sverdmesters presisjon og perfeksjonisme dreper en motstander iløpet av sekunder nesten uansett motstanderens våpen. Og siden Rand sitt sverd er en "katana" og han tydelig er i stand til å bruke det meget effektivt setter jeg en knapp på det.

Posted: Thu Apr 19, 2007 8:06
by Ashan'Sei
Du har et poeng i det. Har selv jobbet en del med sverd, og skal si meg enig i at det er et formedabelt våpen på steder der det er lit trangt. Men med en ashanderei. Som er en kombinasjon av sverd og langstav kan en dreven bruker gjenomføre utfald på langt hold.