Bør rangsystemet redigeres?

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Bør rangsystemet redigeres?

Ja
9
50%
Nei
9
50%
 
Total votes: 18

Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Bør rangsystemet redigeres?

Post by Ceres »

Per i dag er det sikker noen utenom admin som vet hva som kreves for å nå de forskjellige rangene. Jeg er egentlig ikke ute etter kunnskap om post-grenser. Det jeg er ute ettter er å gjøre det en smule mer vanskelig.

Min grunn til bekymring er godeste Sisniera som ble medlem 1. juni i år. Hun har nå skrevet 275 poster (pr. 24/6 kl. 23.17), og er Aes Sedai allerede. Nå er ikke alle like produktive av seg som denne jenta, men det gir oss i hvert fall en grunn til å ta diskusjonen.

Dersom jeg ikke husker feil har rangsystemet kun blitt redigert en gang siden sidas fødsel.
Last edited by Ceres on Sun Jun 24, 2007 22:22, edited 1 time in total.
Urban tilværelse
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Vet u hva, har stussa ved det selv og. Jeg syns ikke små prat skulle ha telli på rangsystemet jeg. Funker på andre forumer
Som vann til tørst strupe
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

jeg ble medlem for 6 dager siden, har skrevet noe med 30 meldinger og er allerede novise! men det kunne vel kanskje være litt mer komplisert ja.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Ja vis det fortsetter sånn går du snart forbi meg :x

Men vis du sjekker er det meste på småprat, vis vi bare hadde droppa der hadde det vert fiksa.
Som vann til tørst strupe
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Ja det har du rett i.
En hel del meningsløse ting der! :P
Kanskje rangsystemet kunne være slik at du må lage litt diskuteringssider for å stige i rang?!
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Syns ikke det egentlig. Men vis man tenker på hvor mye dritt jeg sikkert har skrevet på småprat som er meningsløst for alle andre, syns jeg ikke det har noe som helst med rangen å gjøre. er sikker på at jeg blir Novise eller Villstyring igjen vis vi kutter ut småprat.
Som vann til tørst strupe
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Ellers ser gjerne dette forumet at spam og annet piss ikke forekommer. Småprat-delen er fin den, den tilfører forumet en del, men ren spam og off-topic-diskusjoner er ikke noe særlig bra.

Nei, rangsystemet bør ikke redigeres, men nye forumister bør lære seg hvordan normen er i dette forumet.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Nå bryr ikke jeg meg så veldig mye om rangsiden på forumet, men om den skal være der burde den jo utfylle en annen funksjon enn bare den automatiske belønningen for kvantitet som den gir i dag (unntaket er vel den siste kulen som blir gitt av admins).

Det er for så vidt et godt forslag å droppe "Småprat"-forumet i dette henseendet, siden denne delen ikke direkte bidrar til kvalitetsheving av Tidshjuletforumet, som jo målet med et slikt rangsystem bør være (mener jeg), men dette løser ikke hovedproblemet med det rangsystemet vi har nå -- nemlig at den i for liten grad belønner kvalitet.

Om rangsystemet skulle belønnet kvalitet fremfor kvantitet, vil vi kanskje se en effekt i at brukerne (i hvert fall den del av dem som bryr seg om å stige i rang) skriver bedre poster. Det er gunstig, men vanskelig å gjennomføre fordi det fordrer at noen får og tar ansvaret for bedømmingen av den enkeltes postkvalitet og -frekvens.

Men hvem vil og kan ta dette ansvaret? Og er det verdt det?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Sorry sorry, noe sier meg at du sikter til meg... Huff, kan dere ikke si ifra når dere mener jeg spammer, er ikke helt sikker på hvor grensa går. Også har vi vel alle enkelte perioder hvor vi skriver mye kødd. Og det beklager jeg. Men vær snille da å si ifra.
Som vann til tørst strupe
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Don't fix it when it ain't broken for fucks sake. Som Sauegjeteren sier, så får folk faen meg se å drite i å spamme. Småprat-delen er like stor del av forumet som alle de andre delene.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Si ordentlig ifra. Ikke gå rundt grøten skriv ganske enkelt

Nå spammet du

OK!! Er dårlig til hint. Og vet ikke helt hvor grensa går.
Som vann til tørst strupe
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Vel, spam er for eksempel når du Sisnera og Chiad har en internprat på et par sider om noe som overhodet ikke angår presentasjonstråden i presentasjonstråden.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Småpratdelen er hyggelig! kan ikke skjønne noe annet!

nå spammet jeg :P ikke jeg heller vet hvor grensa går
Sisnera
Sitter
Sitter
Posts: 771
Joined: Fri Jun 01, 2007 15:30
Location: Bortenfor nordlyset

Post by Sisnera »

Akira wrote:Vel, spam er for eksempel når du Sisnera og Chiad har en internprat på et par sider om noe som overhodet ikke angår presentasjonstråden i presentasjonstråden.
Men et par sider går fort... Du tenker at noen andre sikkert tar del, så gjør de ikke det. Send en kort PM, kan ikke du og Chade ta det på PM... Vis du syns vi går over stokk og stein. Er ikke alltid lett å avgjøre sånt selv. ikke når man er trøtt...
Som vann til tørst strupe
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Er du i tvil, så er du ikke i tvil. Da lar du være å poste.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Locked