Fremtidige favoritt scener OBS: kan inneholde spoiler.

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Jeg vet at Tam er med Perrin, men jeg gleder meg litt til at Rand reiser til Emondsmark(hvis han noen gang gjør det)
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Jeg stemmer i med flere av dere: det er svært ønskelig at hovedkarakterene skal treffe hverandre mer. Det er scener jeg gleder meg til, om dem kommer.

I tillegg nærer jeg et sterkt hat ovenfor mange av de aielske viskvinnene. Dette gjelder ikke bare de opplagte, som Sevannah (og hun er jo ikke engang vistkvinne, doh), men også Sorilea og Therava. Jeg håper Rand setter dem på plass og viser dem hvem som egentlig styrer geskjeften. Særlig Therava. Hun må være en av de største møkkakjerringene jeg har lest om noen gang, så sterk og uknekkelig, men likevel så umulig å like. Sammen med Galina må hun stå for den mest fordervede duoen i hele WoT.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg gleder meg innmari til selve redningen av Moiraine jeg. :) Det tror jeg kan bli en tøff scene med noen finner her og der som ødelegger litt. De er tøffe :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Finnene tøffe?! Jeg synes de minner om Hattifnattene jeg, og de er ikke tøffe. De er bare skumle.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Hehe. Kanskje. Men de er nokså fasinerende, og tøffe (på sin måte). Så det så!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
davram bashere
Sitter
Sitter
Posts: 797
Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Står på mitt. De er skumle. Skikkelig skumle.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

det dumme med alle disse forhåpningene er jo siden RJ er død, er jo at de kan bli HELT ødelagt ev en eller annen raring. med å fortelle alt feil og sånn. :(
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Men bak det ligger RJs notater og alt, så det er ingenting som skal hindre meg i å lese siste boka uansett!!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven
Posts: 147
Joined: Tue Jul 10, 2007 19:56
Location: Stavanger

Post by Pedron Naill »

nei boka den blir lest uansett den. :P
håper bare den blir bra den og. den kan jo så teoretisk sett ødelege hele mitt syn på tidshjulet. (håper ikke det skjer da.) :wink:
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Gleder meg til Matt redder Moiraine. Lurer på hvem han tar med seg!
Og til folk får vite hvem Morgase er :) Og sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farten. En stund siden jeg har lest de siste nå!
Men joo.. lurer på om vi får vite noe mer om folkene fra landet på andre siden av Ødelandet.. Husker ikke hva det heter. Shara? noe sånt kanskje?
Og hvem drepte Asmodean? Hvem er Asan'gar og Osan'gar (skrev jeg det riktig?)
Også gleder jeg meg til Egwene
lolzi
Sammael
Soldat
Soldat
Posts: 71
Joined: Wed Dec 21, 2005 0:31
Location: Zeal

Post by Sammael »

Mener Osan'gar er Aginor og Aran'gar er Balthamel.
Last edited by Sammael on Sun Jan 20, 2008 18:32, edited 1 time in total.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Du gleder deg til Egwene...... ja hva?
Og angående Asan'gar og Osan'gar (ja, tror jeg) er det blitt antydet tidligere, men jeg kommer ikke på det her og nå. Men på hovedsiden til dette nettstedet er det en karakteristikk av forskjellie personer i bøkene, og mener at det er nevnt der hvem som er hvem av dem, teoriene altså
Manbearpig
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Aran'Gar = Halima Saranov = Balthamel
Osan'Gar = Dashiva = Aginor

Dette finner du ut alt rundt bok 9 tror jeg.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1023
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Det er utrolig hvordan man skjønner at man husker ting når folk bare sier det. Visste dette egentlig, men kom ikke på det der og da
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Hvordan vet man at de er aginor og balthamel? Husker ikke at man har fått vite dette.
lolzi
Post Reply