Fremtidige favoritt scener OBS: kan inneholde spoiler.

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg vet ikke om jeg skjønte helt hva du mente, Ulvebror. Men hvis det var Ingeborgsk du svarte tror jeg hun mente konene til Rand, og ikke Harriet!?!
lolzi
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

ingeborgsk wrote:Først av alt, siden det er spennende å lese reaksjonene. Lurer på hvordan konene hans vil reagere, og alle andre i verdenen.
Var det svaret var tilrettet, men ser at du har helt rett, ikke hadde han kone(r) i flertall, ei heller levde han i en annen verden :oops:

Om Rand dør eller ikke vet jeg ikke, men håper egentlig at han gjør det. Samtidig vil jeg at han skal overleve. Så mye uten en eventyr slutt? Hmm, ikke lett å velge side.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Er veeeldig enig med Mierin om at Lews Therin-delen dør, og Rand får leve :D

Driver å leser siste boka nå, og er så utrolig mye jeg hadde glemt. For eksempel at Loial skal få Ogurene til å kjempe sammen med menneskene. Det er en verdig oppgave for han :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Jeg leste også akkurat den siste boken, Shallis! Husket så lite! Fikk med meg mye mer denne gangen også. Jeg leste den litt for fort første gang, siden jeg synes den var så spennende. Hehe!
Rand nevner jo den greia veldig ofte ("for å leve må han dø").
Også har man jo det synet til Min (husker ikke hvilken bok), der hun sier at hun ser to personer eller noe som kjemper og at den ene vinner.
Husker ikke dette her så godt, men mener det er noe lignende i hvert fall.
lolzi
Merrilin
Hengiven
Hengiven
Posts: 201
Joined: Tue Dec 09, 2008 18:07

Post by Merrilin »

Jeg postet tidligere en interessant teori jeg fant ang. "to live, you must die", men det var om Moridin/Ishamael.. Har faktisk aldri tenkt over at det kan være Rand kontra Lews Therin, men jeg liker det!

Og så litt "on-topic";
Jeg har ikke mange spesielle scener jeg gleder meg til, men en av dem er helt klart hvordan Moiraine blir reddet, det tror jeg er både interessant og spennende ;)

Ellers er jeg mest opptatt i å få svar om blant annet(sånn i farta):
- Hva skjer med Padan Fain?
- Jeg vil ha klarhet i Slayer(Isam/Luc), litt historie, hvem han jobber for etc. Håper også inderlig at han møter Lan, men hvordan det ender er jeg fortsatt usikker på..
- Alle trådene som angår Taim, Alviarin og De Fortapte.
- Oppfyllelse/forklaringer av profetiene.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Jeg gleder meg til å se hvordan det går med de som jager den Svarte Ajah, og hva de skal gjøre når tårnet blir ett igjen, noe det må bli, den ene eller andre måten. Men nå husker ikke jeg hvor mye som skjer i 11 boka, for er bare halvveis, og det er litt drama på den fronten.

Også hvordan Seanchanerne klarer seg. Jeg har et håp om at de får et par tre land, det er vel det de har nå, mot å si ifra seg damanene sine til tårnet, men tviler på det... *Ønskedrømmer*
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Men i følge drømmen til Egwene kommer jo Seanchanerne til å angripe Tårnet! Dette gruer jeg meg litt til. Hun sier at det vil få konsekvenser. Håper det ikke blir for ille.

Også blir det spennende med Elaida sin forutsigelse. Der hun sier at Det Svarte Tårnet blir knust eller noe sånt. Lurer på om Pevara og gjengen hennes med røde kommer til å binde til seg noen av de mennene. Rand ville jo at Egwenes folk skulle gjøre det, og ikke Aes Sedaiene fra Tårnet.

Jeg vil lese mer om Tuom og Matt. Men hun har dratt tilbake til folket sitt, og han er på vei bort fra dem. Kanskje de møtes igjen i neste bok?
lolzi
Rodel Ituralde
Hengiven
Hengiven
Posts: 242
Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
Location: Arad Doman

Post by Rodel Ituralde »

Ser fram til og se hva "The prince of ravens" skal ta seg til jeg da..
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
Post Reply