Idrett, sport og sånt

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Yawron
Hengiven
Hengiven

Idrett, sport og sånt

Post by Yawron »

Som en gigantisk sportsidiot hører jeg iblant at det er overraskende at jeg leser bøker og spesielt noe så nerdete som fantasy og sci.fi. Aldri forstått meg på dette. Må da være mange som meg?

Jeg sluker det meste av idrett, har til og med sett litt på Amerikansk fotball i det siste.
Det er Friidrett som ligger mitt hjerte nærmest, for å bruke en klisjé. Den ultimate idretten: løpe fortest, hoppe lengst osv...

Nå er jeg også aktiv idrettsutøver så hadde vært interessant å høre om andres, om ikke organiserte så egen fysisk fostring. I disse sunne tider er vel det noe alle driver med :wink:

Til sist vil jeg hive ut et spørsmål: Har verden noen sinne sett en større idrettsmann enn Roger Federer
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Yawron wrote:Har verden noen sinne sett en større idrettsmann enn Roger Federer
For et par år siden hadde jeg vært fristet til å si Lance Armstrong, men siden svært mange av de ypperste rytterne i sporten de siste 10-12 årene har blitt tatt i doping, og siden ganske sannsynlige insinueringer har versert også rundt Lance, kan jeg simpelthen ikke være naiv nok til å tro at han hadde rent mel i posen. Det samme gjelder for Carl Lewis.

For meg står Bjørn Dæhlie (og forsåvidt også Ole Einar Bjørndalen) høyt, men det er kanskje fordi jeg er nordmann. Så; reelle utfordrere til Federer? Tiger Woods kanskje. Men begge disse to tilhører sporter uten rekorder, slik som f.eks. i friidrett og svømming -- det er en fordel, siden det er vanskelig å dømme en som har satt verdensrekord for 10 år siden med en som satt den i går. Så fort går den tekniske utviklingen. Men den største stjerna i friidrett noensinne (om man tar bort Lewis) er vel Michael Johnson. 19.32 på 200 m -- kanskje friidrettens mest suverene rekord.

Til slutt vil jeg også trekke frem Michael Jordan, Diego Maradona og Pelè. Alle suverene i sin tid.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ninin
Hengiven
Hengiven

Re: Idrett, sport og sånt

Post by Ninin »

Yawron wrote:Som en gigantisk sportsidiot hører jeg iblant at det er overraskende at jeg leser bøker og spesielt noe så nerdete som fantasy og sci.fi. Aldri forstått meg på dette. Må da være mange som meg?

Jeg sluker det meste av idrett, har til og med sett litt på Amerikansk fotball i det siste.
Det er Friidrett som ligger mitt hjerte nærmest, for å bruke en klisjé. Den ultimate idretten: løpe fortest, hoppe lengst osv...

Nå er jeg også aktiv idrettsutøver så hadde vært interessant å høre om andres, om ikke organiserte så egen fysisk fostring. I disse sunne tider er vel det noe alle driver med :wink:

Til sist vil jeg hive ut et spørsmål: Har verden noen sinne sett en større idrettsmann enn Roger Federer
Jeg har aldri hørt om Roger Federer, men må svare Cesc Fabregas (uten å være fotballfan) fordi ei jente i klassen min (som er svært forelsket i nevnte fotballstjerne) har gjort en god jobb med å få ham til å fremstå som en gud. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Roger Federer er en Tennisspiller. Han har vunnet 12 Grand Slam titler, av dem fem Wimbeldon titler på rad. Han har vært ranket som nr. 1 siden februar 2004, det er ikke vanlig kan jeg forsikre. Han er bare 26 år gammel, og rekorden i antall Grand Slam titler er på 14, så den rekorden står ikke ut neste år hvis han følger opp og kan bli veldig høy med årene. Ellers se: http://en.wikipedia.org/wiki/Federer (stoler på wikipedia her :wink: )

Gleder meg til OL neste år! Jays (Jaysuma N'Dure) go, go go!!

- Paul Muad'dib
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hei, mitt navn er Lotta og jeg...

... jeg er en sportsidiot :)

Fotball er mitt fag og Arsenal og RBK er mine lag. Jeg ser hver eneste kamp jeg kan og neste søndag er jeg i London for å se Arsenal-Sunderland.

Cæsar Divi Cesc Fabregas!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Yawron wrote: Det er Friidrett som ligger mitt hjerte nærmest, for å bruke en klisjé. Den ultimate idretten: løpe fortest, hoppe lengst osv...

Hva med å stå der å ta det som en mann! Seriøst, alle sporter som går ut på å stikke av fra noe, eller løpe rundt etter en liten ball går meg på nervene. Jeg liker Vael Tudo (er det rett skrevet montro), jeg.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

davram bashere wrote:
Yawron wrote: Det er Friidrett som ligger mitt hjerte nærmest, for å bruke en klisjé. Den ultimate idretten: løpe fortest, hoppe lengst osv...

Hva med å stå der å ta det som en mann! Seriøst, alle sporter som går ut på å stikke av fra noe, eller løpe rundt etter en liten ball går meg på nervene. Jeg liker Vael Tudo (er det rett skrevet montro), jeg.
Tja, har alltid følt meg som den litt feige typen, liker ikke å ha vondt... Nei, vent... Finn noe som gjør mer vondt enn å løpe 400m, kanskje treningen til det, hmm.... Beina gjør så vondt at du ikke kan stå, magen ønsker å kvitte seg med alt innhold og hodet vil jeg ikke nevne en gang. Er det bra for meg? Vel... Hva er Vael Tudo? Høres ut som noe man slår hverandre i. I den bokstavlige forstand altså.

- Paul Muad'dib
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Vael Tudo betyr (hvis ikke minnet svikter meg helt) "alt er lov." kampen slutter ikke før du, eller motstanderen din gir opp, eller dommeren ser seg nødt til å stoppe den. En av de vanligste teknikkene for å få motstanderen til å gi seg er å legge han/henne i bakken, reise seg på hendene, for så å mose kneet ned i hodet hans/hennes.

Litt koselig lørdagsunderholdning med andre ord.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Lothair Mantelar wrote:Hei, mitt navn er Lotta og jeg...

... jeg er en sportsidiot :)

Fotball er mitt fag og Arsenal og RBK er mine lag. Jeg ser hver eneste kamp jeg kan og neste søndag er jeg i London for å se Arsenal-Sunderland.

Cæsar Divi Cesc Fabregas!
Arsenal og RBK er mine lag og. Arsenal fordi ei i klassen ELSKER de, og RBK fordi jeg er fra trøndelag. Men sånn egentlig hater jeg fotball da. Men hvis jeg først setter meg ned og ser på en kamp så blir det jo spennende da. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Vel fotball er midt store hjertebarn, og for min del er det Viking! Er ikke fra Stavanger, men det laget speller god fotball! Er også forholdsvis aktiv, har spilt organisert fotball i Askim Fk siden jeg var 6 (13 år siden nå), men pga studier har jeg den siste tiden slitt med å komme meg på trening. Utrolig synd, siden fotball er kjempe moro. Får vek se om de vil ha meg på fotballaget til Blindern
Ellers så så jeg utrolig mye på sport før, slukte alt. Eurosport var number 1 mest sette tv-kanalen hos meg, men i de siste årene har interessen dabbet litt mer av. Ser fortsatt på fotballkamper vis det er interessante lag som stiller, eller kanskje vintersportene nedoverbakkeski og hopp. Muligens også skiskyting. Tennis har også kommet som en storm med økningen av mediadekningen til NRK, og må vel føye meg til å si at Federer er ganske så flink. Men vil også trekke frem Bjørndalen, men han når ikke helt frem pga skiskytingens heller lave posisjon i de fleste andre land enn Norge, Sverige, Tyskland, Frankrike og muligens Finland.
Manbearpig
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Bor i Askim? Mysen her.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Næh, nettopp fløtta til Oslo, men bodde i Askim fram til for to uker siden.
Mysen?? hahahahha, sucker
Manbearpig
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Digger kunstløp, men nå har jeg ikke parabol, og NrK sender det ikke lenger :(
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Asphyxiate wrote:Næh, nettopp fløtta til Oslo, men bodde i Askim fram til for to uker siden.
Mysen?? hahahahha, sucker
Jeg vet... :lol:
Norges 11. verste by. :x
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

(litt off topic, men dog) Mysen er et høl.. (Ildner opp ordkrig om nabobyene nå :twisted: )

uansett.. Kunstløp? takker meg til "Blades of glory"
Manbearpig
Post Reply