Småprat garantert useriøst!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Det hørtes ut som en relativt travel helg :)
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 831
Joined: Thu Jan 03, 2008 23:34
Location: Trondheim

Post by Chriz »

Mens vi snakker om relativt travle helger, det er ikke tilfeldig noen som skal til Tronheim for å delta i NM for Janitsjarkorps i helga? Jeg skal være funksjonær, og jeg skal spille selv. Blir da kos å møte opp 07.30 på en lørdag.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Post by Asphyxiate »

Sauegjeteren wrote:Det er få (om nokon) sentrale roller, det er berre nokon personar som kjem att oftare enn dei andre. Eg har vel ein tri-fire små talande roller, samt sjølvsagt kor og dans på fellesgreiane. Ikkje så veldig mykje, men det er heilt greitt. Så det såh!
Var vel ca det samme som jeg hadde. Om ikke mye, så veldig moro
Manbearpig
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Eg kan oppdatere endå litt meir: Eg sit i dressen, premiere gjekk fint og salen var stappfull. Så no må eg berre reise på premierefesten og bli passe i form. Ønsk meg lukke til.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter
Posts: 663
Joined: Fri Jan 18, 2008 19:39
Location: Oslo

Post by Mierin Eronaile »

Lykke til :D

Har akkurat sett min yndlingsfilm på nytt! Russel Crowe <3
Jeg gråter seriøst hver eneste gang jeg ser The Gladiator (nesten uten unntak).
lolzi
Chiad
Asha’man
Asha’man
Posts: 346
Joined: Mon Jun 18, 2007 19:27
Location: Stavanger

Post by Chiad »

Så Alice in Wonderland faktisk, morsom film. :) Depp er jo genial på sin måte, elsker måten han går på. Hehe. Men ellers gjorde jo sminken sitt, og du kjente ham knapt igjen.

Oida, russ om--to år omtrent, er jo i 1VGS nå. Håper bare jeg ikke blir pranket av russen. :P De er kjent for å hive folk ved Kongsgård VGS i byen oppi vannet som ligger rett ved, ellers masse løye som jeg ikke kommer på akkurat nå. Joh, la en svæær høyball foran inngangen til skolen jeg går på nå, så folk kom ikke inn før høyballen var flyttet. :P
Det er vel sånne rare ting dere gjør når dere er russer også, ikke sant? Som å spise 10 liter med iskrem på en viss tid (kvalm) eller å løpe naken over bybroa. :P
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Godt mogleg. Eg har ikkje sett på russekrava endå, men tipper at me skal få lov til å flyge over Mjøsbrua nakne, om ikkje anna. Ho er omtrent halvannan meter lang. Eg for min del har tenkt å få vaske ei venninne av meg i ei fontene og binde fast ferskingar til ei søyle i kantina. Jah, han som droppa ut for to år sidan og eigentleg er eldre enn meg, ja. Den ferskingen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Eerath
Hengiven
Hengiven
Posts: 171
Joined: Fri Nov 06, 2009 20:41
Location: Vennesla

Post by Eerath »

Æsj, langhelga over så altfor fort. Må stå opp klokka 05.00 igjen i morra og gjespe meg gjennom et langt formiddagsskift. Livet er ikke alltid like herlig.

Får prøve å lese litt WoT hvis jeg ikke blir for trøtt da.
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

10L is høres altfor drøyt ut. Vi hadde 2L da jeg var russ husker jeg(nå høres det ut som om det var 100 år sia, men er ikke lengre sia enn 2008). Er ikke det en vanlig isboks?

Jeg var ikke den største på knuter, men jeg var en av de fire som tok knuta først på Kongsberg det året. Noen venner av meg og jeg fikk tillatelse fra knutesjefene til å ta bade-ute-før-1.mai-knuta før selve startskuddet for russetida gikk. Husker ikke hvor tidlig det var, men var fremdeles antydning til is og snø langs elvebredden.

Hoho. Nei brækar du får ha en knall russetid! ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Ah, russetida. Skulle gjerne hatt den om igjen. Uten skolegang da, vel og merke. Følte at alle tentamene mine ødela mye av morroa for meg. Russepresten vår drakk seg ut av stand til å døpe noen av oss, men jeg fant han liggende på gata en kveld og tvang han til å døpe meg. En av de få døpte russ fra mitt årskull.
Lily
Hengiven
Hengiven
Posts: 162
Joined: Mon Mar 08, 2010 12:49
Location: Molde / Trondheim

Post by Lily »

Jeg har akkurat funnet ut at nesten alle tentamenene kommer før russetida :D Plutselig forsvant den bekymringen. Jeg gleder meg!
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Det blir morro da, kan tross alt bli 17 dager slagfyll uten bekymringer.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Vi hadde enkelte av tentamnene etter at russetida starta, men det var ikke av ond vilje fra skoleledelsens side. Egentlig skal jo russetida starte etter dåpen 1.mai, eller natt til 1. mai, og vi hadde siste tentamnen vår 30.april. Var vår egen feil at vi trakk i russebukse fra midten av april :P

Hoho. Natt til 17.mai gjorde vi på russebilen min det smarte å ta med oss et partytelt(så ut som om det skulle begynne å regne) dit hvor all russen skulle samles, og kjøre Speedy(russebobla vår) helt opptil sånn at man kunne komme seg inn i bilen uten å bli møkk våt. Resultatet blei jo at folk la ølen sin inn i enten teltet vårt eller bilen, og glemte det. På 17.mai var alle tomme for øl, mens vi satt der med øl og sprit nok til 30 mann. Tjente inn all bensinen vi hadde brukt siden vi kjøpte bilen i februar på et par timer ølsalg før russetoget. ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Faile wrote:Vi hadde enkelte av tentamnene etter at russetida starta, men det var ikke av ond vilje fra skoleledelsens side. Egentlig skal jo russetida starte etter dåpen 1.mai, eller natt til 1. mai, og vi hadde siste tentamnen vår 30.april. Var vår egen feil at vi trakk i russebukse fra midten av april :P

Hoho. Natt til 17.mai gjorde vi på russebilen min det smarte å ta med oss et partytelt(så ut som om det skulle begynne å regne) dit hvor all russen skulle samles, og kjøre Speedy(russebobla vår) helt opptil sånn at man kunne komme seg inn i bilen uten å bli møkk våt. Resultatet blei jo at folk la ølen sin inn i enten teltet vårt eller bilen, og glemte det. På 17.mai var alle tomme for øl, mens vi satt der med øl og sprit nok til 30 mann. Tjente inn all bensinen vi hadde brukt siden vi kjøpte bilen i februar på et par timer ølsalg før russetoget. ^^
Hoho, ølsalg er bra. :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Elgen
Soldat
Soldat
Posts: 72
Joined: Tue Mar 16, 2010 23:15
Location: Narvik

Post by Elgen »

Haha, kjenner til det der. Selv om ikke vi hadde russebil ble min bil brukt som transport til/fra fest, og så parkert der. Og folk flest glemte en flaske her og der i bilen min. Kjekt å ha.

Men husker selv at jeg hadde både matte og fysikk-tentamen midt i russetia. Ødela jævli for min del.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Post Reply