Hva leser du for tiden? II

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Litt Google Image-søk-hjelp for å gi inntrykk av seriane. Redigert: Sjå førre post for tekstskildring, dette ser ut til å ha starta ei ny side i tråden.

Siegfried:
Image

Undertaker:
Image

Les Campbells:
Image

Les Aigles de Rome:
Image
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Hvis jeg skulle ha prioritert dem, hvilken burde jeg begynne med?
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Vel, det kjem jo an på din smak, det. Alle fire er veldig bra. Litt difor eg delte ei side frå alle, så teiknestilen eventuelt kunne påverke deg. Sigfrid er ein ferdigstilt trebindsserie, medan dei andre alle er pågåande så vidt eg veit, dersom det har noko å sei. Eg skreiv ein del detaljar om dei og i kor glad eg likte dei samanlikna med kvarandre i siste post på førre side her i tråden -- då eg dobbeltposta for å leggje til bileta vart den kanskje oversett? Viss du har lese den og framleis er usikker kan du kanskje gå sjangermessig -- Sigfrid er episk fantasy, Undertaker er western actionthriller, Familien Campbell er actioneventyr og Romas ørner er periodedrama. Som indikert på førre side ville eg nok valt Undertaker viss eg absolutt måtte valt ein av dei, med Sigfrid som nummer to.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Aaah, se der ja, den posten gikk jeg glipp av - med dobbeltpost og ny side, fikk jeg ikke med meg den! Takk for grundige svar og anbefalinger!
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Berre hyggeleg. Som du seier, det er fint å kunne støtte opp rundt omsetjingane, så eg er glad til viss det fører til at du kjøper eit bind eller to. Mykje av dette er jo utgitt på engelsk og, men det er så sørgeleg lite vaksenlesing i teikneseriehyllene i Noreg no til dags at når det fyrst blir sett om til norsk, så kvifor ikkje -- originalspråket er det jo uansett ikkje, og fransken min er diverre pourrie sjølv etter å ha vore saman med ein fransk-kanadier i over halvanna tiår. :/

Sei gjerne ifrå kva for ein du ender opp med, og kva du eventuelt tykkjer!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Las ferdig Water Sleeps i går, kun ei Black Company-bok igjen! Skal bli bittersøtt å fullføre ein serie eg har hatt høgt på leselista sidan slutten av tenåra. Liker den framleis veldig godt, einaste større kritikk er at seinare bind (bok fem til ni) har hatt litt underlege sluttar -- det vil sei, mangel på sluttar. Ofte ein stor finale som skjer, men mange, mange kapittel før boka faktisk er ferdig. Trur dette har samanheng med at forteljarane er karakterar og at forfattaren vil fortsetje til det in-universe blir ein ny forteljar til neste bok, heller enn der det dramaturgisk ville verka som ein naturleg slutt. Men kryssar fingrar for at slutten på siste bok vil vere tilfredsstillande.

Men før den tid skal eg ta ein pause frå romanar og lese litt teikneseriar; spesifikt den kjente Gotham Central-serien til Ed Brubaker og Greg Rucka, hardkokt politi-noir om vanlege etterforskarar i alltid gruvsame Gotham. Las litt av denne digitalt for mange år sidan, og har hatt lyst til å lese heile greia frå perm til perm sidan.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Hvis jeg husker riktig, blir vel den "store" og helhetlige historien i The Black Company stadig tydeligere mot slutten av serien, slik at overgangen fra bok til bok kanskje er skrevet slik for at det da ble en mer flyt? Men kan hende jeg ikke husker det heelt riktig.

Hadde den Gotham Central-omnibusen på lista før, men 900 kr (som den er til salgs for på Outland, en butikk jeg pleier å prioritere å kjøpe fra - eller Tronsmo..) er noe voldsomt. Med mindre den er syyyyyyyyykt bra, da.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Jau, du har rett i at historia blir meir og meir stor og pågåande heller enn episodisk frå bok til bok, så det har absolutt noko med det å gjere. :)

Gotham Central-omnibusen var ute av print då eg bestilte dei i fjor, så eg måtte kjøpe fire TPBs i staden. Trur eg betalte cirka 200 per volum, så prislappen vart vel likevel omtrent den same. Så langt er det veldig bra, men slett ikkje 'slepp alt du driv med og les dette!!!'-bra. Er velskreven politiprosedyre/noir, der vrien er at det å vere politi i Gotham så klart er ein del ekstra påkjennande enn andre stadar. Eit interessant grep er at forfattarane veksler mellom å fokusere på dagskiftet og nattskiftet i avdelinga me følgjer frå arc til arc (trur Brubaker skriv det eine og Rucka det andre), slik at hovudpersonane varierar fram og tilbake, sjølv om historietrådar og kontinuitet er delt. Er i tredje arc no (framleis fyrste TPB), den svakaste så langt var arc 1, som stort sett berre introduserer premiss og karaktergalleri, samt fører til vedvarande traumer hjå somme av hovudpersonane, og ikkje har noko mysterium å snakke om. Arc 2, derimot, var ein solid drapsetterforskningshistorie, og arc 3 er kjempebra så langt. Den handler om Renee Montoya som anonymt blir uthengt som lesbisk på svært uggent vis både på jobb og i posten til dei hyperreligiøse foreldrene, samtidig som ein småkjeltring med kjent personleg hat mot ho blir funnen drepen med hennar tenestevåpen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Forresten: Kom visst ut ei ny Black Company-novelle i ein eller annan antalogi i 2019 og så nok ei ny ei i februar i år, så med litt flaks kan ein kanskje byrje håpe på at Cook er byrja nærme seg å kunne gi ut den lenge avventa 'aller siste' boka i serien. (Før Port of Shadows kom ut var det visstnok tilsvarande slepp av noveller hist og her som seinare viste seg å danne grunnlag for seksjoner av romanen.) Ville vore glitrande om den gjorde det, så eg har dei andre elleve bøkene friskt nok i minne til at eg ikkje treng bruke eit halvt år på å lese heile greia omatt fyrst (etter Port of Shadows å dømme så er ei detaljert forståing av kontinuiteten langt meir naudsynleg for desse attpåklatt-bøkene enn det var for dei opphavlege ti).
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Visste ikke at det var kommet noe annet enn Port of Shadows de siste årene (som vi tidligere har snakket om), ei heller at det skal komme en "aller" siste bok i serien, som da skal ta for seg det som skjer etter sisteboka - eller? Mener å huske at serien avslutta ganske avsluttende og at jeg ikke satt med noe behov for mer, annet enn da diverse historier satt i samme univers. Det er, som i så mange andre fantasyunivers, mye å ta av her for å skape nye historier, nye karakter osv. osv., men merker at jeg ikke nødvendigvis har et sykt stort behov for å lese mer - som jo er en av grunnene til at jeg ikke har lest Port of Shadows..

Har du for øvrig lest noe annet av Brubaker? Har sett en del kommentarer at han er en go to-tegneserieskaper innenfor krim/noir-sjangeren og denne ser egentlig litt interessant ut! https://www.outland.no/cruel-summer-9781534321892
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Asphyxiate wrote: Sun Mar 20, 2022 18:43 Visste ikke at det var kommet noe annet enn Port of Shadows de siste årene (som vi tidligere har snakket om), ei heller at det skal komme en "aller" siste bok i serien, som da skal ta for seg det som skjer etter sisteboka - eller? Mener å huske at serien avslutta ganske avsluttende og at jeg ikke satt med noe behov for mer, annet enn da diverse historier satt i samme univers. Det er, som i så mange andre fantasyunivers, mye å ta av her for å skape nye historier, nye karakter osv. osv., men merker at jeg ikke nødvendigvis har et sykt stort behov for å lese mer - som jo er en av grunnene til at jeg ikke har lest Port of Shadows.
Er svært lite som er kjent om den, utover fan-antakelsar om at den 1. vil bruke materiell frå noveller som er utkomne etter PoS (sidan ein må jakte fram diverse obskure antologiar for desse har eg ikkje gjort noko forsøk på å få tak i og lese dei, men trur fan-wikis har gode samandrag som eg sikkert vil kikke litt på når eg har lese siste boka og spoilerar ikkje lenger er eit problem) og 2. at den vil fortsetje på plott-trådar som PoS let henge og slenge. Dei opphavlege bøkene, som du seier, har eg inntrykk av at er ganske avsluttande, så i den grad denne er venta å vere avsluttande, trur eg det er med tanke på alle tinga som PoS (og nokre av desse novellene, viss eg har forstått rett) har introdusert til kontinuiteten.
Kor vidt den vil foregå etter alle bøkene eller vere ein midquel som PoS er dermed litt ... uklart. Har som sagt forsøkt å ikkje gi etter for nysgjerrigheita og risikere spoilerar ved å lese for mykje om desse novellene, men har inntrykk av at dei så langt alle har føregått tidlegare i kontinuiteten, før kompaniet reiser sørover. Så viss brorparten boka er samansett av desse vil den neppe vere ein ny slutt i reell forstand. På den andre sida har PoS (vagt formulert spoiler følgjer) store konsekvensar for Croaker-Lady-forholdet (sjølv om Croaker ikkje hugsar noko av det i bøkene sett etter PoS veit Lady på si side så klart alt som skjedde), så eg ser for meg at det vil vere lite tilfredsstillande viss det i den nye boka ikkje får frampeik til seinare i kontinuiteten då dei faktisk er blitt eit par. Så eg personleg håper at i alle fall ein del av boka, viss den nokon gong kjem, vil vere sett enten i løpet av, eller etter, Glittering Stone-kvadrologien.
Asphyxiate wrote: Sun Mar 20, 2022 18:43 Har du for øvrig lest noe annet av Brubaker? Har sett en del kommentarer at han er en go to-tegneserieskaper innenfor krim/noir-sjangeren og denne ser egentlig litt interessant ut! https://www.outland.no/cruel-summer-9781534321892
Her er det eg har av Brubaker, med forbehald om at eg har ein del superheltteikneseriar frå då eg var i tjueåra som eg ikkje har fått registrert i databasen enno, så mogeleg han har skreve nokre av dei i tillegg: https://www.librarycat.org/lib/Lucky-Lo ... uthor/2412

Oppsummert:
* Criminal -- eg har ikkje kjøpt og lese den du linka der enno, eg ligg nokre bind etter, men generelt sett er Criminal superbra noir. Eg er ikkje like begeistra for alle binda (kvar paperback er ei ny, uavhengig historie, som laust deler kontinuitet og setting og der karakterar frå ei historie kan ha cameos i andre), men det meste av det har vore superb viss du liker krim/noir.
* Velvet er ein kjempebra spionthriller der 'the elevator pitch' er 'kva om Moneypenny viste seg å vere endå kulare enn James Bond?'
* Daredevil-binda hans er solide, særleg fyrste bolk der Daredevil er i fengsel, men i mine augo nokre hakk svakare enn dei endå meir berømte Bendis-binda som dei fortset direkte frå.
* Batman-bindet eg har som han har skreve i hugsar eg for lite av til å kommentere, diverre, er over femten år sidan eg kjøpte og las den. Er meint å lese den omatt ein dag, men det var den tida, då.
* Fear Itself er ein finfin Marvel-crossover der Brubaker kun har skreve prologen (som imidlertid sannsynlegvis er den mest minneverdige biten av historia uansett).
* Pulp var eit impulskjøp, ei god, kort historie som blander noir og western på ein uventa måte. Kan ikkje sei så mykje meir utan å spolere premisset. Den er ikkje så overraskande og oppfinnsam som eg kanskje kunne tenkt meg, men vel verdt lesinga i mine augo.
* Incognito var ein OK historie om superskurkar. Eg var litt skuffa, den var berre heilt grei, premisset føltest meir spanande enn serien endte opp med å vere (litt motsett av opplevinga mi med Velvet, som eg fekk same jula som eg fekk Incognito, hadde ynska meg begge). Men for all del heilt fin lesning.
* The Thrilling Adventure Hour er ein teikneserie-tie-in til ein poddkast av same namn som eg og kona liker veldig godt. Forfattarane av poddkasten er vener med Brubaker (hugsar dei oppkalla ein bikarakter i ein tidleg episode etter han), så han gjesteforfatta ein av historiane i den. Kan tilrå poddkasten, særleg Beyond Belief- og Sparks Nevada-episodane av den, skjønt det tek kanskje eit par-tre episodar før ein blir vunne over. Mange gode skodespelarar ein kjenner frå fjernsyn rundt om kring i den. Men lite å gjere med Brubaker og krim/noir.

Har stort sett likt Brubaker veldig godt, har hatt ein del ting av han på leselista i over ti år, difor eg fekk Velvet og Incognito til jul i 2020. Vurderer ynske meg meir av han i framtida, særleg resten av det som er komme av Criminal, samt Fatale-serien og Captain America-voluma hans, dei har alle gode rykter. Han skyt ikkje alltid heilt blink for min smak, men som du ser av lista over har eg aldri tykt noko av han var dårleg, og oftare enn ikkje er det svært bra.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1027
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Takk for tips og kommentarer. Visste ikke at Cruel Summer er en del av en lengre antologi-serie, så bra man spør. En stund siden jeg har kjøpt meg tegneserier, men det begynner å hope seg opp en liten haug nå.

Får se om det blir noe mer Black Company hvis det kommer mer. Som sagt har ikke lest PoS og er egentlig ikke kjempegira på å lese den. Føler at jeg var ferdig med serien da jeg fullført den for noen år siden.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

PoS er absolutt med enorm margin den svakaste boka i serien for meg (med atterhald om at eg jo ikkje har lese den heilt siste), men den er samtidig tydeleg skreve for blodfansen. Den bruker upåliteleg forteljar-grep langt meir omfattande og forvirrande enn resten av serien gjer, og sjølv om den manglar mykje i oppbygging og tempo samanlikna med resten av serien, vil eg påstå det er mykje å få ut av den i verdsbygging og karakterinnsikter. På ein rar måte er det litt som å lese Unfinished Tales for å få meir ut av Lord of the Rings -- ein kan ikkje ta alt for god fisk, og som ei historie i sin eigen rett er den ujamn og fragmentert, men viss ein er svært interessert i verda og karakterane er den på sin måte kanskje meir fascinerande enn bøkene der det å fortelje ein god historie sit i førarsetet.

Criminal: https://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_(comics) har ein god oversikt. Det eg har lese (på Lothair Mantelars tilråding ein gong i tida!) er TPBs tilsvarande Deluxe Edition vol. 1 og 2, så manglar vol. 3 og Cruel Summer. Skal beint skrive dei på ynskjelista til neste jul med ein gong!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3338
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Då var eg ferdig med alle fire binda av Gotham Central -- tok uventa mykje tid, var relativt tettpakka historiar til superhelt-relatert materiell å vere. Solide greier! Trur kanskje bind 3 var det svakaste i serien, men dei var alle kjempebra og varmt tilråda viss du liker detektiv noir med ispedde klyper superskurk på uføreseielege tidspunkt.

Sjølv om dei er skrevne for å vere fullstendig sjølvstendige føregjekk jo serien i DC-universet, og det er dermed referansar til og ringverknadar frå andre ting som skjedde der på den tida. Eg har tilfeldigvis ein haug av dei tinga (Batman-historia War Crimes, til dømes, og den kjente event-serien "52") i hyllene som eg aldri har gjenlese sidan eg fyrst kjøpte dei for vel femten år sidan, så eg trur dette er eit så godt høve som noko til å gi meg i kast med det og setje lesehylla på vent ei stund. Eg sat likevel ei stund på eit venterom i går, og då er det ikkje akkurat plass til store teikneseriebøker i jakkelomma, så eg har òg byrja på Soldiers Live, siste bok i Black Company. Tjue sider var nok til å hekte meg, så vil tru det blir litt byting fram og tilbake på sengekanten i vekene som kjem.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Deschain
Soldat
Soldat
Posts: 31
Joined: Thu Apr 25, 2019 18:10

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Deschain »

Hei på dere! Titter innom siden for en liten oppdatering!

Har den siste tiden lest "Glamorama" av Bret Easton Ellis, "Tatt av kvinnen" av Erlend Loe og "Full Spredning" av Nina Lykke. Ga også opp på "On the road" etter 200 sider. Overrasket over hvor pompøs, og UTROLIG uinteressant den var. Driver også og leser litt i "De velvillige" på siden, men den er så tung at jeg må frese gjennom noe lettere lektyre underveis :) Har nettopp begynt på "The princess bride", og den virker veldig lovende. Har ikke sett filmen, så en spoilerfri leseopplevelse blir fint!

Har vurdert å lese litt mer fantasy, og har sett litt på den norske "Odinsbarn". Noen som har lest denne?
Post Reply