Hva leser du for tiden? II

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Ja, eg veit relativt lite om valden i Nord-Irland, men det vetle eg veit kjennest nettopp hårreisande fordi det er så nyleg, og så geografisk og kulturelt nærliggjande på så mange vis. The Troubles er forresten ein knakande god erkebritisk tittel på ei slik bok (og det er vel det dei tradisjonelt har referert til situasjonen med?)

Skal rapportere om Tusenårsriket når eg kjem så langt. Eg forsøker i seinare år å lese eit par-tre bøker på norsk innimellom for å vedlikehalde morsmålet (tragisk at det må til, men snakkar jo engelsk med kona og ser stort sett kun engelsk fjernsyn og film saman), og sidan denne var opphavleg på dansk gav det meining å gi ein av dei plassane til den. Går ut ifrå at ei norskomsetjing blir så nært originalspråket ein kan komme utan å faktisk kjøpe den på dansk. Og eg liker generelt sett historiske eventyrromanar, i alle fall viss eg ikkje veit altfor mykje om perioden og berre riv meg i håret over alt som er feil. Apropos historiske eventyr, lurer på å sjå The Northman på kino. Nokon som kan tilrå eine vegen eller andre?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Har fortsatt ikke fått rota meg på kino siden korona kom, så kan dessverre ikke hjelpe.

Plukka for øvrig opp "The Good Asian" på Outland i dag. Var en kjapp tur innom, og så de hadde den til nedsatt pris (150 kr) og har sett den på flere topplister over fjorårets tegneserier så da gikk jeg for den.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Good Asian har gått meg heilt hus forbi, aldri høyrt om den ein gong! Men slo den opp no, og den ser absolutt spanande ut, så ser fram til å bruke deg som prøvekanin. :) Framleis litt teikneserienoir-abstinensar etter at eg las Blacksad i fjor.

Går på kino sånn omtrent ein gong i månaden i snitt, men oftare og sjeldnare innimellom litt avhengig av kva det er som går. Skal sjå Secrets of Dumbledore denne veka, som pliktoppfyllande fantasyforbruker av megafranchiser, men viss den framleis går neste veke er eg byrja bli relativt nyfiken på The Northman. Viss eg får overtalt kona, då.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Lest lite i det siste etter å ha lest mer enn vanlig siden jul. For øyeblikket holder jeg på med en antologibok med utdrag fra ulike tekster (sakprosa og fiksjon) om 22. juli. 3-7 sider per utdrag. Ingen av utdragene har nødvendigvis fått meg til å ønske å lese hele originalen, men det er absolutt greit med korte og konsise tekster.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Høyrest jo ut som ein grei måte å få innsikt på, utan å bruke månadsvis på ørten ulike djupdykk-bøker. Eg er litt på gjerdet for kva det blir etter Tusenårsriket 2, men vil tru det blir ein del teikneseriar fyrst i alle fall -- Free Comic Book Day førre laurdag har (som kvart år) lagt ein kork i progresjonen min der, men er omtrent halvveges gjennom haugen no, så skal eg fortsetje med den tidlegare nemnte DC-gjenlesinga mi etterpå. Kanskje Wax & Wayne av Sanderson på prosasida med tid og stunder, sidan eg fekk den til jul.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Det blir nok litt tegneserier fram mot sommerferien for min del og (har tross alt en liten bunke jeg ikke har fått gyvd løs på ennå), men når den kommer er planen å (endelig) komme i gang med The Stormlight Archive, mitt første møte med Cosmverse-verdenen til Sanderson - og Sanderson utenom hans fullføring av Wheel of Time. Det har blitt litt sånn de siste årene at jeg på våren leser mye sakprosa, så går jeg over til fiksjon om sommeren (oftest fantasy, men ikke nødvendigvis) noe som ofte innebærer lengre serier som gjør at jeg fortsetter med det utover høsten fram mot jul.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Høyrest ut som eit bra system. Mitt var i mange år å lese annakvar fiksjon og sakprosa, men så byrja eg dette så langt etter på fiksjonshylla (grunna lange fantasyseriar og den slags, og fordi det går langt treigare for meg å lese sakprosa sidan det manglar 'bla om og sjå kva som skjer vidare'-effekten) at eg slutta med det reint midlertidig. Reint midlertidig er no blitt to år, og ser ikkje ut som om eg får snudd tilbake til det systemet før 2023 i alle fall. :/ Har vore ein fjerdedel inn i den Romanoff-dynasti-biografien i æver no.

Men, men. Poenget er vel å ha det kjekt med det ein faktisk les. Og det har eg jo.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Kjenner meg igjen i det om sakprosa. Er ca 1/3 inn i en Theodor Roosevelt-biografi i ganske mange år selv. Der ga jeg litt opp da jeg synes den ble veldig detaljert (men godt skrevet!) om lokalpolitikk på 1880/90tallet, og så fant ut at det jaggu var bind 1 av 3 av biografien! Da ble jeg litt motløs.

Allikevel har jeg truffet bedre de siste årene med sakprosa og når man leser god sakprosa, kan det bli vel så pageturner som fiksjon
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Asphyxiate wrote: Thu May 12, 2022 17:32 Kjenner meg igjen i det om sakprosa. Er ca 1/3 inn i en Theodor Roosevelt-biografi i ganske mange år selv. Der ga jeg litt opp da jeg synes den ble veldig detaljert (men godt skrevet!) om lokalpolitikk på 1880/90tallet, og så fant ut at det jaggu var bind 1 av 3 av biografien! Da ble jeg litt motløs.
Men denne du jo fullføre ein dag, slik at eg kan utrope 'Bully!' i strålande bifall av bragda di.
Asphyxiate wrote: Thu May 12, 2022 17:32Allikevel har jeg truffet bedre de siste årene med sakprosa og når man leser god sakprosa, kan det bli vel så pageturner som fiksjon
Har uansett kvaliteten på sakprosaen berre opplevd det i biografi-aktige verk (der ein jo fortel ei historie, og det dermed ligg nærmare fiksjonsformatet), er eg redd. Skjønt, så klart, alt kjennest lettare å lese når det er godt skreve -- men det er den 'må bla om til neste side'-kjensla som manglar for meg når ein ikkje har ei narrativ ramme rundt, eigentleg uansett kvalitet. Eg har same problemet med fiksjon i andre format enn historieforteljing, vanlegvis der humor sit i førarsetet (enten det er bøker, sketsjseriar, eller kva det måtte vere). Uansett kor gøy og morosamt og velskreve det er, viss det ikkje er ei historie som skjelett for det eg les, så manglar eg den 'ok, eitt kapittel til'-trongen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Det trengs nok en grunnhistorie, et skjelett, som driver teksten framover der ja. Ikke så fan av rene debattbøker og den slags. Da er jo egentlig historie som fag fint, den har jo en naturlig historiefortelling ofte!
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Heilt einig i det. Skjønt usikker på i kor stor grad eg tykkjer det fordi eg liker historie, eller eg liker historie fordi eg liker narrativ form.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1028
Joined: Wed Apr 11, 2007 19:59
Location: Rett ved Akerselva

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Asphyxiate »

Slik som i tv-seiretråden, er det på tide med en liten oppdatering! Har ikke lest så mye i det siste egentlig, men har lest tre tegneserier

X-Men: House of X/Powers of X. To ulike, men sammenhengende fortellinger, som er knytta til en større greie innenfor Marvel-universet. Gikk fint å lese den alene og adskilt fra det andre, men slik som det ofte er med ikke frittstående historier, er det jo en del backstory og kontekst jeg ikke har kontroll på. Samme som med House of M. Kul løsning der de tar annethvert kapittel fra hver historie. Litt forvirrende i starten, men etter hvert ble det greiere. De hadde også en del tekstforklaringer (info-sider..) som hjalp.

X-Men: House of M. Ble bestilt pga. WandaVision. Samme som med House of X/Powers of X - det er jo en kontekst, bakhistorie og den legger opp til noe mer som jeg IKKE har lest, så forstod ikke alt og alltid kjedelig at den ikke avsluttes ordentlig, men også en helt ålreit lesning.

The Good Asian #1. Ikke ofte jeg hopper på tegneserier som skal bli lengre serier med flere utgaver, men med så mye positiv omtale i fjor og at den var på tilbud på Outland for en stund siden, prøvde jeg meg - og det angrer jeg ikke på. Litt irritert på at det ikke var en avsluttende fortelling i seg selv, så kunne de fortsatt med karakterer og setting, men ok. Kommer til å kjøpe #2 når den kommer en gang. Kul noir-serie med spennende historisk kontekst som jeg med en gang googla meg videre inn i (selv om det var en oppsummering bakerst i bladet). Anbefales!

Litt usikker på neste nå. Sommerferien er rett rundt hjørnet (hurra for å være lærer), og da er planen å gyve løs på The Stormlight Archive bok 1, men vet ikke om jeg skal vente til at ferien faktisk begynner. Da rekker man jo et par tegneserier først.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis
Posts: 3340
Joined: Sat May 28, 2005 17:07
Location: I'm ... from Earth
Contact:

Re: Hva leser du for tiden? II

Post by Loki »

Lurer på om X-Men-boka i House of M er ein av dei få frå den eventen eg _ikkje_ kjøpte den gongen ... Kva var det som skjedde i den, sånn omtrent?

House of X/Powers of X har eg vore nyfiken på! Eg kjøper generelt få slike event-historiar, og er ikkje så utruleg X-Men-fan, men eg er svært glad i Magneto og Xavier.

Notert om Good Asian!

Sjølv har eg vore stille her sidan eg har brukt ein månad på å komme meg gjennom den tjukke Tusenårsriket: En konges ætt, som eg vart ferdig med i går. I tillegg til den har eg jobba meg vidare i gjennomlesinga av gamle DC-blader eg kjøpte i studentåra mine. Det går sakte men sikkert. Akkurat no driv eg på med Infinite Crisis-eventen som nok er meir for spesielt interesserte (og eg reknar ikkje meg sjølv i den gruppa) sidan den baserer seg på komplisert og gamal kontinuitet frå førre store DC-event som skjedde over tjue år tidlegare, men den er for all del bra skreve, og mange av tie-in-titlane eg har er ganske bra. Særleg Villains United av Gail Simone er flott (tenk James Gunns Suicide Squad i teikneserieform -- superskurkar som antiheltar med rå vald og vittig dialog), og minner meg på den gamle angeren eg har kjent på i årevis over at eg aldri tok meg råd til å kjøpe dei fantastiske Secret Six-seriane hennar som fortsette på denne serien medan dei framleis var i trykk og rimelege i hyllene.

Gler meg uansett til eg er ferdig med Infinite Crisis og kan gjenlese kritikerroste 52, den vekentlege serien om heile DC-universet i året rett etter krisen, og så vende tilbake til dei mange post-Crisis-Batman-blada som er hovudbiten av det eg kjøpte på den tida.

På bokfronten skal eg no lese bok 2 og 3 av Temeraire-serien til Novik, om eit alternativt univers som liknar på vårt men der napoleonskrigane var dominert av luftstyrkefenomenet drakeryttarar. Bok 1 var temmeleg bra, eg berre sakna litt meir kjensle av fare (problem løyste seg alltid litt for lett og litt for fort, og utan langsiktige kostnadar for hovudpersonane). Kona las bok 2 og 3 rett etter jul, så eg vil somle meg til dei medan ho framleis har dei relativt friskt i minne. Ho likte dei i omtrent same grad som eg likte bok 1, så me har vore litt på gjerdet om me skal kjøpe bok 4 eller ei. Alltid vrient med ting som er bra-men-er-det-bra-nok.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.

Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote: Mon Oct 23, 2023 18:00Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Post Reply