Robert Jordan + Avalon ?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Robert Jordan + Avalon ?
Vi har om Avalon på skolen nå, bare la merke til dette:
"The Arthurian legend from the Matter of Britain
Key People:
King Arthur · Sir Ector · Guinevere · Lady of the Lake · Merlin · Mordred · Morgan le Fay · Morgause · Uther Pendragon
Knights of the Round Table:
Agravaine · Bedivere · Bors · Calogrenant · Gaheris · Galahad · Gareth · Gawain · Geraint · Kay · Lamorak · Lancelot · Palamedes · Percival · Sagramore · Tristan · Ywain
Objects Excalibur · Holy Grail · Round Table
Places Avalon · Camelot · Corbenic · Tintagel
In Media Books · Films"
Noen som kjenner igjen visse navn fra Tidshjulet-serien her ? Var Robert Jordan interessert i britiske myter?
"The Arthurian legend from the Matter of Britain
Key People:
King Arthur · Sir Ector · Guinevere · Lady of the Lake · Merlin · Mordred · Morgan le Fay · Morgause · Uther Pendragon
Knights of the Round Table:
Agravaine · Bedivere · Bors · Calogrenant · Gaheris · Galahad · Gareth · Gawain · Geraint · Kay · Lamorak · Lancelot · Palamedes · Percival · Sagramore · Tristan · Ywain
Objects Excalibur · Holy Grail · Round Table
Places Avalon · Camelot · Corbenic · Tintagel
In Media Books · Films"
Noen som kjenner igjen visse navn fra Tidshjulet-serien her ? Var Robert Jordan interessert i britiske myter?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

http://www.wotmania.com/faqtopic.asp?ID=173
http://www.wotmania.com/faqtopic.asp?ID=133
Wotmania har mykje info, meir enn det der, so er du interessert er det berre å lese.
http://www.wotmania.com/faqtopic.asp?ID=133
Wotmania har mykje info, meir enn det der, so er du interessert er det berre å lese.
Creepy, såg faktsik Merlin filmen i går, virkar ikkje som verda er SÅ tilfeldig lengre.
Men jauda, RJ hente ein god del frå alle moglege myter og historiar, og kvifor ikkje, ein stad må han jau få inspirasjon frå?
''Lets take the best from this, a little form that, a whole lot of the other and whoops, we've made one of the best selling series in the history.''
Men jauda, RJ hente ein god del frå alle moglege myter og historiar, og kvifor ikkje, ein stad må han jau få inspirasjon frå?
''Lets take the best from this, a little form that, a whole lot of the other and whoops, we've made one of the best selling series in the history.''
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Jeg har lest om navnelikehetene før et sted. Jeg liker egentlig når forfattere henter navn og ting fra andre myter og legender. For eksempel så åpner det jo muligheten for teorier om hva som kan skje senere i fortellingen, og folk kan lære mer om mytologier osv.
Ta Naruto som et eksempel. Hadde aldri kunnet så mye om japansk mytologi og myter og legender som jeg gjør nå, hvis ikke Kishimoto hadde hentet ting derfra når han lagde fortellingen.
Ta Naruto som et eksempel. Hadde aldri kunnet så mye om japansk mytologi og myter og legender som jeg gjør nå, hvis ikke Kishimoto hadde hentet ting derfra når han lagde fortellingen.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Rodel Ituralde
- Hengiven

Mener du at det en dverg der som heter Gandalf?det er mange av dvergnavnene han har tatt for eksempel... Gandalf og sånn
Eller antyder du at Gandalf er en dverg?:P
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

Gandalv blir nevnt som dverg i Voluspå.
Sammen med blant annet Durin, Dvalin, Bombur, Gloin, og ikke minst Torin. Som jo er ganske kjente for de fleste som har lest Hobbiten. Dessuten er det flere andre dvergenavn i Voluspå som ligner på dvergenavnene i Hobbiten.
Sammen med blant annet Durin, Dvalin, Bombur, Gloin, og ikke minst Torin. Som jo er ganske kjente for de fleste som har lest Hobbiten. Dessuten er det flere andre dvergenavn i Voluspå som ligner på dvergenavnene i Hobbiten.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."