Mp3-spillere
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hehe... nei, faktisk ikke... utsatte og utsatte det. Litt synd, har fryktelig lyst på.
Har imidlertid startet skolen, og nå går omlag fem (kanskje seks) tusen til innkjøp av nye bøker og stetoskop og slike ting. I tillegg er det diverse ting som hybelen trengs å utrustes med. Prioriterte å kjøpe noe litt billigere - musikk. Kjøpte den nye te Kaizers. Utsetter mp3spiller til over jul tror jeg.
Har imidlertid startet skolen, og nå går omlag fem (kanskje seks) tusen til innkjøp av nye bøker og stetoskop og slike ting. I tillegg er det diverse ting som hybelen trengs å utrustes med. Prioriterte å kjøpe noe litt billigere - musikk. Kjøpte den nye te Kaizers. Utsetter mp3spiller til over jul tror jeg.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Bare til generell skrekk og advarsel:
For en og en halv måned siden kjøpte jeg meg en MP3-spiller. Jeg er veldig glad i å høre på musikk, så i ukene etter nykjøpet mitt, gikk jeg som regel konstant med noe på øret. På vei til campus, til byen, til kino, hva som helst - musikk på øret.
Så, etter å ha hatt denne tingen inne i øregangene mine i nesten 14 dager i strekk, kjenner jeg plutselig at det gjør fryktelig vondt inne i øret. Det går over etter hvert, men når smerten er borte, er det noe som blir værende - en lav, kronisk susing.
Så, hvis dere skal kjøpe dere noe sånt, pass på ørene! Ikke ha dem i øret i mer enn 15-20min i strekk, med minst 5 minutters pauser mellom hver lytteøkt. Tinnitus er ikke en behagelig sak...
For en og en halv måned siden kjøpte jeg meg en MP3-spiller. Jeg er veldig glad i å høre på musikk, så i ukene etter nykjøpet mitt, gikk jeg som regel konstant med noe på øret. På vei til campus, til byen, til kino, hva som helst - musikk på øret.
Så, etter å ha hatt denne tingen inne i øregangene mine i nesten 14 dager i strekk, kjenner jeg plutselig at det gjør fryktelig vondt inne i øret. Det går over etter hvert, men når smerten er borte, er det noe som blir værende - en lav, kronisk susing.
Så, hvis dere skal kjøpe dere noe sånt, pass på ørene! Ikke ha dem i øret i mer enn 15-20min i strekk, med minst 5 minutters pauser mellom hver lytteøkt. Tinnitus er ikke en behagelig sak...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Ja, kan vel føle meg litt truffet jeg også. Men det bruket liksom å gi seg etter en liten stund da!
Men det hjelper jo å ikke ha så høy lyd på da, men for min del har jeg vel på så høyt som jeg bare kan tror jeg. Musikk er jo best høyt! (Så lenge en ikkje har sånne dårlige øreplugger som skurrer...)
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Fysikklæreren min på videregående sa at det ikke har noe å si hvor høyt det er, siden måleenheten for lyd, desibel, måles fra 1 meters avstand. Når du har sånne ørepropper helt inne i øregangene, er det uansett for nærme til ikke å være skadelig...Damien Frost wrote:Ja, kan vel føle meg litt truffet jeg også. Men det bruket liksom å gi seg etter en liten stund da!Men det hjelper jo å ikke ha så høy lyd på da, men for min del har jeg vel på så høyt som jeg bare kan tror jeg. Musikk er jo best høyt! (Så lenge en ikkje har sånne dårlige øreplugger som skurrer...)
Det skal visstnok være bedre med store øreklokker enn med små øreplugger, men...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det er som med gulrøtter - ei uke er de kilden til evig liv, den neste får du byllepest av dem, uka etter det gjør de deg immun mor allverdens sjukdommer, før det enedlig slås fast at de bare forbedrer fordøyelsen din og gir deg mer C-vitamin. 
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Moderate mengder er cluet.
Men jeg ville nå en gang aldri hørt høy musikk på øret over lenger tid selv, til tross for at noen sier det ikke skal være farlig. Har man først skadet hørselcellene så vokser de aldri tilbake igjen, og man har helt - for evig - mistet evnen til å høre den tonen/frekvensen. (I hvertfall enda... Mulig stamcelleforskninga kommer med noen løsninger...)
Urban tilværelse
-
Damien Frost
- Sitter

Hvis jeg sover med den på, faller som oftes de ørepluggene ut i løpet av natta. Så det ender jo med at jeg våkner av at jeg ligger på dem. Ikke så veldig behagelig egentlig.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Damien Frost
- Sitter

Kan ikke ha på anlegget når man bor på dobbelt rom da!!
Og når resten av hybel beboerene skal sove!!
Har koblet anlegget til dataen jeg da!!
Hvilken av Koss sine headset er som er bra?? Portable eller??
Og når resten av hybel beboerene skal sove!!
Har koblet anlegget til dataen jeg da!!
Hvilken av Koss sine headset er som er bra?? Portable eller??
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere