Musikk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

http://en.wikipedia.org/wiki/Progressive_metalAyreon wrote:Greier ikke å forklare det, men kan gi noen
eksempler på band innen progressive rock sjangeren:
Dream Theater, The Flower Kings, Ayreon, Yes, Fish, Liquid Tension Experiment, Rush
Gårut fra at det er prog metal du mener, ja?
Selv foretrekker jeg rpog rock, spesielt Pink Floyd...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Fantasy Freak
- Hengiven

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Gud, Stratovarius ligger helt oppe i toppen på lista mi over marerittmusikk - sammen med Kenny G., Michael Bolton, panfløytemusikk og annen audiell tortur. 
Takler bare ikke måten de derre power metal-folka synger på - de høres jo helt like ut alle sammen! Dog, eneste metal-synginga jeg takler, med unntak av enkelte doser black/death metal-vokal, er hun som synger i det norske goth metal-bandet Octavia. Virkelig herlig.
Og han Maynard-typen i Tool/A Perfect Circle, hvis det er metal...
Takler bare ikke måten de derre power metal-folka synger på - de høres jo helt like ut alle sammen! Dog, eneste metal-synginga jeg takler, med unntak av enkelte doser black/death metal-vokal, er hun som synger i det norske goth metal-bandet Octavia. Virkelig herlig.
Og han Maynard-typen i Tool/A Perfect Circle, hvis det er metal...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Mye bra country - bare synd at det som er bra skal drukne i kakafoniet av det elendige... 
Danseband er også ganske fælt, ja. Dessverre er foreldra mine glad i det (de pleide å gå 5 mil i 20 minusgrader for å komme seg på Sven Ingvars-konsert da de var 16..
) så jeg tvinges til å se på sånne dansegallagreier når jeg er hjemme. Heldigvis hører de ikke på det ellers.
EDIT: Og de forskjellige typer techno er så dårlige at jeg ikke gidder kommentere det.
Danseband er også ganske fælt, ja. Dessverre er foreldra mine glad i det (de pleide å gå 5 mil i 20 minusgrader for å komme seg på Sven Ingvars-konsert da de var 16..
EDIT: Og de forskjellige typer techno er så dårlige at jeg ikke gidder kommentere det.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Eagles ( bla Desperado) og Johnny Cash ( bla Hurt) kan vel karakteriseres som country- (inspirert)musikk? Disse liker jeg hvertfall godt, er vel ganske melodiøse sanger (typisk for country?), som jeg setter pris på. Er ingen ekspert som du ser.Terje wrote: Mye bra country - bare synd at det som er bra skal drukne i kakafoniet av det elendige...
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
hører på cash omtrent hver gang vi skal opp på hytta! er eneste sånn musikk som noen gang har virket fint i mine ører!
power-matal er fint til sitt bruk, og hammerfall og maowar er ikke så ille egentlig! sonata arctica er _vakkert_ ^^
men mine yndlinger er og blir Thyrfing! ikke det at jeg har noe håp om at noen av dere har hørt noe av det eller kommer til det men... i alle fall veldig bra musikk!
power-matal er fint til sitt bruk, og hammerfall og maowar er ikke så ille egentlig! sonata arctica er _vakkert_ ^^
men mine yndlinger er og blir Thyrfing! ikke det at jeg har noe håp om at noen av dere har hørt noe av det eller kommer til det men... i alle fall veldig bra musikk!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Daughter of the Nine Moon
- Mørkefrende

Ettersom jeg er ufatterlig evneveik når det gjelder klassifisering av musikkarter skal jeg ikke driste meg på å finne en samlebetegnelse på den musikken jeg utsetter meg for for tiden.
Man liker så meget, og dette blir vel heller et overfladisk sammendrag av den musikken jeg har hørt på i løpet av julen: Metallica, Coldplay, Annie, Clint Mansell, David Gray, The Killers, Madrugada, Gåte, Morrisey, Røyksopp, Travis, De Lillos, The Rolling Stones, De Lillos, Oasis, Jeff Buckley, Minor Majority, Block Party, Snow Patroll, The Pixies og Bare Egil Band.
Burde kanskje legge til at man her om dagen hørte på en god del av det finske "love metal" (haha) bandet HIMs låter. Var ikke sikker på om jeg skulle le eller gråte, tekstene var så tragikomiske at det for meg var en gåte å forstå hvordan noen kan ha brukt tid og krefter på å lage noe slikt.
Man liker så meget, og dette blir vel heller et overfladisk sammendrag av den musikken jeg har hørt på i løpet av julen: Metallica, Coldplay, Annie, Clint Mansell, David Gray, The Killers, Madrugada, Gåte, Morrisey, Røyksopp, Travis, De Lillos, The Rolling Stones, De Lillos, Oasis, Jeff Buckley, Minor Majority, Block Party, Snow Patroll, The Pixies og Bare Egil Band.
Burde kanskje legge til at man her om dagen hørte på en god del av det finske "love metal" (haha) bandet HIMs låter. Var ikke sikker på om jeg skulle le eller gråte, tekstene var så tragikomiske at det for meg var en gåte å forstå hvordan noen kan ha brukt tid og krefter på å lage noe slikt.
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Him, haha... de er så søte!
jeg sovna på sofaen hjemme hos en venn av meg som hadde hatt på him, som for guds skyld nettop var ferdig spillt, men en time eller så senere skvatt jeg noe jævelig, da det plutselig brølte ut en sang. og det som var greia da, var at det etter spor 20 eller no, var masse stumme spor, mens den neste sangen var på spor 666. det var ingen god måte å våkne på.
derfor: små-søte
(en svært pussig musikksmak-blanding du har ja, mooney
)
jeg sovna på sofaen hjemme hos en venn av meg som hadde hatt på him, som for guds skyld nettop var ferdig spillt, men en time eller så senere skvatt jeg noe jævelig, da det plutselig brølte ut en sang. og det som var greia da, var at det etter spor 20 eller no, var masse stumme spor, mens den neste sangen var på spor 666. det var ingen god måte å våkne på.
derfor: små-søte
(en svært pussig musikksmak-blanding du har ja, mooney
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?