Eivind wrote:Terje wrote:Eivind wrote:Skaff dere et stereoanlegg a
Snart skal jeg koble docken min til stereoen min på rommet, slik at jeg kan høre på musikk fra iPoden min. Det blir bra

Pff. Det du gjør, er å investere noen få hundrelapper i skikkelige høytalere til PC-en. Mye bedre enn stereo. (Selv om stereo også, naturligvis, er et must. Slitsomt å styre PC-en fra senga, vett'!

)
Stereo gir da ikke noe dårligere lyd enn fra PC høyttalere.
Det har jeg heller ikke påstått. Det jeg mener, er at det er enklere å la spillelista i mediaspilleren din gå og surre, men over (relativt) skikkelige høyttalere, framfor å måtte brenne et lite utvalg av dem på en mp3-CD og spille denne i stereoen.
Det beste er naturligvis å ha bege deler, og å kombinere, men...
Dessuten er det upraktisk å koble pcen til ordentlige høyttalere, for da kan man ikke ta den bærbare pcen rundt i huset.
Ikke så upraktisk hvis det er høyttalere spesielt designa for PC. Selv pleide jeg, da jeg bare bodde 5 mil unna heimen, å ta med meg PC-høyttalerne hjem, koble dem til en discman, og bruke dette som stereo. Litt verre når en har 40 mil og tilsvarende mye bagasje, men fortsatt et godt alternativ. Det finnes veldig bra PC-høyttalere (med sub, sjølsagt) til under 600 kroner. Hører ikke forskjell på PC og stereo, selv om stereoen kosta 2-3000 og er 10-15 ganger så stor. (Dette er basert på et minianlegg, ikke et skikkelig stort et. Følte det burde presiseres...

)