Tror det var under en oktoberfest eller noe sånt...
Det var i hvertfall mange svette tyskere der. (Har ikke lest så langt ennå; bladde bare opp på ei tilfeldig side, og der var denne "sangen"...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
så morro! skulle ønske at vi fikk bake julekaker i tysken! skal vel ikke klage, vi synger for det meste sanger så
Btw. http://www.phobialist.com/ ganske genialt faktisk... tenk å kunne si til læreren at du ikke kan gjøre noen ting denne dagen fordi du har fått Polyphobia
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Gjør dere slike morsomme ting dere da. Vi bare satt å leste tekster, som vi deretter leste gloser til, og gjorde litt oppgaver. Deretter var det en ny tekst!
Men vi fikk vel se film to ganger tror jeg(på to år da...) Men den ene filmen var jo knyttet opp til en tekst, og jeg tror faktisk den var pensum til eventuell eksamen. Også fikk vi høre en sang på kasset engan. "Das war mein Berlin". Tror vi maste om å få høre den hvar gang i over en uke etterpå, bare så vi skulle slippe vanlig tysk.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Aus Mehl, Speisestärke, Backpulver, Salz, Zucker, Aroma, Eiern und kaltem Fett einen Mürbeteig bereiten. Zuletzt die halbierten Haselnußkerne unterkneten. In fünf gleiche Teile schneiden, Rollen (0 2 - 3 cm) formen und kaltstellen. Anschließend in dünne Scheiben schneiden und auf ein gerettetes Backblech legen. Zur Mitte in den Gasbackofen einschieben und goldgelb backen.
På onsdag skulle vi ha den eneste tysk prøven dette halvåret, men så skulle vi synge kor i den ene av to tysktimer den dagen. Da spilte vi poker i steden for prøva!
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!