Sverd

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

ashaman17 wrote:Leste akkurat på text-tv at nå kan bankene ta 1.75% i valutapåslag fra de som bruker bankkort til å betale ting i utlandet!!! Så dersom man skal bestille i utlandet blir d 1.75% dyrere en d d var før!!!!
Det har de gjort lenge, var vel denne artikkelen du leste? http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/4952153.html
Det blir nok uansett billigere enn å veksle valuta i banken, så det er ikke akkurat noe stort problem.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Joda, sverdet er tøft det, men tror ikke du vill like den totale summen etter fraktekosnadene osv. mener selv at d er ganske likt noen av de beskrevet i bøkene.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Nei, tror heller ikke d blir noen kjøping på meg!!
Men dersom man på slump skulle havne i USA så kommer jeg til å kjøpe!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Dersom det er noen som liker sverd, og fantasy klær, så fant jeg en norsk side som ha dette!! Tror ikke de har hegremerke-sverdet da, men :x :cry: :cry:

www.votiv.no

Edit: Fant forresten Claymore, et sverd man finner i GoS!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Claymore, Flamberge, Bastard Sword... Alle de er å finne på internett og kan kjøpes.

Uansett det jeg skulle si var at her er enda en norsk sverd/våpen side. Selv er jeg sverd fan og har 3 sverd på rommet mitt :D

www.walhalla.no
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Takk for linken, fantasy Freak :wink:

Er veldig sverd fanatiker selv :D
Hadde vert dødskult med et sverd fra WoT :)
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm

Post by ludde »

Jupp. Fikk penger til jul. Så tenkte når jeg har fått overstått baksmellen i år, så skal jeg kjøpe det. Fra http://www.museumreplicas.com/webstore/ ... Sword.aspx
Hørt de er veldig godt skjent. Har drevet i over tyve år. Selv har jeg bare ett sverd på rommet, men den vokser snart.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Det sverdet så skikkelig bra ut, ludde. Liker spesielt hvordan det hegremerket er, litt sånn kantete på en måte. Passe best på et sverd synes jeg, istedet for de som er veldig avrundet og slik. Ble litt vanskelig å forklare det der..... :?
Litt morsom og hatt et slikt sverd, men de koster da som oftes en del, så da finner jeg ofte andre tinger å kjøpe meg. Kanskje de kommer på salg nå over nyttår? :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jeg for min del er veldig skeptisk til kvaliteten på slike sverd :? Samler derfor heller på kniver å dolker, som jeg er meget fornøyd med :D
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ja, har endel venner som har kjøpt sverd, og de er jo helt skranglete! Men tror det Hegresverdet er genske bra. Og endel av LotR sverdene er og rimelig god kvalitet på! Men så skal man vel ikke bruke sverdene i kamp heller da, men det er uansett kjedelig om de blir ødelagt!
- Davram Bashere
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm

Post by ludde »

mhm. Ja en må være forsiktig med sverd. Det sverdet er jo en wall-hanger, ikke noe du flyr rundt og kutter eller leker Rand med. hehe. Men det er ikke et sverd som faller fra hverandre hvis du svinger med heller.

Jeg gikk innom et forum www.swordforum.com
Et skikkelig forum for de som er interessert i sverd. Spurte dem, og de sa det er et sverd verdig prisen, og bedre enn en tradisjonell wall-hanger. Og de som har lagd det -Windlass steelcraft- er kjent for å lage bra sverd.
De sa det er det beste hegermerkede sverdet du får tak i uten å gå til profesjonelle smeder og bestille.

http://www.odinblades.com/Pages/Warder.html
Dette er en av dem. Jeg spurte han om prisen på et blad med hegermerke. Det ble rundt 1600 dollar! Rett over 10000 norske kroner. Men da får du et sverd som du kan kutte og bruke profesjonelt. Men hvem har råd til det da!

EDIT:
Siden til Swordforum angående heron blade
http://forums.swordforum.com/showthread ... adid=60301
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Apropos sverd, så har jeg planer om å samle sammen alle sverdformene, med beskrivelser, der de er inkludert, når jeg nå leser serien igjen.
Det er sikkert mange som har gjort dette før meg, men pytt. Vil du ha noe skikkelig gjort, må du gjøre det selv. :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Tror du får det nokså travelt med WoT fremover jeg Terje. :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det tror jeg også, dersom jeg overhode gidder, men dette med sverdformene skulle jo ikke være noe problem.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply