Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Tristania er pent! Evenfall er nydelig! :D
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Faile wrote:Tristania er pent! Evenfall er nydelig! :D
Ja, den er utrolig fin, har hørt veldig mye på World of Glass nå i det siste :wink:
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Faile wrote:Tristania er pent! Evenfall er nydelig! :D
Er det ike mange som tror at det er Nightwish som synger med dem på den sangen? Så live film fra dem en gang, og hun dama var ikke fra Nightwish iallfall!

Hører alltid på Sonata Arctica nå! Har masse sanger av dem på mp3-spilleren! Begynner liksom å bli den nye WoT musikken, kommer i ''WoT-modus'' når jeg hører på dem!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Daughter of the Nine Moon wrote:Metallica, Coldplay, Annie, Clint Mansell, David Gray, The Killers, Madrugada, Gåte, Morrisey, Røyksopp, Travis, De Lillos, The Rolling Stones, De Lillos, Oasis, Jeff Buckley, Minor Majority, Block Party, Snow Patroll, The Pixies og Bare Egil Band.
Her var det mye snacks! :D
Coldplay, Madrugada, Gåte, Morrisey, Travis (til nød), DeLillos, Oasis (til nød), Jeff Buckley, Minor Majority, Pixies og Bare Egil Band. Viele herrliche Gruppen.

Selv har jeg hørt mye på Coldplays nyeste, JR Ewings nyeste, QUOTSAs nyeste, Brahms "Eine Deutsche Requiem", generisk blues, og A Perfect Circle i jula. I tillegg til det alltid tilstedeværende Radiohead. Alltd Radiohead.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Var på en intim liten konsert nede i en kjeller i noen lokaler på Blindern med Major Majority i fjor vår. Da gjorde de det sykt bra! :D

Og Coldplays nyeste er utrolig flott...
Urban tilværelse
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

Hører på veldi mye forskjelli. Liker aller best Kaizers Orchestra. De rule!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jepp, Kaizers er flott. Spesielt første plata, men de andre er gode også.

Men Jan Ove Ottesens soloalbum det var tragiske greier det...
Urban tilværelse
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

synes ompa til du dør og maestro er bra, jeg.
har ikke hørt så mye av de andre da.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Uff, selv kan jeg styre min begeistring for Kaizers. Jeg har hørt at musikken deres skal være skikkelig bra hvis inntak av alkohol har gjort deg sveiseblind, men siden jeg ikke ofte befinner meg i denne tilstanden, så...

Kaizers er ikke noe særlig å høre på mens man leser eller skriver, og det er stort sett da jeg hører på musikk. For meg blir det bare bråk.

Forresten noen som har hørt Ane Bruns "A Temporary Dive"? Herlig plate, anbefales på det varmeste.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Daughter of the Nine Moon
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Daughter of the Nine Moon »

Takker Terje.
Ooooh. Kaizers, det er lenge siden man har lyttet til Kaizers. Man må nesten gå for å hente den gamle platen som har ligget og støvet så altfor lenge.
Last edited by Daughter of the Nine Moon on Sun Jan 08, 2006 12:15, edited 1 time in total.
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.

Hva med ekornverdet?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

har egentlig aldri fallt helt for kaizers jeg da, venninnene mine elsket/elsker det, men jeg synes egentlig ikke det er noe pent å høre på. (en mulig grunn er at på den tiden da diverse venninner ble hekta, var rundt den første gangen jeg hørte Thyrfing, og da var jeg liksom bergtatt allerede:P )
Daughter of the Nine Moon
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Daughter of the Nine Moon »

Vakkert vil jeg nå ikke si at det er, men de har en særdeles stemningsskapende musikk. Hvem kunne tro at ompa kunne bli så fabelaktig gøyalt? Inte jag.

Jeg vil også bli bergtatt av musikk...
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.

Hva med ekornverdet?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Daughter of the Nine Moon wrote:Jeg vil også bli bergtatt av musikk...
hadde det ikke vært for at det høres ut som om du har en vidt forskjellig musikksmak fra meg, så ville jeg ha anbefalt Thyrfing. geniale! :D *elske*
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel terje, man trenger ikke innta masse flytende for å like det, jeg likte det helt fra starten, og det er i perioder hvor jeg driver på med noe jeg gjerne setter på plata/ene. F.eks. når jeg er vaskeslave på ganga og skal ha opp humøret litt, eller når jeg sitter forran pcn og bare daffer... Synes Kaizers er artig. Ikke særlig flott, men artig. Og jeg liker det veldig godt.

Midt i eksamenslesinga er jeg fryktelig lei og har derfor begynt å laste ned noe ny musikk, og i den forbindelse så tittet jeg over denne tråden for å plukke opp ett og annet nytt, og innså plutselig at jeg ikke hadde skrevet mine preferanser her... Vet jeg må ha skrevet noe i en annen tråd, men uansett... Here it comes...

Er veldig glad i klassisk musikk dersom jeg må velge meg en stilart. Har spilt en del piano, og jeg elsker Beethowen, Chopin og Debussy og mange andre... (Mozart, Bach...). Har også hatt min periode av gammel jazz, og jeg elsker noen av de sangene og måten de ble framført på. Tekstene, lekenheten... Ella Fitzgerald er jo nydelig, og musikalsk er jo Miles Davies helt enestående... Mange å velge mellom her, og som jeg sa så var dette en liten periode i livet mitt, og jeg har ikke noen god oversikt over hva som rører seg i jazz-miljøet, men det er interessant, og jeg hører gjerne på...

Men det denne tråden handler om er jo i hovedsak populærmusikk av ymse kaliber. Rock, pop, punk... Og det er selvfølgelig artig å høre på også... Noen av artistene i cd-hyllene mine (tilfeldig utvalg):

Bob Marley, Jim Stark, Kaizers, Travis, Saybia, Julian Bertzen, Red Hot Chili Peppers, National Bank, Thomas Dybdal, Coldplay, Kurt (man bare fordi den var på salg, men den var ok, noe fantasiløs, men ok), Magnet, Briskeby(den gamle cdn), Bon Jovi (hehe... var på en konsert i Stockholm og masse stemning gjorde at jeg ønsket å høre mer på det...)... På PCn ligger enda mer musikk... Det meste er nevnt her fra før... Radiohead, Oasis, Michael Jackson (tihi... man må jo like han...), The Killers, The Pixes, David Gray, A perfect circle, noe Buckley og diverse annet småtteri...

Har hørt noe metal, men kan ikke si jeg liker det særlig godt. For mye som skjer, for mye bråk. Og ganske mange av tekstene har budskap jeg ikke egentlig ønsker å høre på.

Jeg var forresten på konsert med The National Bank i fjor en gang nede på Rockefeller, og det var utrolig bra. Jeg vet jeg vet... Sammensatt superband uten sjel, men dog! Jeg likte det bra, og ingen kan jo si at Thomas Dybdal ikke kan synge!

:D
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ceres wrote:Er veldig glad i klassisk musikk dersom jeg må velge meg en stilart. Har spilt en del piano, og jeg elsker Beethowen, Chopin og Debussy og mange andre... (Mozart, Bach...). Har også hatt min periode av gammel jazz, og jeg elsker noen av de sangene og måten de ble framført på. Tekstene, lekenheten... Ella Fitzgerald er jo nydelig, og musikalsk er jo Miles Davies helt enestående... Mange å velge mellom her, og som jeg sa så var dette en liten periode i livet mitt, og jeg har ikke noen god oversikt over hva som rører seg i jazz-miljøet, men det er interessant, og jeg hører gjerne på...

Bob Marley, Jim Stark, Kaizers, Travis, Saybia, Julian Bertzen, Red Hot Chili Peppers, National Bank, Thomas Dybdal, Coldplay, Kurt (man bare fordi den var på salg, men den var ok, noe fantasiløs, men ok), Magnet, Briskeby(den gamle cdn), Bon Jovi (hehe... var på en konsert i Stockholm og masse stemning gjorde at jeg ønsket å høre mer på det...)... På PCn ligger enda mer musikk... Det meste er nevnt her fra før... Radiohead, Oasis, Michael Jackson (tihi... man må jo like han...), The Killers, The Pixes, David Gray, A perfect circle, noe Buckley og diverse annet småtteri...
dette var en del forskjellig ja :P
saibya er pent (noen av sangene i alle fall)
Michael Jackson :shock: (kan egentlig ikke komme på noe verre enn ham, om det da ikke skulle være... hmm.. nei, kommer ikke på noen :P )
A perfect circle er _vakkert_ :D
Har hørt noe metal, men kan ikke si jeg liker det særlig godt. For mye som skjer, for mye bråk. Og ganske mange av tekstene har budskap jeg ikke egentlig ønsker å høre på.
skal være enig i at noen tekster er tragiske. omtrent alle sangene til Manowar handler om hvor kult heavy metal er(og det er en smule tragisk fra et powermetal band :P)

Fight Fight Fight
Fighting The World Every Single Day
Fighting The World For The Right To Play
Heavy Metal In My Brain
I'm Fighting For Metal Cause It's Here To Stay

jaja...*riste på hodet* :roll:
Post Reply