Minst likte karakter?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Ashaman wrote:Galad er jo en karakter som er laget til å vere en damebedårer da!!!
Og mettop derfor så liker ingen av mennene han!!
Galad?

Galad er en av RJs mer interessante karakterer - hvordan han mener at han bør handle utfra den temmelig sære moralkodeksen sin gjør ham noe forskjellig fra de andre. Det er også interessant å se hvordan han mener han kan gjøre gode ting, og hvordan han finner ut at Platon hadde rett. :P


Når det gjelder de mindre likte, kommer jeg ærlig talt ikke på noen. Det er mange jeg misliker, men ingen jeg kan peke ut som spesielt dårlig. Det finnes jo så mange slags irritasjonstyper...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Har ikke lest KoD enda, og har hørt at Galad er frempå, og gjør noe, så kanskje jeg liker han bedre da! Og jeg har ikke sagdt at han ikke er en interessant person, men jeg likker ikke oppførselen hans så ekstremt godt, enda.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Han har da heller ikek gjort så mye ennå, eller hva? :wink:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Nope, har bare redda Egwene og noen, husker ikke helt, og så har han blitt rakka ned på av Elayne!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
finduz
Centurion
Centurion
Posts: 58
Joined: Fri Jan 06, 2006 20:08

Post by finduz »

Har er litt med i KoD da.

KoD:
Spoiler
Syns forordet i KoD var skikkelig bra, Galad var skikkelig kul. Var tøff den kampen i starten. :lol:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Har Ashaman lest så langt, da? :P (Sorry hvis jeg undervurderer deg... :wink: )
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Hehe, nei, har ikke lest så langt! Er midt i SK nå, ca der jeg ga opp for et år siden! Ble en lang pause! Men håper å få fingra i KoD snart, og lese ut den i en fei! Eller, kanskje jeg må kose meg med den slik at jeg blir ferdig til aMoL kommer ut!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Har ikke sett så mye til Galad jeg heller(ferdig med FoH), så den eneste meningen jeg har fått av han er at jeg ikke liker han. Dette blir vel mest pga at Elayne ikke liker han. (Men jeg synes det var dårlig gjort å sladre på Rand inne i slottet i EotW. :P )
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven
Posts: 154
Joined: Sat Aug 06, 2005 17:01
Location: Skjær ved Stavanger

Post by Fantasy Freak »

Men Galad gjør alltid det rette! Samme hvem som får gjennomgå etterpå.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Ja, og det kan vere negativt også!
Selv om en manns død kan føre til noe godt/rett, så ville ikke Galad nøle med å gjennomføre det!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

og derfor er han så herlig forutsigbar! :D

(og det hjelper vel en smule på den positive innstillingen at han ser ut som en gud også!)
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Daughter of the Nine Moon
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 35
Joined: Fri Nov 25, 2005 17:22
Location: Eid

Post by Daughter of the Nine Moon »

Damien Frost wrote:Har ikke sett så mye til Galad jeg heller(ferdig med FoH), så den eneste meningen jeg har fått av han er at jeg ikke liker han. Dette blir vel mest pga at Elayne ikke liker han.
Galad er da en fantastisk figur. Føler egentlig litt medynk for han. Stakkaren får ikke noen av de jentene han liker, og det å vokse opp med en så utrolig sytende og sutrende (halv)søster, må være forferdelig. Det at Elayne ikke kan fordra han, gjør han bare enda mer elskbar... :D
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.

Hva med ekornverdet?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724
Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:

Post by Terje »

Pff, hva skal han med alle de andre, når han kommer til å ende opp med Berelain? :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Daughter of the Nine Moon
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 35
Joined: Fri Nov 25, 2005 17:22
Location: Eid

Post by Daughter of the Nine Moon »

Det er sant. Gleder meg til scenen der de møtes (for første gang?) Berelain kan ha det med å skape like mye krøll rundt seg som en Ta'veren når det er menn i nærheten, og Galad visa versa... Det er dog tross alt fortsatt synd på han, dialogen mellom Min og Gawyn, der Gawyn nevner det at Galad er "heartsick because Egwene is gone" var virlerlig sår. Selvom det kanskje er Gawyn det er mest synd på. Dakal liten...
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.

Hva med ekornverdet?
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hvorfor mer synd på gawyn? ville kalle det like synd jeg, Gawyn har ikke noe som tilsier at han skulle engste seg høyere for egwene enn det Galad gjør...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Post Reply