Eller så kan det være dette! heheAshaman wrote:-According to prohecy, Mat will give up "half the light of the world to save the world", and in Egwene al'Vere's dreams has been seen to place his eye on a balance scale. Odin was half-blind, giving up his eye for knowledge.
Tidshjulet vs. Bibelen
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Grunnen til at Mat hadde nokre minner før Rhuidean, kjem truleg hovudsakleg av det "gamle blodet" (eller kva det vert kalla). Mat har reint Manetherensk blod i årene, og nokre gamle minner "flyt fram." Det fyrste dømet på dette er vel krigsropet hans i den fyrste kampen mot trollokane, like før Shadar Logoth.Terje wrote:Se så på Mat. Han mottok av Finnene i Rhuidean store kunnskaper (mer spesifikt: minner) om krigskunst. I bytte for dette, "ga" han fra seg (les: tok Finnene) hans egne minner - altså saker og ting han har sett, og ting han vet. Det symbolske øyet er altså hans egne minner.
Problemet er vel bare - forutsatt at jeg husker rett, noe det langt ifra er noen garanti for - at Mat også hadde slike minner under hans adskillelse fra Aridhol-dolken. Hvordan dette kan ha seg er verre å forklare...
Om dolken frå SL gjorde noko for minnene hans, anna enn at mange av dei forsvann, veit eg ikkje. Det kan vere at den var med å "svekke grensa", slik at det gamle blodet vart meir gjeldande (tenkjer då på det han sa då han vart helbreda i det Kvite Tårnet, og tankane hans i ettertid), men det har eg ikkje noko bevis for.
Uansett, påverknaden frå dolken gjorde at svært mange av hans eigne minner forsvann. Då han kom til Rhuidean framsa han eit ynskje om at desse tomromma i hukommelsen hans skulle verte fylt, noko dei vart. Men som Terje sa, ikkje på den måten han ynskja.
Dei minnene han fekk er minner Finnane har "hausta" frå menn som har vore hjå dei tidlegare. Det kan virke som om dei (iallfall tildels) lever av å rote i minner.
Om Mat vil miste eit auge.
Det gjenstår å sjå, men er ikkje usannsynleg. Det er fleire profetiar om dette, og eg tviler på at minnene hans er ein metafor for eit auge. Det kan sjølvsagt vere, men Finnane tek ingen minner for godt, Mat vil ikkje miste nokre fleire minner fordi han har vore hjå Finnane. Det dei gjer er vel meir å kopiere minner. Difor ser eg på den tolkninga som ganske usannsynleg.