Jeg kjøpte de siste 3 av bøkene etter at jeg vant en signert utgave av bok nr. 1. Jeg hadde lest alle fra før av, og synes at de er kjempebra!
Edit: Det er bemerkelsesverdig, siden jeg ikke liker nynorsk
De lot meg ikke beholde min fine spoilerbefengte signatur...Bah!
Jeg skal få den tilbake!
En gang...helt sikkert...
ja...
Drakan går i duell med han prinsen (husker ikke navn), prinsen vinner, men Drakan støter en kniv inn i han! Prinsen dør nesten, og han dør offisielt, men ikke i virkeligheten. ''Prinsen'' blir gravlagt, men det er egentlig halvbroren Drakan. Siden de er nesten helt like! Så lever prinsen på landet resten av livet, sammen med Dina og de!
Davin finner ut at han og minste jenta er ungene til smeden, og blir veldig glad! Dina og moren går inn i de dødes verden, og taler, sammen med den døde Svartemesteren, til folket, og sier hvor dumt det er å krige!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ja, er helt enig. Skammerserien er noen av de beste bøkene jeg har lest, etter tidshjulet da.. Men er det noen som har lest "De tre og han som gjør vondt verre"? Anbefales sterkt!
Hanna Sedai wrote: Men er det noen som har lest "De fire og han som gjør galt verre"? Anbefales sterkt!
Ja, kjempe morsom!! Jeg har satt meg på venteliste for den siste boken, håper den er ledig snart...
Handler om fire dyr som har magiske krefter. De er etterkommerne til de fire sterkeste trollmennene som har eksistert. De er ikke klar over dette før de blir funnet av noen magiske munker som skal trene dem opp. Samme regla med de gode mot de onde. Det var en elg, en ilder, en panda og en vaskebjørn... Det hele blir ødelagt av han som gjør galt verre: skilpadden som er den eneste arvingen til Turtle Wax formuen. En blanding av humor og fantasy. MÅ leses, etter min menig passer den for alle.
Hvis noen lurer heter prinsen Nicodemus/Nico
Spoiler
Var det ikke slik at Nico reiste vekk fordi han ikke ønsket å bli oppdaget etter han hadde drept Drakan. Så fikk Dina kjærlighetsorg, men forelsket seg i han som lagde hårnålen?