Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert
Moderators: Lothair Mantelar , Sauegjeteren
Nicke
Mørkefrende
Posts: 32 Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström
Post
by Nicke » Sat Jan 28, 2006 23:28
Alle bökene har sin egen tittel men serien kalles "sagan om drakens återkomst".
I tillegg så deler dem bökene mer!
finnes det en del av serien på norsk som heter "de nio månaders dotter"? men oversatt til norsk?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724 Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:
Post
by Terje » Sat Jan 28, 2006 23:34
Nei. Etter Kaosets Herre ble vel alle bøkene utgitt i en-volumsutgaver, og de nye utgivelsene er også i ett volum, snarere enn oppdelt.
Og før Kaosets Herre var vel ikke Tuon introdusert, annet enn i revenes "profeti" til Matt?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen. , 3.315.
Nicke
Mørkefrende
Posts: 32 Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström
Post
by Nicke » Sat Jan 28, 2006 23:41
De tre siste bökene som jeg har skjönt det på svensk er:
de nio månarnas dotter 2003
dunkelets korsväg 2003
de dödas stad 2004
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724 Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:
Post
by Terje » Sat Jan 28, 2006 23:55
Det høres definitivt ut som oversettelser av Crossroads of Twilight, eller Skumringens Korsvei, som den heter på norsk.
Koster en av de bøkene mye, da?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen. , 3.315.
Ashaman
M’hael
Posts: 1746 Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara
Post
by Ashaman » Sun Jan 29, 2006 0:01
Blr vel det samme som på norsk vell? Hele serien heter Tiden Hjul, og så er den delt inn i ''små-sreier'' som har egne navn!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Nicke
Mørkefrende
Posts: 32 Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström
Post
by Nicke » Sun Jan 29, 2006 0:04
Terje wrote: Det høres definitivt ut som oversettelser av Crossroads of Twilight, eller Skumringens Korsvei, som den heter på norsk.
Koster en av de bøkene mye, da?
Koster rundt 50 kr pocket
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724 Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:
Post
by Terje » Sun Jan 29, 2006 0:09
Oi... tror jeg må legge meg i sela for å forbedre svensken min jeg. Eller, jeg skulle ha gjort det, hvis jeg ikke allerede har sånn omtrent to utgaver av hver WoT-bok...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen. , 3.315.
Nicke
Mørkefrende
Posts: 32 Joined: Thu Jan 26, 2006 0:14
Location: Lilleström
Post
by Nicke » Sun Jan 29, 2006 0:19
Faen må få kjöpt meg serien!
Den eneste jeg har er ung vår for dem var så treige til å kjöpe den på bibloteket.
Har så klart det tre siste på svensk
Stefan
Ta’veren
Posts: 957 Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen
Post
by Stefan » Sun Jan 29, 2006 21:12
Ashaman wrote: Blr vel det samme som på norsk vell? Hele serien heter Tiden Hjul, og så er den delt inn i ''små-sreier'' som har egne navn!
Les det Nicke skriver en gang til du...
Ashaman
M’hael
Posts: 1746 Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara
Post
by Ashaman » Sun Jan 29, 2006 22:40
Åja! Sånn kan det gikk!
Var det med at han sa at det heter sågan om drakens atterkost, når jeg spurte om det het Tidens hjul som forvirret meg!
*bøye seg i støvet*
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Simen
Ta’veren
Posts: 602 Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm
Post
by Simen » Sun Jan 29, 2006 23:19
Ashaman wrote: Åja! Sånn kan det gikk!
Må ha vært den morsomste grammatiske feilen jeg har sett på lenge.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ashaman
M’hael
Posts: 1746 Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara
Post
by Ashaman » Mon Jan 30, 2006 16:11
Veit at det er en gramatisk feil! Men jeg bruker den av og til fordi den er litt komisk!
Sånn kan det gikk liksom!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Posts: 2854 Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA
Post
by Kjetil » Wed Mar 15, 2006 16:24
Simen wrote: Ashaman wrote: Åja! Sånn kan det gikk!
Må ha vært den morsomste grammatiske feilen jeg har sett på lenge.
Haha, jeg leste den posten 4 ganger før jeg så feilen. Klarte ikke å oppfatte at det sto "Sånn kan det
gikk !", leste Sånn kan det gå!
nynaeve91
Trollok
Posts: 21 Joined: Wed Mar 15, 2006 20:16
Location: Trøndelag.
Contact:
Post
by nynaeve91 » Sat Mar 18, 2006 14:52
Jeg leser på norsk pga. at hun jeg låner bøkene av har de på norsk. Eller, alle som er kommet ut i alle fall. De har ikke bøkene på biblioteket..
Ashaman
M’hael
Posts: 1746 Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara
Post
by Ashaman » Sat Mar 18, 2006 16:11
Du kan få dem til å bestille dem fra andre biblotek, eller så kan du få dem til å kjøpe dem inn!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere