Diskusjon om dyr
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Diskusjon om dyr
På ett annet forum dukket det opp en sånn tråd, som ble ganske populær, så jeg bestemte meg for å starte opp en her også.
Vel, først vil jeg si noe om pels. Jeg skjønner ikke hvorfor folk går med pelskåper og sånt!. Så en film fra Kina som viste hvordan noen av dyrene hadde det og ble drept for en stund siden. De ble faktisk flådd levende! O.O
Og de utrydningstruede dyrene da. Mange er jo truet på grunn av oss, og krypskyttere gjør det ikke noe bedre. Tigeren er jo ett av verdens mest populære dyr, men også ett av de som er ganske truet... Hvis mennesker ikke kan klare å redde ett så populært dyr som tigeren, hvordan skal det da gå med mindre populære dyr?
Vel, først vil jeg si noe om pels. Jeg skjønner ikke hvorfor folk går med pelskåper og sånt!. Så en film fra Kina som viste hvordan noen av dyrene hadde det og ble drept for en stund siden. De ble faktisk flådd levende! O.O
Og de utrydningstruede dyrene da. Mange er jo truet på grunn av oss, og krypskyttere gjør det ikke noe bedre. Tigeren er jo ett av verdens mest populære dyr, men også ett av de som er ganske truet... Hvis mennesker ikke kan klare å redde ett så populært dyr som tigeren, hvordan skal det da gå med mindre populære dyr?
-
- Sauegjeter
Har ikke noe imot pels jeg. Det er selvfølgelig ikke noe stas med syke kinesere som pelser dyra levende, men lovlig og human avliving er da greit det. Vurderer å starte med pels selv jeg. Og nå er jeg forberedt på pepper. Og pels er jo ikke noe værre enn kjøttdrift. Dyret skal jo dø uansett før man gjør noe mer med det. Trist at folk mishandler dyr på måten du beskriver Terje og trist at folk henger seg opp i det og tror det er den eneste måten folk driver pels på.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Jeg er en pelsbekjemper. Jeg har kritisert mange for å bruke pels og reagerer veldig sterkt på dette området. Jeg har bare tatt små skritt for å støtte pelsbekjempere til nå, men når jeg får penger kommer det til å bli en større innsats. Det at trua dyrearter skal bli utrydda på grunn av pelsen er en skandale. Vi mennesker, da gjelder det flest hvite, bryr oss bare om oss selv og bryr oss ikke om omgivelser og medskapninger. Det er vi hvite som har skylden for denne industrien og alt annet. Det er vi som bruker pels og presser afrikanere og asiatere til å flå dyr for å klare å leve. Vi presser de ut av alle andre markeder og lar den eneste industrien for dem være pelsundustri.
Dyreelsker, beskytter, forkjemper
Morten
Dyreelsker, beskytter, forkjemper
Morten
Nesten alle dyr er med på å holde jorden frisk. Hva ville skjedd hvis det ikke hadde vært dyr på planeten? Bakteriene ville ikke fått de mineralene å bryte ned og næringskjeden ville blitt brutt. Vi, mennesker, er ikke nødvendige i næringskjeden. Tallet på dyr ville stabilisert seg. Ville blitt plass til planteetere som blir spist av kjøttetere som blir spist av større kjøttetere. Det ville blitt en bedre balanse hvis vi, hvite, ville vært mindre opptatt av oss selv.
Mennesker er verdt mer enn dyr. Greit nok at folk har en annen oppfatning, men da vil jeg gjerne høre hvordan hverdagen dems forløper seg. Viser de like mye hensynsfullhet mot dyr som mot mennesker? Har de aldri drept en mygg?
Har selv pels på anorakken min, og ser ikke noe problem overhodet med det. Pels er godt og varmt!
Har selv pels på anorakken min, og ser ikke noe problem overhodet med det. Pels er godt og varmt!
Selv om ikke menneskene hadde vært en del av naturen, ville fortsatt dyrater dødd ut hver eneste dag.
Uansett, det er på grunn av du er et menneske du er i stand til å tenke som du gjør. Dyr gir fullstendig faen. Evusjonen har ført til at menneskene fins, og jeg er helt sikker på at jorden er avhenig av menneskearten. Fremtiden vil vise til hva.
Ekstreme dyrvernere er et resultat av vi har det alt for godt. Det finnes langt verre ting. Mennesker spiser dyr, dyr spiser dyr, dyr spiser planter og vi bruker pels for å holde varmen. Naturen er veldig enkel.
Selvsagt må alt gjøres med måte, men heldigvis er mennesker utstyrt med litt høyere intelligens enn dyr, og det klarer vi nok.
Uansett, det er på grunn av du er et menneske du er i stand til å tenke som du gjør. Dyr gir fullstendig faen. Evusjonen har ført til at menneskene fins, og jeg er helt sikker på at jorden er avhenig av menneskearten. Fremtiden vil vise til hva.
Ekstreme dyrvernere er et resultat av vi har det alt for godt. Det finnes langt verre ting. Mennesker spiser dyr, dyr spiser dyr, dyr spiser planter og vi bruker pels for å holde varmen. Naturen er veldig enkel.
Selvsagt må alt gjøres med måte, men heldigvis er mennesker utstyrt med litt høyere intelligens enn dyr, og det klarer vi nok.
Javel, altså verdsetter du ikke alle dyr like mye som mennesker, som du sa du gjorde. Regner med at du heller mente at dyr skal behandles med respekt, og det tror jeg ingen her er uenig med. Men at de skal behandles med respekt, har ingen ting med at de kan brukes som pelsdyr, så dere tre som hater pels bør komme med noen gode argumenter snart på hvorfor det er respektløst overfor dyrene.
Last edited by Eivind on Wed Mar 08, 2006 20:35, edited 1 time in total.