Momo, eller kampen om tiden

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Post Reply
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Momo, eller kampen om tiden

Post by Fantasy Freak »

Har noen lest denne boka. Vi leste den på skolen, var sånn at alle leste samme boka. Nå har vi fått i oppgave å lage en bokmelding. Det jeg ville var at noen skulle hjelpe meg litt med det.

Hadde ikke noe til overs for boka, men kanskje noen her har lest den og er villig til å hjelpe med en bokmelding?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har aldri lest boka selv, men siden jeg har hukommelse som en elefant synes jeg å huske at en bibliotekar, som anbefalte den til klassen min da vi gikk på barneskolen, sa at noe av cluet i boka er at Momo er utrolig flink til å lytte og greier. Hun kan få folk til virkelig å slappe av og stresse ned, og slik får hun dem til å fortelle henne om problemene sine. Denne informasjonen bruker hun så til å presse dem for penger.

Hehehe, neida, naturligvis er det nok at hun lytter til dem uten å avbryte; det hjelper dem å få lufta ut dårlige følelser og sånt.

Husk ikke å ta dette altfor alvorlig, siden det er basert på et par 10-14 år gamle minner... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Har nok heller ikke lest boka, men jeg tenkte jeg skulle komme med en liten refleksjon angående denne og (en del) andre, liknende henvendelser her på forumet.

Noen som vet hva jeg mener?

Merkelig hvordan noe blir et topic når noe skal levers inn eller framføres...
Urban tilværelse
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Er sant det du sier Terje. Du husker nok rett!

Tror jeg bruker bokmeldingene på denne siden som mal, nesten, bare at jeg skriver om den boka så klart!
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

å, den er jo så søt. men det er en liten evighet siden jeg har lest den, så jeg er nok ikke til så stor hjelp. finnes nok av anmeldelser ute på nettet hvis du først skal bruke noen andres arbeid. ;)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Du kan for eksempel begynne med å søke etter "Michael Ende" på wikipedia... (innbiller meg at han er forfatteren...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Joda, stemmer det. Skal nå først se hva jeg kan lirke ut av hodet mitt. Er jo en del oppi der. Har tross alt lest boka :P
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Den hørtes ufattelig teit ut.

Btw. Hvis dere liker Michael Ende anbefaler jeg "Den Uendelige Historien". Den er bra den.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Fantasy Freak wrote:Er sant det du sier Terje. Du husker nok rett!

Tror jeg bruker bokmeldingene på denne siden som mal, nesten, bare at jeg skriver om den boka så klart!
Vel, jeg ville ikke brukt våre wot-anmeldelser (hvis det var de du mente) slavisk. Disse er skrevet for fansen, og hadde nok blitt gjort litt annerledes dersom det var en norsk stil.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Fantasy Freak
Hengiven
Hengiven

Post by Fantasy Freak »

Ikke akkurat noe kopiering, men bare noe å se etter :D
Post Reply