Herr Sauegjeter!
For det første var det ikke jeg som kom med at ulven var her først. Så der beskylder du meg noe for noe jeg ikke har sagt eller skrevet er mer riktig å si. Nei, skrive.
Jeg synes vi bør prøve å beholde alle skapninger på denne kloden. Hva tror du resten av kloden ville sagt hvis vi uttryddet alle rovdyrene vi har i Norge og samtidig krevd at de andre landene må beholde rovdyrene? Du ville vel ikke brydd deg. La alle land uttrydde sine rovdyr. Da slipper vi fremtidig eventyr med rovdyr. Da vil sauen komme i hovedrollen. Jeg er meget sikker på at det er hovedmålet ditt, Sauegjeter. Sauen blir en menneskespisende kjempe, men den blir til slutt vegeterianer og går over hele fjellet resten av livet.
Du sier at dyr er til å spises. Spiser ikke rovdyrene?
"At naturen detter fra hverandre er heller ingen god unnskyldning." Er ikke det en unnskyldning? Etter det jeg skjønner av denne setningen så betyr det at naturen detter fra hverandre, men at du ikke bryr deg om dette. Kanskje har jeg misforstått deg der, men det får så være.
Tror du at en person kan stoppe bilene og CO2-utslippene?
Jeg kjører ikke bil, jeg kaster ikke søppel i naturen, jeg panter flasker, jeg er med på å resirkulere, jeg kjøper ikke produkter av tre fra regnskogen. Jeg prøver å gjøre mitt.
Diskusjon om dyr
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
- Sauegjeter
OK, så overdrev jeg litt også da. Jeg var i dårlig humør før i kveld og et sted måtte det gå ut.
Men jeg er egentlig ikke imot rovdyr så særlig mye, men syned likevel at beitedyr bør ha et vist fortrinn. Selvfølgelig kan det ikke være slik at det går framfor alt og heller ikke det samme med rovdyr. Ellers må jeg få lov til å si at en del naturvernere irriterer meg grenseløst.
Så da håper jeg vi kan skrive som normale mennesker igjen Rambomons og slutte fred?
PS: Siden det i utganspunktet var snakk om pels her så er jeg for det. Selv om jeg har sagt det før.
Men jeg er egentlig ikke imot rovdyr så særlig mye, men syned likevel at beitedyr bør ha et vist fortrinn. Selvfølgelig kan det ikke være slik at det går framfor alt og heller ikke det samme med rovdyr. Ellers må jeg få lov til å si at en del naturvernere irriterer meg grenseløst.
Så da håper jeg vi kan skrive som normale mennesker igjen Rambomons og slutte fred?
PS: Siden det i utganspunktet var snakk om pels her så er jeg for det. Selv om jeg har sagt det før.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Normalt kan jeg aldri skrive, men slutte fred kan jeg. Jeg var jo hovedperson bak freden bak palestinere og israelere. Dessverre holdt ikke denne avtalen veldig lenge. Ikke min skyld. Vanskelig for meg å holde kontroll på en 70-år gammel israeler som ville slippe en palestiner inn på en utedo på en campingplass på grensa. Dette førte til at palestiner satte seg ned på grensen og kvittet seg med avføringen sin der.
Jeg var også med på å stoppe krigen mellom Jehovas vitner og islamistene. Denne krigen ble ikke slått opp i media. Dette skyldtes at jeg fikk konflikten under kontroll på bare tre år. Da hadde medlemstallene i Jehovas vitner sunket til det halve, men likevel kommer de på døren til alle. Bortsett fra til meg. Heldigvis.
Jeg vil ikke skryte av at jeg er flink til å slutte fred, men måtte bare trekke det frem. Håper ikke jeg har såret noen med dette.
Jeg var også med på å stoppe krigen mellom Jehovas vitner og islamistene. Denne krigen ble ikke slått opp i media. Dette skyldtes at jeg fikk konflikten under kontroll på bare tre år. Da hadde medlemstallene i Jehovas vitner sunket til det halve, men likevel kommer de på døren til alle. Bortsett fra til meg. Heldigvis.
Jeg vil ikke skryte av at jeg er flink til å slutte fred, men måtte bare trekke det frem. Håper ikke jeg har såret noen med dette.
-
- Sauegjeter