Ah, endelig noen andre som også har lest serien mer enn to ganger!
Sauegjeteren wrote:Det som er lett å bli forvirret av med disse titlene er at hvertfall de 4-5 første var delt i flere deler med forskjellig navn. Verdens Øye for eksempel er jo delt i to og heter da Flukten fra Emondsmark og Stormens øye. Jeg bare sier ifra slik at ikke så mange blir forvirret av dette.
Uff ja, vet det. Heldigvis har de slutta med dette nå.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
jeg vandret bare rundt i bokhandelen. så en bok på tilbud, kjøpte den og leste den i høstferien 2003, som jeg tilbrakte på en gresk øy som jeg ikke husker navnet på. dermed var jeg hooked.
må jo få med seg alt. Det dumme er at jeg føler alt nå at jeg begynner å glemme alt for mye. Jeg har bare lest KoD en gang, kanskje jeg skulle prioritere en omlesning på den.
Eg har for ein uvane å lesa alt for mye og har heve meg over all fantasi så finnes (tror eg). Når eg begynnte å lesa tidshjulet serien hva det som om eg hva limt te boko. eg tok an me over alt og eg gikk ikkje ein dag uten å lesa bøken. Det ente me at eg på ein månde ellår to hadde lest ut alle bøkene så hva då og at karakterene gikk te buns.
Det finnes gull og perler i mengde, men å tale med kunnskap er et kosbart smykke
Knife og Dreams. Den 11. boka. Den er ikke blitt gitt ut på norsk enda. Og bare venn deg til forkortelsene. Tror foresten det er ei liste over dem på forrige side på denne topicen. Og jeg kan røpe at jeg vet han driver på med 4. boka.
Jo, fordi jeg elsker fantasy. Og så begynte Tomas å lese dem. (Han har akkurat meldt seg inn NÅÅÅÅÅ!!!!!!) Så bare fulgte jeg etter, kinda. Vi låner dem av samme damen. Spoiler
Jeg liker fantasy, åsså en dag kom ei jeg kjenner og sa at dette var en kjempe bra bok, så jeg begynte å lese litt i den da... Å nå er jeg helt hekta på tidshjulet
Virkar som alle som les WoT blei hekta ved ein tilfeldegheit, eller blei fortald om WoT av ein bekjent, som blei hekta ved ein tilfeldegheit!
Hehe, det viktigaste er at det er mange som les då!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere