Du svarte ikke på spørsmålet, selvsagt er det ikke barnet sin skyld, men ville du klart å gi det et verdig liv?
Statistisk vil det barnet ha en veldig stor sjanse til å bli overgriper selv. Og påføre samme helvetet på et(oftest mange flere) nytt barn. Ville det ikke være bedre å bryte sirkelen?
Nynaeve wrote:Det er noe annet. Vi spiser jo eggene. Det er jo noe godt det går til. Det eneste gode med abort er at moren slipper å føde barnet og oppdra det...
I følge den logikken, Nynaeve, må du være for forskning på befruktede egg? Da ville man jo gjort noe godt med eggene...
(Og kristne generelt er ganske sterkt i mot akkurat det...)
Der skjønner jeg ikke helt hva du mener. I Kristendommen er ikke et hønseegg like mye verdt som et ufødt menneske, fordi menneskene står over alt annet.
Kjetil wrote:Du svarte ikke på spørsmålet, selvsagt er det ikke barnet sin skyld, men ville du klart å gi det et verdig liv?
Statistisk vil det barnet ha en veldig stor sjanse til å bli overgriper selv. Og påføre samme helvetet på et(oftest mange flere) nytt barn. Ville det ikke være bedre å bryte sirkelen?
Hvilken statistikk er det? Bør ikke alle få en sjanse? De er jo uskyldige til det motsatte er bevist
Jo, men dersom du mener det er godt å spise egg fordi det er nyttig for oss, bør jo det å benytte aborterte egg også brukes på en så positiv måte som mulig, og finne svar på gåter og sykdommer.
Kjetil wrote:Du svarte ikke på spørsmålet, selvsagt er det ikke barnet sin skyld, men ville du klart å gi det et verdig liv?
Hvilken statistikk er det? Bør ikke alle få en sjanse? De er jo uskyldige til det motsatte er bevist
Det er sant at de er uskyldige, men er det ikke verd å ofre noen få celler for å spare verden for så mye ondskap?
Bare tenk på hver gang du har mensen, mister du ett egg, det er et potensielt liv, burde ikke det ha fått sjansen?
Hver gang en gutt ejakulerer, dør millioner av potensielle liv, burde ikke de fått sjansen?
Men det er ikke liv Det er bare noe som kan bli liv, men har ikke blitt det ennå.
Man vet jo ikke at de barna man føder kommer til å begå overgrep mot noen, derfor skal man ikke drepe dem.
Hvorfor er det noe mer liv før det har blitt født? Fosteret kan ikke tenke, ikke føle, ikke tro, ikke puste, ikke leve. Er fortsatt bare et potensielt liv.
Kjetil wrote:Hvorfor er det noe mer liv før det har blitt født? Fosteret kan ikke tenke, ikke føle, ikke tro, ikke puste, ikke leve. Er fortsatt bare et potensielt liv.
Det vet man jo ikke. Jeg vet i hvertfall at et foster kan føle og det kan høre. Det lever.
Kjetil wrote:Hvorfor er det noe mer liv før det har blitt født? Fosteret kan ikke tenke, ikke føle, ikke tro, ikke puste, ikke leve. Er fortsatt bare et potensielt liv.
Det vet man jo ikke. Jeg vet i hvertfall at et foster kan føle og det kan høre. Det lever.
Hvordan vet du det? Det har verken ører eller et utviklet nervesystem. Og hjernen er vel knapt tenkt en tanke.
Jeg kan jo ikke bestemme om andre kan ta abort eller ikke, men dere spurte om ens egen personlige mening, ikke sant?
Klart at hvis en kvinne virkelig vil ta abort, så okei....hun må vel få gjøre det. Jeg synes bare ikke det er rett å gjøre det.