Tråden for kvinnelige problemer av ymse art

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hehehe, ja, var det eg reagerte på... Men sjølv om han snakkar om alvorlege sjukdommar er det jo litt merkeleg at ein fortidlegfødt unge med ein sjukdom skal ha fleire rettigheitar enn ein unge som har same sjukdomen og er eldre, men ikkje er fødd enno...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg ville nok måtte tenke grundig dersom jeg fikk et barn med Downs. Vet ikke hva jeg hadde gjort i den situasjonen. Man kan argumentere så mye man vil med at downsbarn har et verdig liv og opplever glede og kan mestre alvor så mye, men det er fryktelig vanskelig, og jeg vet ikke hva jeg ville gjort.
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Er jo et definisjonsspørsmål.

Men jeg synes at de genene som skaper disse sykdommene(de som er arvelige) burde jo fjernes. For og utrydde problemet en gang for alle. Tidligere fikset naturen seg selv, med at de syke genene ble sortert ut når de svake ikke overlevde oppvektsten. Nå er vi uheldigvis blitt så flinke til å ta oss av hverandre. At så lenge du kan puste, hjertet slår overlever du. De svake genene blir ikke sortert ut i den grad det gjorde tidligere.
Evolusjonen har stoppet opp, og mennesket forbedre seg ikke lenger

Utenom at de pene – får hyppigere seksuell omgang – enn de stygge, og vi blir vakrere og vakrere :)

-(Sensur av admin, denne var litt for grov, kjetil)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Syns jeg ser litt nazistiske holdninger her med den sterke rasen, men er jo enig. Og forresten er jeg ikke sikker på hvor mange CP og downs folk som får seg og avkom. Løser seg liksom litt selv det der.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Ceres wrote:Jeg ville nok måtte tenke grundig dersom jeg fikk et barn med Downs. Vet ikke hva jeg hadde gjort i den situasjonen. Man kan argumentere så mye man vil med at downsbarn har et verdig liv og opplever glede og kan mestre alvor så mye, men det er fryktelig vanskelig, og jeg vet ikke hva jeg ville gjort.
Jeg vet i hvert fall hva jeg ville gjort.

Downs mennesker blir sterilisert hvis ikke de er det fra før.
Last edited by Akira on Fri Mar 17, 2006 19:40, edited 1 time in total.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Loki wrote:Hehehe, ja, var det eg reagerte på... Men sjølv om han snakkar om alvorlege sjukdommar er det jo litt merkeleg at ein fortidlegfødt unge med ein sjukdom skal ha fleire rettigheitar enn ein unge som har same sjukdomen og er eldre, men ikkje er fødd enno...
Jeg har vanskelig for å forstå hva du mener her... Abortgrensen er 12 uker, 18 gjennom nemd. Man kan ikke holde liv i barn som fødes før den 21-22 uke (og også det er uhyre vanskelig)... Ser du problemet?

Og Kjetil - CP og downs, to av de genetiske sykdommene som er nevnt her - de barna vil nok ikke reprodusere likevel, så genene går tapt uansett...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ceres wrote:
Loki wrote:Hehehe, ja, var det eg reagerte på... Men sjølv om han snakkar om alvorlege sjukdommar er det jo litt merkeleg at ein fortidlegfødt unge med ein sjukdom skal ha fleire rettigheitar enn ein unge som har same sjukdomen og er eldre, men ikkje er fødd enno...
Jeg har vanskelig for å forstå hva du mener her... Abortgrensen er 12 uker, 18 gjennom nemd. Man kan ikke holde liv i barn som fødes før den 21-22 uke (og også det er uhyre vanskelig)... Ser du problemet?

Og Kjetil - CP og downs, to av de genetiske sykdommene som er nevnt her - de barna vil nok ikke reprodusere likevel, så genene går tapt uansett...

Jeg bare kokte isammen noe, for å få en reaksjon, som aldri kom. Hvor er fanatikerene? :)
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Sensurerte det tidligere innlegget ditt, Kjetil. Bare så du (og eventuelt støtede) er klar over det.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Vi er blitt litt puritanske – eller hva man kaller det – i det siste :P

Btw, jeg kommer til å gå igjen alle postene deres i denne og religion tråden senere, og svare på alt jeg reagerer på, så nemlig at det var litt kristenfundamentalistiske tendenser her :p
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Er det noen spesiell grunn til denne nyfunne puritanismen? :lol: Neida, synes det er riktig med litt sensur der, jeg også.

Gleder meg til reaksjonene dine Eivind.
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Kristenfundamentalister? Overhodet ikke, kun to so har kommet ut av skapet som kristen, og begge var typiske bedehuskristne. :)
Vil heller si at det er en stor overvekt av agnostikere og ateister. Ble en overvekt og litt ensidig debatt.

Men uansett, vi trenger et nytt kvinnelig dilemma. Kanskje noe koseligere denne gangen.

1:Hvorfor blir jenter lettere stemplet som løse og billige enn gutter? Hvis de hopper til køys i samme tempo som er mere kult blant gutter.
2: Og hvorfor ser vi dette fenomenet i større grad på landet enn i byene?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ser på alle som hopper til sengs for kjapt (gutter og jenter) som løse, og uaktuelle å hoppe til sengs med... :lol:
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ikke gjør dette for enkelt da Ceres :)

Uansett, da er alle gutter løse. Og du får et definisjonsproblem.
Hvorfor er det sånn at det er forskjell på gutter og jenter?

Hvorfor, når jeg var litt yngre, var det "OK" for mine foreldre at jeg var ute til langt på natt, fant på fantere, og tok med meg hjem jenter hjem.
Men nå som min lillesøster er i samme alder, er det noe helt annet.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Kjetil wrote: Utenom at de pene – får hyppigere seksuell omgang – enn de stygge, og vi blir vakrere og vakrere :)

det tror jeg ikke. stygge mennesker finner hverandre de også.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Alle gutter er ikke som deg Kjetil, som vil ha seng på første daten. :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Locked