Ikke-fantasy litteratur
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Hvis du liker spenningsromaner om spioner og sånt, anbefaler jeg Fredrick Forsyth. "Djevelens alternativ" og "Sjakalen" er kanskje hans beste, men han har en del andre bra bøker også. Men spesielt "Djevelens alternativ" er rå. ("Sjakalen" er kanskje best kjent...)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Til dere som er glade i bøker, vil jeg komme med en anbefaling:
Dersom du bor i nærheten av et stort bibliotek (eller bare et bibliotek i en litn kommune, hvor de for eksempel holder på å slå sammen filialer), ta turen innom og sjekk om de har utgåtte bøker de vil kvitte seg med.
Har skaffa meg utrolig mye flott på slike salg. For eksempel i dag, da jeg fikk tak i Mark Twains Tow Sawyer, i et opptrykk fra 1949, til bare 5 kroner. Og boka var bare lest tre ganger siden det forrige utlånssystemet ble igangsatt en gang på 70-tallet. Med andre ord, den er i veldig god stand.
Dersom du bor i nærheten av et stort bibliotek (eller bare et bibliotek i en litn kommune, hvor de for eksempel holder på å slå sammen filialer), ta turen innom og sjekk om de har utgåtte bøker de vil kvitte seg med.
Har skaffa meg utrolig mye flott på slike salg. For eksempel i dag, da jeg fikk tak i Mark Twains Tow Sawyer, i et opptrykk fra 1949, til bare 5 kroner. Og boka var bare lest tre ganger siden det forrige utlånssystemet ble igangsatt en gang på 70-tallet. Med andre ord, den er i veldig god stand.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Oi, det der hørtes jo enda bedre ut! 
Når vi først snakker om salg, er det andre enn meg som har vært på Mammutsalg ennå, da? Var i vei en tur på torsdag, sve av 400 kroner, og skal i vei igjen på tirsdag eller noe sånt. Kanskje ikke helt lurt å svi av hele studielånet uka etter at det kom, men hva har man sparekontoer for, eller hva?
Når vi først snakker om salg, er det andre enn meg som har vært på Mammutsalg ennå, da? Var i vei en tur på torsdag, sve av 400 kroner, og skal i vei igjen på tirsdag eller noe sånt. Kanskje ikke helt lurt å svi av hele studielånet uka etter at det kom, men hva har man sparekontoer for, eller hva?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Herre jemeni hvor dårlig mammutsalget var i år altså! Har alltid pleid å finne masse artig på de salgene, men i år var det kun et par bøker jeg var fristet til å kjøpe... (Men så fant jeg ut at pengene var mer verdt i høst da jeg skal ut å reise, og at jeg kan kjøpe de bøkene senere. Noe av tolstoj som fanget min interesse...)
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Tror bare jeg kjøpte bøker av forfattere jeg ikke har høt om, jeg. Kommer i alle fall ikke på noen av dem nå. Unntatt ei illustrert barnefaktabok om en borg under beleiring og ei populærvitenskaplig bok om Norges historie i årstall. Og ei bok som het "Magi i praksis" -- virka som litt cheesy "hverdagsfantasy", men siden den var utgitt på Pax gikk jeg ut fra at den ikke kunne være fullstendig umulig....
Men så mange russere, Stine! Blir helt imponert, jeg. (=
Men så mange russere, Stine! Blir helt imponert, jeg. (=
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:

