Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Så du tilhører ikke den store skaren av Heroes-fans som hater 4, elsker 2 og har et fanatisk forhold til 3? :lol:
Niks. Så vidt eg forstår er hovudproblemet til folk at AIen på 4 er for dårleg, men eg er for dårleg spelar til å merke det, så...
Selv synes jeg 2 er best, siden det som sagt har en del som de andre mangler.
Hatar at ein ikkje kan dele opp troppene sine i 2!
Gleder meg som en unge til 5 kommer om et års tid, men er tvilsom til hele 3D-opplegget...
Eg òg... til begge deler.
Jeg er forresten overbevist om at HoMM II-soundtracket må være uovertruffent akkomagnement til lesning, særlig av fantasy. :D
Klarar ikkje å lytte til musikk medan eg les. :(
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Loki wrote:
terje wrote:Så du tilhører ikke den store skaren av Heroes-fans som hater 4, elsker 2 og har et fanatisk forhold til 3? :lol:
Niks. Så vidt eg forstår er hovudproblemet til folk at AIen på 4 er for dårleg, men eg er for dårleg spelar til å merke det, så...
Haha, samma her! Selv spiller jeg stort sett bare "ego hotseat", som jeg plaier å kalle det... :lol:
Selv likte jeg det at de introduserte flere RPG-elementer i serien, selv om de jo var noe beskjedne, og at Heroene døde for lett. Skal bli kult i H5, hvor Heroene er udødelige, men kan deale direct damage! :D
Loki wrote:
terje wrote: Selv synes jeg 2 er best, siden det som sagt har en del som de andre mangler.
Hatar at ein ikkje kan dele opp troppene sine i 2!
Enig. Det er jo lett å forbigå når man hyrer dem, men senere er det ei kilde til mye irritasjon, ja...
Loki wrote:
terje wrote: Jeg er forresten overbevist om at HoMM II-soundtracket må være uovertruffent akkomagnement til lesning, særlig av fantasy. :D
Klarar ikkje å lytte til musikk medan eg les. :(
Ikke?
Selv klarer jeg nesten ikke å lese uten. Med snakking, som f.eks. fra TVen blir det verre, men musikk, forutsatt at den ikke er for høy, er bare godt. Deilig å ikke høre noe fra utenomverdenen! :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

terje wrote:Ikke?
Selv klarer jeg nesten ikke å lese uten. Med snakking, som f.eks. fra TVen blir det verre, men musikk, forutsatt at den ikke er for høy, er bare godt. Deilig å ikke høre noe fra utenomverdenen! :D
Musikk mens man leser er diiiiiigg. Pleier å høre på Lotr-soundtracket, Keane, Lene Marling og Simon & Garfunkel.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg kjører stort sett shuffle i winamp, hvilket betyr at jeg hører på alt fra Dimmu Borgir, Rage Against the Machine, QUOTSA, Sex Pistols og Nirvana, til Kings of Convenience, Madrugada, Pink Floyd, Pixies, og Radiohead. :)

Variasjon is the new loud! :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Stefan wrote:
terje wrote:Ikke?
Musikk mens man leser er diiiiiigg. Pleier å høre på Lotr-soundtracket, Keane, Lene Marling og Simon & Garfunkel.
hører helst på musikk uten sang mens jeg leser.. hvis det er sang, blir det gjerne til at jeg stopper opp i lesinga og prøver å følge med på teksten. det kan gå til nød hvis det er sanger jeg kan godt, though..
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Er jeg alene, blir jeg bare forstyrret om jeg har på musikk mens jeg leser. Er jeg derimot på en buss f.eks, funker det bra å ha musikk i øret, men det er egentlig mest som overdøvende støy, slik at jeg ikke blir forstyrret av alt annet. Akkurat hva jeg hører på når jeg leser har jeg ingen aning om der og da...
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Det er ikke alltid det funker, satt på en buss og prøvde å høre på musikk, men det bråkte så mye at jeg nesten ikke hørte noe! Jeg kunne jo ikke ta det for høyt heller, for da får jeg hørselskader. Hater SL.
Lothair
Trollok
Trollok

Post by Lothair »

Err, oppramsing av band man liker/hører mye på?

Vel, Pink Floyd, Coldplay, Kings of Convenience, Hellsing OST ( :D ), litt Tori Amos, litt Placebo, litt Tenacious D, litt The Cure, litt Jim Stärk.

Men i det siste har jeg bare hørt "The Jaguars" av King Midas igjen og igjen og igjen.

Og jeg syntes Kings of Convenience er fin "lesemusikk", da det går an å, err, ikke legge merke til den, men allikevel høre den. Om dere skjønner.
Stanley Moon: I don't know what to believe.
George Spiggott: Not me, believe me!

- Bedazzled
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Eivind wrote:Det er ikke alltid det funker, satt på en buss og prøvde å høre på musikk, men det bråkte så mye at jeg nesten ikke hørte noe! Jeg kunne jo ikke ta det for høyt heller, for da får jeg hørselskader. Hater SL.
Man bør kanskje prøve å ta bussen mer enn 1-2 ganger i året før man begynner å hate SL?

Går helt fint å lese på bussen, med musikk blir det selvsagt bedre. Hvor mye støy det er, har selvfølgelig å gjøre med hvor i bussen man sitter. Ikke akkurat et sjakktrekk å sitte oppå motoren... :roll:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

sitter alltid på høyre side, tre seter etter den døra på midten.
Jonas
Trollok
Trollok

Post by Jonas »

Hola

går mye i hip hop, funk, rock, elektronika, trip hop, forskjellige beats/dj kicks, chill og emo. Det jeg aldri hører på frivillig er Regga, Reggaton eller annen etnisk musikk. Det takler jeg bare ikke.

Tar ikke så mye SL, men sitter alltid på enkelt sete rett bak beltet på 20 bussen...

Må ha musikk på buss, skaffe seg noen isolerende headphones.
"Frykten er en svikter, som mang en gang har forspilt en seier, av frykt for handling" - Fritt oversatt fra W. Shakespeare.
Jonas
Trollok
Trollok

Musikk mens du leser

Post by Jonas »

Kan anbefalle å høre på arkiverte opptak av p3 programmet Dj Friendly, utrolig bra program. Selvom jeg er litt i mot å la noe jeg liker så godt som musikk, gå i bakgrunnen uten å konsentrere meg om det.

http://www.nrk.no/programmer/radio/djfriendly
"Frykten er en svikter, som mang en gang har forspilt en seier, av frykt for handling" - Fritt oversatt fra W. Shakespeare.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Lenge leve metal og hard rock!! men hører og en del på punk-inspirert-rock. hører mye på band som: Millencolin, My Chemical Romance, In Flames og System of A Down. Men den beste låta må være Another One Bites the Dust, med Queen!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

sitter alltid på høyre side, tre seter etter den døra på midten.
Selv sitter jeg alltid på høyre side to seter etter midten:P
Herlig å høre på musikk på bussen, pleier ikke å bli forstyrret av for høylyttet prating.
Eneste det kan være litt flaut viss jeg samtidig har en samtale med sidemannen som også hører på musikk, - da kan den samtalen bli litt høylytt...

Hører på mye forskjelligt, det meste utenom heavy-metal, techno og trance, har forresten fått avsmak av rap også nå...
Aerosmith, Nirvana, Return (jess!), Creedense, kommer ikke på andre i farten... Hører på det mye annet enn dette (mer pop enn nevnt her...).
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
DahLliA
Trollok
Trollok

metal+fantasy=sant

Post by DahLliA »

iallefall for min del :twisted:

fav band: slipknot, cradle of filth, nightwish og stort sett det meste anna.
trøtt...

*øl og whisky er en manns verste fiender. men en mann som løper fra sine fiender er feig*

*hardt arbeid lønner seg i lengden, latskap lønner seg nå*
Post Reply