Forestill deg at du er Rand...
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Forestill deg at du er Rand...
... for eksempel i Den Store Jakten. Du treffer den vakreste dama du noensinne har møtt, og hun er, for å si det som det er, utrolig ivrig etter å komme i buksene på deg.
Men samtidig har du to fortapte påheng, som ser opp til og stoler på deg.
Hva gjør du?
Men samtidig har du to fortapte påheng, som ser opp til og stoler på deg.
Hva gjør du?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Skjønte ikkje den nest-siste setningen din. "To fortapte påheng som ser opp til deg og stoler på deg"? Når var det Forsakens som dilta etter Rand og såg opp til han og stolte på han? Ok, Lanfear og Asmodean har dilta litt, men ikkje samtidig, og stolt på han gjorde ingen av dei. Og kva bryr dei [eh, ok, kva bryr Asomodean] seg om hans kvinnerelasjonar?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
kan vel nevne at denne posten er et resultat av en diskusjon mellom meg og terje, hvor vi er ganske uenige.
mr. terje mener at han hadde holdt seg langt unna henne, men det har jeg egentlig ingen tro på at noen gutter hadde klart
jeg veit hva jeg hadde gjort om jeg var gutt, og mulig jeg hadde tatt samme valget som jente også
EDIT: Loki, det er jo faktisk Lanfear det er snakk om her...
mr. terje mener at han hadde holdt seg langt unna henne, men det har jeg egentlig ingen tro på at noen gutter hadde klart
jeg veit hva jeg hadde gjort om jeg var gutt, og mulig jeg hadde tatt samme valget som jente også
EDIT: Loki, det er jo faktisk Lanfear det er snakk om her...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg refererte til da Loial og Hurin følger etter Rand som noen våte og fortapte (please note the lack of any capital letters) hundevalper mens Selene, aka. Lanfear, prøver å forføre Rand.Loki wrote:Skjønte ikkje den nest-siste setningen din. "To fortapte påheng som ser opp til deg og stoler på deg"? Når var det Forsakens som dilta etter Rand og såg opp til han og stolte på han? Ok, Lanfear og Asmodean har dilta litt, men ikkje samtidig, og stolt på han gjorde ingen av dei. Og kva bryr dei [eh, ok, kva bryr Asomodean] seg om hans kvinnerelasjonar?
Det er min mening at Rand, ved å gi etter for Selene, ville ha ødelagt tiltroen de andre hadde til ham, ettersom han på sett og vis hadde forbrutt seg mot en ung og uskyldig kvinne -- noe som ikke akkurat er spesielt tillitsvekkende. I tillegg kommer jo de innarbeidede normene har har med seg hjemmefra, som hindrer ham i å oppføre seg på en sånn "uridderlig" måte.
Særlig det første av disse hensynene ville også jeg tatt, i tillegg til at jeg ikke er særlig keen på damer jeg ikke kjenner godt.
(Kuriosa: denne diskusjonen ble starta av denne kommentaren på wotmania:
You seriously think that Rand is sane? C'mon the guy is bonkers.
He repeatedly turned down Lanfear!
I mean Lanfear: THE hottest babe in the entire series. She repeatedly throws herself at him and he refrains from taking her to bed. He is a twenty-something male for christsakes. He can absolutely loathe her and still justify to himself and his mates having nailed her a couple of times (Yeah but no but yeah but no but OK Matt I KNOW she's The Dark One's main wench and she's like totally evil - but have you seen a rack like that outside of Bran al'Vere's billiard room? No? I thought not!)
This proves that the guy is totally and utterly mad! These are not the sane actions of a barely post-adolescent male.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Var det eg rekna med, men den nest-siste-setningen hans gjorde meg usikker, skjønte ikkje kva han meinte med at påhengene til Rand var "fortapte", men er vel berre for lenge sidan eg har lese boka.Faile wrote:EDIT: Loki, det er jo faktisk Lanfear det er snakk om her...
Men for å svare på spørsmålet, eg ville i alle fall ikkje umiddelbart "tatt i mot tilbodet". Mogeleg eg hadde blitt veldig forlegen og forsøkt takke nei, men om gitt nok tid til å rasjonelt tenkje over det ville eg vel heller forsøkt å utsette eit endeleg svar til eg følte meg sikrere på damas personlegheit. Gudane veit kva slags motivasjonar og planar ei ukjent og tilsynelatende usannsynleg lett på tråden adelskvinne som trakker omkring aleine har, og då er det ikkje heldig å gjere noko som kan føre til at eg utviklar nokon form for emosjonell tilknytning til henne.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Enig med Loki i rotete introduksjon til denne avstemningen.
Når det er sagt, så er jeg rimelig overrasket over at Rand klarte å stå imot, men jeg hadde på følelsen av RJ i de første bøkene var ganske keen på ikke å tre over noen grenser hva sømmelighet angikk, og jeg tror mye av grunnen ligger der. Han ville nok ikke ha for mange Conan-analogier. Han skapte derfor Rand som en puritansk, stolt mann med god oppdragelse og et respektabelt kvinnesyn. Men det er nok merkelig ja.
Når det er sagt, så er jeg rimelig overrasket over at Rand klarte å stå imot, men jeg hadde på følelsen av RJ i de første bøkene var ganske keen på ikke å tre over noen grenser hva sømmelighet angikk, og jeg tror mye av grunnen ligger der. Han ville nok ikke ha for mange Conan-analogier. Han skapte derfor Rand som en puritansk, stolt mann med god oppdragelse og et respektabelt kvinnesyn. Men det er nok merkelig ja.
Urban tilværelse
Trur og at RJ ikkje ville tråkke over nokon grenser så tidleg i bøkene, han gjør det jo seinare.
Trur eg hadde tatt det litt med ro eg og. Utroleg roleg.
Dessuten, kva ville skjedd dersom Rand hadde smelt til? Hadde Lanfear bundet han til seg? Tvang?
Trur eg hadde tatt det litt med ro eg og. Utroleg roleg.
Dessuten, kva ville skjedd dersom Rand hadde smelt til? Hadde Lanfear bundet han til seg? Tvang?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Rhuarc
Dere kan være så prektige dere bare vil, jeg tror ingen av dere. Hadde verdens vakreste kvinne ville hatt akkurat deg i senga hadde du pu.. eh, utvekslet kroppsvæsker(jeg kan ikke så mange pene ord for det...) på flekken.
Sånn er vel alle gutter, så lenge du ikke hadde såret en eventuell kjæreste. Mange ville vel ha gjort det selv om.
Sånn er vel alle gutter, så lenge du ikke hadde såret en eventuell kjæreste. Mange ville vel ha gjort det selv om.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Kva meg angår har det veldig lite med prektigheit å gjere og veldig mykje med paranoia...Kjetil wrote:Dere kan være så prektige dere bare vil, jeg tror ingen av dere. Hadde verdens vakreste kvinne ville hatt akkurat deg i senga hadde du pu.. eh, utvekslet kroppsvæsker(jeg kan ikke så mange pene ord for det...) på flekken.