Tegneserier

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ah. Trur ikkje det er komme meir enn ei bok, egentleg. Eller, det er vel nokre mangagreier òg, men dei har eg ikkje lese.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ah, Danger Girl, ja. Husker jeg leste det og Witchblade (med biserier) da jeg gikk førsteåret på videregående. Morsomme greier, egentlig, selv om episodene ble litt for korte for å fenge meg skikkelig...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Ja Witchblade husker jeg. Fikk ikke kommet meg skikkelig inn i det dog.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nei, ikke jeg heller. Fikk ikke med meg starten, og distribusjonen var dårlig i trange vestlandsdaler, så det ble litt spastisk lesning. Men det jeg fikk med meg, viste potensiale...

Men ikke faen om jeg går på Outland og ødelegger min nøye oppbygde cred på å kjøpe Witchblade. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Din nøye oppbygde kred?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Med å kjøpe "kvalitetsserier" som Sandman og Lucifer, meinar han antakeleg. Men Witchblade er ikkje så verst, det. Har forsøkt å komplettere samlinga mi via bruktbladbutikkar, eg, dei hadde forbløffende godt utval av akkurat Witchblade. Darkness, derimot, var langt vanskelegare å finne. :-(
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Akira wrote:Din nøye oppbygde kred?
Jeg bulla. :P

Har prøvd bruktforretninger jeg også, men det er et litt begrensa og veldig hullete utvalg...
- Verg., Aen., 3.315.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Tegneserier er ikke akkurat det jeg leser mest av, men det betyr ikke at jeg ikke liker det... Lenore er favorittserien, selv om det ikke er hysterisk bra laget. Syk humor. Zits, Perler for svin og Kollektivet er favoritter i Aftenpoften. :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Er ikke Lenore hysterisk godt laget? Selv synes jeg det er veldig hysterisk godt laget -- en kan tydelig se at dette er noe tegneren og forfatteren har lagt ned mye arbeid i.
Det er kanskje ikke den mest realistisk tegna seria (som muligens var det du mente med "ikke så hysterisk bra laget"?), men de færreste serier er realistisk tegna, og de fleste som er det, er gørrkjedelige. :P

Men, apropos tegneserier, andre enn meg som kjøpte Donald i forrige uke, for å få et lenge etterlengta gjensyn med Gufseplassen? :D
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg abonnerer på Donald. Og jeg må si at de Carl Barks historiene er klassikere som jeg liker godt. Og derfor var det et hyggelig gjensyn med Gufseplassen ja. 8)
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

"Me fer forskarar til middag" :D
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det jeg imidlertid fikk mest lyst på av alt, er et gjensyn med Don Rosas "Tilbake til Gufseplassen". Don Rosas fascinasjon for Carl Barks fortellinger er noe av det beste som noensinne har hendt innen Disney-universet, hvis du spør meg. Elsker alle de merkelige historiene og figurene han graver opp fra historiens mørke.

Må se og få kjøpt tilbake "Skrue McDucks Liv Og Levnet" fra søstra mi snart, også...
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hehehe, eg gav bort min til minstebror til jul ettersom eg kjøpte eit nytt eksemplar av den på engelsk til meg sjølv. :lol:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg har ofte vært i økonomisk knipe på grunn av et ekstravagant overforbruk, og i slike kniper har jeg ofte solgt forskjellige pynteting jeg har fått til jul og bursdag til min søster. Imidlertid, en gang i blant hender det seg at mine forsyningskilder svikter (aka. tante kjøper ting jeg faktisk har bruk for :P), og da tvinges man til drastiske tiltak. Som for eksempel å selge en dypt skattet eiendel, for å få råd til skoleboller og cola. :lol:
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Cola > Lo$ > skulebollar.
Post Reply